[ 22 berichten ] 
 Titel: Dobbelsteen, de serie
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 00:43 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hoi!..

Ruim een jaar geleden geweest dat ik hier een berichtje heb geplaatst (21 juni 07).
Tijdje niet meer gefotografeerd. Maar het begint weer een beetje te kriebelen.
Vrijdag avond een stukje wezen lopen. Dobbelsteentje meegenomen en voila, het resultaat ziet u hieronder.

Ik ben benieuwd naar uw bevindingen!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding
Canon EOS 20D | BG-E2 | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 MkII | Canon 70-200mm L f4.0 USM | Canon 300mm f4.0 L USM IS | Canon Speedlite 420 EX |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 02:18 
 Profiel
ok een dobbelsteen?
hoewel ze er technisch ok uitzien snap ik hem niet?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 06:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fiesta: Goed gedaan. Ik vind ze allemaal mooi, maar los van de serie #3 en #5 ik alle mooiste. #5 kan je ook zonder de rest gepresenteerd worden en steeds interessant zijn, vind ik.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.
I have very strong outlooks of my own in everything anyhow related to art.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 06:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mr.chielos: Niet elke foto moet gesnapt kunnen zijn. Sommige dingen moet je niet snappen. Sommige dingen zijn abstract en dat is juist de bedoeling.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 07:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
delusionalinsanity schreef:

mr.chielos: Niet elke foto moet gesnapt kunnen zijn. Sommige dingen moet je niet snappen. Sommige dingen zijn abstract en dat is juist de bedoeling.

tsja, als je abstract doet om abstract te zijn, dat kan ja. Maar soms moet het wel een begrip hebben. Kijk enige stroming die niet valt onder begrip of gesnapt te kunnen worden is minimalisme. Maar hier zie ik geen minimalisme in. Hier zie ik een dobbelsteen op verschillende plaatsen. Niet meer en niet minder. Er zitten leuke platen tussen, dat zeker. Maar ik vind het geen goede reden dat een foto niet gesnapt hoeft te worden. Je moet een foto wel met een rede maken. Een gevoel kan dat zijn, een weergave van je denken, of iets anders. Je hoeft geen vage foto's te maken om vaag te zijn.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 07:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
amused: Ok, we hebben totaal tegenoverstaandе meningen erover. Dat is waarschijnlijk een probleem. Foto's hoeven niet voor een reden gemaakt zijn. In mijn mening kan je best wel zonder idee of zo een foto maken die uiteindelijk 1000...0 keer beter is dan andere 100000...0 foto's die met idee of reden gemaakt zijn. En wat is een vage foto? Iets die voor iemand vaag is kan voor iemand anders super gewoon zijn.

Niet alles kan/hoeft uitgelegd te zijn. Absoluut niet.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 07:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Op mij komt het over als "gemaakt".
m.u.v. de laataste foto vind ik ze niet echt lekker kijken.
Te makkelijk denk ik.

[offtopic]
delusionalinsanity, ik begrijp dat jij hier zo over denkt gezien het werk dat je hier plaatst.
Maar anderen mogen ook hun eigen mening hebben ;).
[/offtopic]
Zal eens een paar handjes medicijnen innemen.
Wordt het misschien toch nog een leuk dag...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 08:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Brenzef: Zeker. :) Daarom voeg ik "in mijn mening" af en toe. Correct, toch?
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 08:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik nog iets toe te voegen... ik vind het juist mooi naar onduidelijke foto's te kijken, omdat daar vind ik een ruimte voor mijn eigen fantasie.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 09:27 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dank voor de reacties!

Ik ga toch even wat uitleg proberen te geven.

Gister was voor mij weer een van die dagen dat ik met een gek gevoel in mijn maag zat. Het gevoel creatief te willen doen. Ik wist alleen niet wat!
Ik heb mijn camera spulletjes maar voor me neergelegd en heb ik een tijdje zitten denken. Wat zijn nou boeiende foto's om te maken?....
Uiteindelijk heb ik gewoon mijn kitlens op mijn camera geschroeft met het idee dat ik maar gewoon een stukje moest gaan lopen en dan maar zien of je ergens leuke foto's van kan maken.
Toen ik richting de deur liep zag ik de dobbelsteen liggen. Dat is het.. ik heb een onderwerp nodig!

Buiten aangekomen liep ik tegen het volgende probleem aan: Ik ben hier niet alleen! Mensen zullen mij wel voor gek verklaren, op de grond gaan liggen en een foto maken van een dobbelsteen op een veertje dat in de zwanenschijt ligt.
Tegelijkertijd was dat extra motivatie om het toch te gaan doen.

Mijn belangrijkste doel was: Creativiteit.

En dan wil ik nog even afsluiten met deze prachtige zin:
Over smaak, valt niet te twisten ;)
Canon EOS 20D | BG-E2 | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 MkII | Canon 70-200mm L f4.0 USM | Canon 300mm f4.0 L USM IS | Canon Speedlite 420 EX |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 15:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel

Brenzef: Zeker. :) Daarom voeg ik "in mijn mening" af en toe. Correct, toch?

Natuurlijk, Je doet het echter met zoveel energie dat het bijna lijkt dat je je bijna aangevallen voelt ;) (wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn).
Dat het jou ding is was mij geheel duidelijk. :)

@ Fiesta;
En over smaak valt wel degelijk te twisten, smaak is voor iedereen anders omdat hij/zij het vanuit zijn/haar eigen perspectief ziet. ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 15:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Brenzef: ???
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 15:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel

Brenzef: ???

Que? ??

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 17:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Brenzef schreef:

Natuurlijk, Je doet het echter met zoveel energie dat het bijna lijkt dat je je bijna aangevallen voelt ;) (wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn).
Dat het jou ding is was mij geheel duidelijk. :)

Zie in bold - ik vind het niet leuk wat je zegt. En smiles maken het niet aardiger.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 17:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Weer, eerst discussie gaat over foto's en weer iemand doet een commentaar over persona. Is het normaal op dit forum?
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2008 17:40 
Gebruikers-avatar
team DPZ
 WWW  Profiel
Bekvechten kan via de PB functie.

Hier weer verder over de foto's, dank U.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jul 2008 19:25 
 Profiel
erg leuke serie, sommigen mogen zich wellicht storen aan de opzet, maar ik vind het erg leuk om te zien, juist omdat het de gedachte oproept van 'een dobbelsteen?' erg leuke combinaties gemaakt, technisch mooie foto's!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jul 2008 20:34 
 Profiel
ok ik wil geen rel ontketenen hier haha!

@ delusionalinsanity: ik heb persoonlijk totaal geen probleem met foto's zonder reden. au contraire, ik vind jouw eigen werk meestal (heel) goed, leuk om naar te kijken omdat het veel zegt over wie en hoe je bent (foto's met veel gevoel)

maar als je een serie over een dobbelsteen maakt dan heb ik toch snel het idee dat er iets achter zit, een verhaal. dat er keuzes worden gemaakt adhv de dobbelsteen bijvoorbeeld. dit wordt ook nog eens versterkt door de eerste foto, getallen icm de dobbelsteen. ik begreep hem niet maar nu begrijp ik dat er niks te begrijpen valt.
capiche?

persoonlijke favoriet 3 (en 5)!
vanwege het mooie minimalistische en abstracte beeld.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Jul 2008 21:17 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Oke dan, bedankt voor het commentaar! Ik heb aan alle commentaren wel wat gehad, behalve die van Xtuv (Tja.. :p j/k)
Ik neem het mee voor mijn volgende uitdaging; een met het nietszeggende abstracte gevoel maar daarbij zal ik proberen er een logiesch verhaal bij te creeren!

Hmmmmm.. ja, thanks! :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jul 2008 10:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zeer mooie platen in de serie.
De eerste 4 vind ik mooi op elkaar aansluiten, alleen vind ik de vijfde niet helemaal bij de eerste 4 passen. Nummer 6 valt naar mijn idee nog meer uit de toon. De leegte van eerdere platen vind ik wat hebben en de poes erbij vind ik daardoor niet helemaal goed werken.

De eerste 4....hulde daarvoor, goed over nagedacht en prima uitgewerkt.
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Jul 2008 11:23 
Gebruikers-avatar
 Profiel
De eerste plaat vind ik sterk, die kan ik goed associ?ren met de dobbelsteen. Voor de rest snap ik de foto's niet. Niet dat er per se een concept oid achter moet zitten, maar ik vind de dobbelsteen geen toegevoegde waarde hebben in de rest van de foto's. Maar de eerste foto vind ik gaaf :) Leuk dat je de fotografie hobby weer hebt opgepakt ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jul 2008 22:45 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Goed dat je gewoon lekker bezig bent.. Ik zou het enkel geen serie noemen. Naar mijn mening werken de foto's niet als serie. Je concept binnen de serie is me duidelijk, de dobbelsteen steeds weer op andere plekken, maar het thema volg ik niet.. Wel mooie platen.

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Experimenteel
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 22 berichten ] 

Grijswaarden