[ 11 berichten ] 
 Titel: Goede fotozaak in Drenthe of Groningen
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Apr 2012 19:34 
 WWW  Profiel
Wie weet een goede uitgebreide fotozaak waar ik met m'n vader een goede compact of systeem camera kan uitzoeken. hij vindt het belangrijk om diverse modellen zelf in de hand te houden, dus zoeken we een zaak met een uitgebreid assortiment ergens tussen Zwolle, Groningen Emmen, heerenveen.
Wat ouder Nikon spul

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Apr 2012 19:40 
 Profiel
Ik heb mijn ouders destijds naar de Mediamarkt (in Zwolle) gestuurd. Kon ze daar van alles even vasthouden. Ze hebben een redelijk assortiment.

Waar ik zelf kom:
Fotokonijnenberg.nl in Den Ham (Overijssel bij Ommen, niet Groningen).
Of Cameranu.nl bij Urk. Hoewel ik deze laatste minder prettig vind.

Maar eerst bepalen wat je er mee wilt gaan doen en vooral waar de camera aan moet voldoen.
Met een wensenlijstje een winkel binnenstappen en 5 modellen proberen is een stukje fijner dan blanco een winkel in en "alles" in de hand willen houden.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Apr 2012 20:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
In Groningen heb je ook een vakwinkeltje Combi Sipkes in de Poelestraat. Niet heel groot, maar heeft best een aantal compacts en systeem camera's op voorraad en hebben er ook nog eens verstand van :).
Ik koop er al mijn spullen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Apr 2012 22:14 
 WWW  Profiel
Dank jullie wel, Sipkes zal de eerste zijn waar hij in de buurt is, maar Ommen is ook zeker goed te doen. Wat hij er mee wil is wel helder, het belangrijkste is echter waar de knopjes zitten en of die ook makkelijk te bedienen zijn.
Wat ouder Nikon spul

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Apr 2012 08:35 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
In leeuwarden zit Dalsheim. Grote zaak, en de mensen hebben(hadden, ben er al een poos niet meer geweest) verstand van zaken!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Apr 2012 10:21 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Of deze? in Zwolle http://www.fotohanskeuzekamp.nl/

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Apr 2012 07:14 
 Profiel
@vidja
cameranu heeft een groot eiland met volgens mij alle compact camera's werkend. die kun je testen.
Een tijd geleden heeft een kennis van mij daar nog een camera gekocht na uitgebreid testen. met de winkel van konijneberg heb ik geen ervaring..

kelvin

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Goede fotozaak in Drenthe of Groningen
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Apr 2012 10:27 
 WWW  Profiel
In Groningen zit ook Pro!Trade Omnifoto, een zeer betrouwbare winkel.

In het verleden heb ik er ook fotospullen gekocht, perfecte afhandeling.

http://www.omnifoto.nl/
You never go wrong by doing the right thing. By Scott Kelby

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Goede fotozaak in Drenthe of Groningen
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Apr 2012 15:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Yizu013 schreef:

In Groningen zit ook Pro!Trade Omnifoto, een zeer betrouwbare winkel.

In het verleden heb ik er ook fotospullen gekocht, perfecte afhandeling.

http://www.omnifoto.nl/

Als je Nikon of Elinchrom koopt wel ja. Canon lust die blijkbaar niet en compactcamera's ook niet eigenlijk.
Dus in dit geval lijkt me dat nou niet echt een aanrader.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Mei 2012 12:11 
 Profiel
Rutger schreef:

In leeuwarden zit Dalsheim. Grote zaak, en de mensen hebben(hadden, ben er al een poos niet meer geweest) verstand van zaken!

Hadden...

In Leeuwarden is geen goede fotozaak meer. De twee zaken waar je nog een wat breder assortiment zijn, zijn zoals genoemd Dalsheim en MGM foto. De prijzen zijn echter aan de erg stevige kant.

(Dalsheim is alweer een aantal jaren overgenomen door zoon Dalsheim. Sindsdien is de instelling richting omzet draaien gegaan...)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Aug 2012 08:30 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Het nadeel aan Mediamarkt e.d. is dat de productkennis daar wat lager is, zeker tijdens avonduren en weekenden, als de parttimers opduiken. Verder niet te nadele van hen hoor, maar meestal als je zegt "ik zoek een camera" laten ze je 50 modellen zien, zonder te kijken wat je ermee wilt, wat je kennisniveau is en wat je er in de toekomst mee wilt.
Dan ben je bij een vakzaak aan een beter adres. Sipkes is dan zeker een goede.

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Camera's (SLR/DSLR/COMPACT)
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 11 berichten ] 

Grijswaarden