[ 5 berichten ] 
 Titel: over bankieren enzo...
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Okt 2011 22:13 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Sinds kort ben ik ook weg bij de Rabobank. Triple A status of niet, ik ben een klant hallo! *O*

Reden van opzegging: wil ff snel zowel prive als zakelijk mijn transacties uitprinten van 2010. Dat kan dus niet, je kunt dus slechts tot 15 maanden terug??? Dus half 2010 is zeg maar kwijt! Lekker dan... wie verzint zoiets :bonk: Heb ik eindelijk tijd voor mijn belastingaangifte 2010 gaat m'n bank dwarsliggen? Dacht het niet... :N

Dus wel :cry: ^O_

M'n webmail kan ik terughalen vanaf het aangaan van de overeenkomst, tot ver in 1996?
Tsja, bankafschriften terug in de tijd... ho maar.

Volgens mij bestaat er ook nog zoiets als de wettelijke bewaarplicht voor de fiscus, uit het hoofd 7 jaar. Dus wat de Rabo betreft staat mijn bewaarplicht nu op de tocht?

Snel gebeld met de helpdesk, na dik 14 minuten :cry: in de wacht krijg ik iemand te spreken. Enige mogelijkheid om nog iets op papier te krijgen is opvragen uit het archief. Kost me 5 :d euro per maandafschrift :twisted: |?

Gratis opvragen van de afschriften is volgens de medewerkster nicht im frage... :x :devil:
Exit Rabo dus :Z tijd voor een andere huisbankier! Maar welke?

Voorheen zat ik bij de Postbank/ING: ging ik mijn zuur verdiende cash storten op m'n rekening, kon ik achteraan aansluiten in de rij? Post/kerstzegels verkopen is blijkbaar belangrijker dan een klant die geld komt brengen ^O_

Daarna nog even bij de ABN/Amro: duidelijke afspraak gemaakt over datum en tijdstip ivm uitbreiding van m'n bedrijf met m'n accountmanager. Ben uiteraard netjes op tijd en op de juiste locatie, blijkt men van niets te weten. Geen sorry, helemaal niets. :N)

Op aanraden van creatieve lotgenoten uit verscheidene vakgebieden zit ik nu bij Triodos.
En gewoon weer de vertrouwde afschriften per maand zoals het hoort!
Dat bevalt prima :wave:
Hubba! Digitale Fotografie
Architectuur & Landschappen
http://www.hubbadigitalefotografie.nl

Vrijheid zit tussen je oren...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Okt 2011 05:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
That reminds me, kreeg een brief van de ING dat ze papieren afschriften stopzetten tenzij je het zelf weer aan zet, net ff gedaan :)
Als ik geld wil storten gooi ik het gewoon in de machine trouwens, niks geen rij, fluitje van een cent ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Okt 2011 07:52 
 Profiel
Maar waar zijn je afschriften nu? :)
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: over bankieren enzo...
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Okt 2011 08:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
hubba schreef:

Op aanraden van creatieve lotgenoten uit verscheidene vakgebieden zit ik nu bij Triodos.
En gewoon weer de vertrouwde afschriften per maand zoals het hoort!
Dat bevalt prima :wave:

Dat vond ik t eerste jaar ook van de Rabobank :)

Volgens mij is bij elk groot bedrijf (bank, telefonie, electra, verzekering) wel iets mis en loop je daar als klant vroeg of laat tegenaan.

Ik wil juist geen papieren afschriften, en download die van de rabo gewoon elk kwartaal als ik BTW aangifte doe. En na 1 keer een serieuze brief naar de directie te hebben geschreven heb ik nu naam en nummer van een bedrijfsleider bij het lokale kantoor en krijg ik alles daar vlot geregeld.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Okt 2011 08:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat Kissy zegt : zorg bij de grotere banken dat je het rechtstreekse telefoon nummer van jou accountmanager hebt en regel met die persoon jou zaken. Werkt bij mij goed, nadat ik sterk, uuh heel sterk voornemens was de ABN te verlaten.

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Zakelijk en Juridisch
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 5 berichten ] 

Grijswaarden