[ 1 bericht ] 
 Titel: Computer Hardware FAQ
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Jul 2007 21:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Computer hardware

Welkom bij de FAQ voor het subforum Computer hardware. Fotografie wordt in onze club voornamelijk digitaal uitgevoerd en uiteraard komt de PC daar bij kijken. Het is dan ook logisch dat er op DPZ een hoekje bestaat waar vragen gesteld kunnen worden en waar gediscussieerd kan worden over de PC.
Met PC wordt Personal Computer bedoelt, en daar vallen uiteraard ook alle computers voor persoonlijk gebruik zonder Windows als OS onder. ;)

Regels
De algemene gedragsregels van DPZ zijn ook hier van toepassing.

Ik heb een probleem of zoek advies!
Als je advies of hulp vraagt, zorg dan dat je voldoende achtergrond informatie geeft. Topicstarts met vage probleemstellingen leiden tot onduidelijkheden en speculaties, en kunnen gesloten worden. Wees dus duidelijk en plaats indien mogelijk altijd voorbeeldfoto's of andere waardetoevoegende informatie in je startpost. Verder loont het de moeite om, alvorens je een vraag post, gebruik te maken van de zoekfunctie. Je zult zien dat veel vragen al een keer de revue zijn gepasseerd. Maak hier dus handig gebruik van!

Wat kan ik hier verwachten?
Dit onderdeel behandelt vragen en onderwerpen op het gebied van de computer hardware die je nodig hebt om je foto's te bewerken, bekijken, op te slaan of te presenteren:

- PC algemeen: processor, geheugen, videokaart
- monitors/TV's/beamers (HD-TV's of grote schermen lenen zich uitstekend als monitor/presentatiemedium)
- opslag: media (HD, DVD, HD-DVD, BD...), branders

Wat hoef ik hier niet te verwachten?
Omdat we toch een fotografieforum blijven willen we deze hardwaresectie beperken tot de hardware die echt relevant is voor fotografie-/presentatiedoeleinden. Dat betekent bijvoorbeeld dat dit niet de plek is om vragen te stellen over hoe je de ideale game-PC kan samenstellen, of wat de beste geluidskaart is etc. Voor dit soort vragen verwijzen we je graag naar de enorme kennis die te vinden is op bijvoorbeeld Tweakers en GoT.

Zal ik een xxxx monitor kopen of toch die xxxx?
Vragen om tips over welke apparatuur te kopen of verkopen kun je gewoon hier stellen. Discussies over prijzen van apparatuur, of bij welke winkel deze aan te schaffen kunnen plaats vinden in het Aankoop/Verkoop adviezen subforum. Let wel dat het om PC hardware moet gaan dat fotografie-gerelateerd is!

Ik vind xxxxxxxxx een waardeloos merk!
Voer discussies over de voor- en nadelen van een bepaald merk in een respectvolle en open sfeer. Discussies die verzanden in moddergooien zullen gesloten worden. Overtreding kan leiden tot een waarschuwing of uitsluiting van DPZ.

Moderators
Dit onderdeel wordt gemodereerd door Ren? en Govert.

Specifieke vragen over dit forum? Stuur gerust een PB.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.    [ 1 bericht ] 

Grijswaarden