[ 13 berichten ] 
 Titel: Fotografen Federatie kvk-nummer nodig?
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Dec 2011 13:26 
 WWW  Profiel
Hoi allen,

Eigenlijk een hele korte (en wss simpele) vraag. Heb je om je aan te melden bij de Fotografen Federatie (voorheen Burafo) een KVK-nummer nodig? Ik kan het nergens terug vinden op hun site en good old Google geeft mij ook geen antwoord.

Zijn er hier meer die alleen bij FF aangemeld zijn, dus niet bij een vereniging, zoals SVNF, BFN, etc?

Alvast bedankt!
Nikon D80 | Nikkor 18 -55mm f/3.5-5.6 | Nikkor 50mm f/1.8

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Dec 2011 14:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Volgens mij niet. Maar als je ze maandagochtend gewoon even belt, of nu al mailt, weet je het snel zeker.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Dec 2011 14:45 
 WWW  Profiel
Ik heb ze donderdag gemaild, maar nog geen antwoord. (tja, en ben een beetje ongeduldig ;-))
Nikon D80 | Nikkor 18 -55mm f/3.5-5.6 | Nikkor 50mm f/1.8

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Dec 2011 16:18 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
om je aan te melden bij de Fotografen Federatie heb je wellicht geen KvK inschrijving nodig, om beroepsfotograaf te zijn echter wel.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Fotografen Federatie kvk-nummer nodig?
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Dec 2011 00:28 
 WWW  Profiel
Ben al een paar lid en heb geen KvK-nummer.

Groeten van

Rob
fashion | glamour | concert |
en altijd bereid om te leren.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Dec 2011 11:13 
 Profiel
Op het inschrijfformulier hoef je het niet in te vullen, dus het zal wel niet hoeven.
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Fotografen Federatie kvk-nummer nodig?
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Feb 2012 00:14 
 WWW  Profiel
Kreeg een mail dat ik van de Burafo geen perskaart krijg omdat de SVFN mij als lid heeft afgeschreven. Reden, geen KvK-nummer. Na drie jaar lid, wordt je dus gewoon gedumpd.
Jammer ook dat dezelfde organisatie mij wel aanschreef dat ik voor 2012 een perskaart kon aanvragen terwijl ze toen als wisten dat ze mij zouden uitschrijven .......... slechte communicatie.

Maar om jou vraag te beantwoorden? Je moet dus een KvK-nummer hebben.
Mijn eerder bericht klopt dus niet .... kreeg het deze week ook te horen.

Rob

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Feb 2012 09:37 
 Profiel
Tsja, als je drie jaar aangesloten bent bij een vakorganisatie terwijl je geen beroeps bent (of je moet ergens in dienst zijn, dan heb ik niks gezegd), dan kan ik me dat voorstellen. Of zie ik dat fout?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Feb 2012 11:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Even bellen en je weet het zeker en direct.
Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Feb 2012 17:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Voegt lidmaadschap van een van de vakorganisaties iets toe voor jullie? Buiten de praktische zaken als juridische ondersteuning en verzekeringen?
Zijn hier veel mensen lid?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Feb 2012 17:59 
 Profiel
Ik niet. Enige reden zou zijn om de AV van de fotografenfederatie te mogen gebruiken (want dat is wel zinnig), maar dat mag ook als je geen lid bent. :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Feb 2012 23:19 
 WWW  Profiel
T.o.m, dat zie je wel goed. En ben het ook wel met hun eens. Maar het ging mij op de manier waarop. Je bent drie jaar lid en krijgt complimenten over je site die professioneel overkomt, lid van de Burafo, een perskaart (tja, wat is dit eigenlijk!!). Je krijgt voor januari 2012 bericht dat je een perskaart toegestuurd krijgt (was nodig voor Eurosonic/ Noorderslag) en krijgt ineens te horen dat je die niet krijgt omdat ze ontdekken dat je geen vakfotograaf bent. Als ze dat direct bij mij aanvraag hadden verteld, was er niets gebeurd.

Maar natuurlijk is het zo dat bij een vakorganisatie alleen vak-leden lid kunnen worden.

Of het iets heeft toevoegd? In zekere zin wel. Als voorbeeld noem ik de perskaart van de Burafo. In bepaalde gevallen moest ik een copie van mijn ID + perskaart toesturen om een accreditatie te krijgen voor bepaalde activiteiten. Ze nemen je dan iets serieuzer als fotograaf, terwijl dit eigenlijk niets zegt. Goede professioneel overkomende foto's vind ik veel belangrijker dan een perskaart. Maar soms is het nodig .. en makkelijk.

Rob

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Feb 2012 10:16 
 Profiel
Duidelijk! :)

Wat betreft die accreditatie: ga je dan 'op eigen houtje', zonder opdracht en in de hoop dat je je foto's kwijt kunt, om het zo maar te zeggen? :)
In mijn geval regelt de opdrachtgever de accreditatie namelijk meestal, en daarvoor heb ik geen perskaart nodig (en het scheelt kopzorgen ;) ).

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Zakelijk en Juridisch
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 13 berichten ] 

Grijswaarden