[ 537 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende
 Titel: Re: [verzamel] Honden deeltje 4
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Aug 2011 09:38 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik ben redelijk nieuw hier op dit forum.
Al 2 eerder een post gedaan.
Van de week 2 leuke honden in de studio gehad.
Eentje is gered van een boerderij uit Spanje omdat zijn baasje haar had achter gelaten.
Voor meer dan 3 weken zonder eten of drinken, gewoon triest.
Daarom wilde ze haar een mooie fotoshoot geven in de hoop dat ze dat niet eng vond. Nou ze was een echt diva.
Hier onder 2 foto's.

Afbeelding

Afbeelding

en natuurlijk haar maatje de Duitse Herder.

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Aug 2011 09:43 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Remco v/d Sanden...lief teder plaatje, die ogen spreken goed.

@Ernst...ten eerste erg leuk ras om op de foto te zetten. Foto 1 is leuk gedaan, op het goede moment.
Foto 2 die ogen super. Foto 3 vind ik persoonlijk wat minder. Maar dat is smaak.

@Brob...mooie foto alleen vind ik persoonlijk jammer dat de neus ook niet scherp is. Maar de ogen springen er zo wel echt uit.

@Devi...vind de foto niet echt iets uitstralen, sorry. Mis een beetje de kleur en de scherpte.

@Kika Elfers...mooie scherpe actie foto.

Kan helaas niet iedereen beantwoorden, zit beetje tijdgebonden.

Succes verders iedereen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Sep 2011 00:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Devi: de foto lijkt niet helemaal scherp op de kop maar op de bloem en de foto is behoorlijk warm van kleur, misschien dat een tikkie minder wat lekkerder kijkt.

@ Devi: Jammer van het logo……verder pakt het beeld me niet echt en is het jammer van de onscherpte op de neus en wel op het gras, ik had het liever andersom gezien.
Maar wel lekker bezig voor de rest! :)

@ Kika: heerlijk moment, en heel mooi vastgelegd!

@ Brob: mooi met de dof zitten spelen door het standpunt erg gaaf dat de scherpte precies op neus/ogen ligt TOP!

@Diana: behoorlijk zitten gummen in PS zo te zien aan de eerste en derde foto, kleurtjes lijken ook niet helemaal te kloppen?

Vanavond wat leuke pups op bezoek…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Sep 2011 11:45 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hoe bedoel je met gummen en dat de kleuren niet kloppen?
Ik hoor graag van je?

Groetjes Diana

ps: heb het net opgezocht en heb de gum niet gebruikt.
Heb inderdaad de achtergrond wel iets witter gemaakt omdat helaas een van mijn lampen kapot was.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Sep 2011 12:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het gummen moet je niet al te letterlijk nemen ik bedoel daarmee te zeggen dat je (te zichtbaar) de achtergrond hebt rechtgetrokken, wbt de kleur, achter mijn monitor zit er een gele zweem over beide honden en dat zal worden versterkt door een stukje overbelichting?

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Sep 2011 16:55 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ernst schreef:

Het gummen moet je niet al te letterlijk nemen ik bedoel daarmee te zeggen dat je (te zichtbaar) de achtergrond hebt rechtgetrokken, wbt de kleur, achter mijn monitor zit er een gele zweem over beide honden en dat zal worden versterkt door een stukje overbelichting?

Ik snap het alleen ik ziet het zelf niet op mijn monitor.
Zal mijn laptop is aansluiten op een vast scherm en daar is op kijken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Sep 2011 10:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nog eentje dan waar ik best tevreden over ben :)

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Sep 2011 16:19 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ernst... die laatste is geweldig :heart: prachtige pose en geweldige hondjes...
Ik ben niet zo gecharmeerd van de zalmkleurige achtergrond bij je vorige foto's, maar dat zal smaak zijn.
Nikon D80/Nikkor 18-200 VR/AF Nikkor 50mm 1.8

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Sep 2011 20:41 
 Profiel
Ernst....heerlijk die teckeltjes...je zou er zo een aanschaffen als ze je zo recht in de ogen aankijken. Super foto's maar ben niet anders gewent:-) Kon het niet laten het ff te zeggen want ik vind deze foto's zo verschikkelijk mooi.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Sep 2011 08:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
erg netjes Ernst

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Sep 2011 21:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vandaag van het heerlijke weer genoten en er kwamen ook een paar hondjes voorbij :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Sep 2011 18:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hmmm kwam nog wel een erg leuke tegen... klein upje :)

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Sep 2011 18:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ernst, how cute! Die tekkeltjes!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2011 13:44 
 Profiel
@Ernst; zoals ik al per pb schreef: die techniek heb je goed gedaan. Ziet er tof uit met 't flitslicht.
Qua moment zou ik persoonlijk liever zien dat de honden omhoog springen in plaats van dat ze net met de voorpoten in het water landen. Als ze omhoog springen zit er meer kracht in je shot én een mooiere houding van de hond(en).

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Sep 2011 20:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hypofocus schreef:

Als ze omhoog springen zit er meer kracht in je shot én een mooiere houding van de hond(en).

Die zitten er dit keer (in focus) niet bij want per run heb je maar één shot ivm de flitsers, dit was echter de eerste keer om actieshots in deze opstelling vast te leggen, misschien volgende keer meer geluk?
Wat betreft de kracht en houding deel ik je mening niet, het afzetten is ook niet het meest ideale moment bij honden, misschien is dat met paarden anders.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2011 06:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind de landing in het water juist wel OK, hierdoor krijg je ook meer opspattend water, dan wanneer ze er net uit komen.
Wel vind ik het inflits effect iets te nadrukkelijk aanwezig, de achtergrond is in verhouding wat donker en daardoor oogt het wat onnatuurlijk. Nog voor ik je tegenreacties had gelezen, zag ik al dat het geflitst was en dat houdt voor mij in dat het net iets teveel is.

Bij de eerste foto vind ik de verhoudingen tussen onderwerp en achtergrond een stuk beter, maar vind ik het jammer dat de spiegeling wordt onderbroken door het gras. Als ik deze foto zou afsnijden tot onder de grasrand, komt de foto veel krachtiger over. Bij deze tweede vind ik de compo het prettigst kijken en is de actie ook heerlijk, maar hier begint de verhouding in de belichting wat te groot te worden. Verders dus wel erg fijne actieplaten.

De studiofoto van de teckels is trouwens wel heel erg cute.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2011 07:52 
 Profiel
Dan volgt natuurlijk direct de vraag; wat vind je dan wel het ideale moment bij honden?
Want deze landing als moment geeft nogal wat verwrongen lichamen (achterbenen lijken nu soms wel geamputeerd) en gekke gezichten. Het ziet er niet comfortabel of natuurlijk uit.

Bij paarden is inderdaad de afzet en evt. een zweefmoment het ideale moment.
Maar ik zie dat eigenlijk ook bij vrijwel alle andere vormen van dieren fotografie terugkomen...

@Arnold; ik kan je uit ervaring vertellen dat ook bij de afzet er een gigantische hoeveelheid spetterend water te zien is ;)
Als de hond omhoog komt neemt hij namelijk net zo goed water mee omhoog dat spetterend op je foto terecht komt.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2011 09:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hypofocus schreef:

Dan volgt natuurlijk direct de vraag; wat vind je dan wel het ideale moment bij honden?
Want deze landing als moment geeft nogal wat verwrongen lichamen (achterbenen lijken nu soms wel geamputeerd) en gekke gezichten. Het ziet er niet comfortabel of natuurlijk uit.

De stelling dat een hond tijdens de afzet bij het rennen per definitie een prettiger beeld is wat meer kracht uitstraalt en de hond beter laat uitkomen deel ik niet, thats all!
Ik heb geen beeld van wat hét moment is, dat zou hondenfotografie erg statisch maken terwijl je met dieren werkt.
Verwrongen honden met geamputeerde lichaamsdelen en gekke gezichten die er niet natuurlijk/comfortabel uitzien op het moment van landen zie ik overigens niet direct terug in bovenstaande beelden, zo rennen ze nou eenmaal ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2011 10:43 
 Profiel
Ja, ik begrijp dat ze zo nou eenmaal rennen. Maar is dat een wel overwogen beslissing, om ze nu zo af te beelden. Of is "zo rennen ze nou eenmaal" gewoon een excuus (geen aanval, maar wel een interessant discussie onderwerp) voor een niet exacte timing tijdens de shoot?

Want in mijn ogen betekend dat als een dier op een bepaalde manier loopt niet per definitie dat ik ze dan ook maar op een willekeurig moment moet vastleggen. Als ik bezig ben met een serie probeer ik daarbij wel het beste uit het betreffende dier te halen.
En als ik zelf opmerk dat een landing er in mijn ogen niet optimaal uit ziet, dan kies ik liever voor een ander moment.
Het is natuurlijk aan iedere fotograaf om zelf te bepalen wat hij/zij mooi vindt.

Persoonlijk vind ik een kromme rug (zoals bij de rode hond zichtbaar is, hij heeft nogal wat torsie in zijn lichaam), een half zichtbare achterpoot (bij de laatste 3 foto's zijn er alleen stompjes te zien, geen pootjes) en een gespannen gezicht (laatste twee) niet het voorbeeld van hoe een hond op zijn mooist/best is. Ook al is het wel een moment dat inderdaad in de natuurlijke gang voor komt.
Ik vind het dan mijn taak als fotograaf om uit al die mogelijke momenten hét moment te kiezen waarop ze er juist wel wat beter en krachtiger uit zien. That's all ;)

Bij model fotografie probeer je toch ook om je model zo te begeleiden dat het op de foto niet ineens lijkt alsof een arm zó gedraaid is achter het lichaam dat hij geamputeerd lijkt? Waarom zou je dat bij hondenfotografie wél doen?

Wat is het doel van je foto...
Een snapshot maken van een hond, met daarbij een gave belichtingstechniek?
Of een waanzinnig gave foto maken waarbij niets aan het toeval overgelaten is en je aan zowel je lichttechniek als aan de beste pose voor je model hebt gedacht?

Ik kies dan toch echt voor die laatste optie.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2011 11:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kan je me dan misschien laten zien wat je precies bedoelt, laat eens wat voorbeelden zien?
Enne, alle actiefoto's zijn op deze manier snapshots, beetje te kort door de bocht! :)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Sep 2011 15:32 
 Profiel
Waarom zouden álle foto's dan ineens snapshots zijn?
Dat is alleen het geval als je het moment van toeval af laat hangen.
En ik neem aan dat iemand met jouw ervaring ook de vaardigheden heeft om zélf te bepalen op welk moment je de foto klikt. Toch... ?
Dan is het toch niet nodig om voor foto's te kiezen die de hond niet op zijn optimale houding laten zien.

Voor honden heb ik daar helaas geen voorbeelden van.
Want ik zit 99,9% van m'n tijd in de studio en fotografeer honden eigenlijk nooit buiten.
Dus een hele serie met zowel goede als slechte voorbeelden met een hond er op kan ik je niet tonen helaas.

Wat ik nog wel heb, is een serie met een paard.
Deze serie heb ik voor m'n boek geschoten, om niet-paarden-mensen te laten zien welke momenten de gangen laten zien. Dus ook de (in mijn ogen) minder mooie momenten.

Voorbeeld:
Afbeelding

Het middelste moment (waarbij dit paard op het ene voorbeen "valt"), zou ik dus NOOIT in een serie aan een klant of op een forum plaatsen als showcase foto. Het is een foto waarop het paard in onbalans lijkt te struikelen, met z'n hele gewicht naar voren "valt" (wat een grove fout is in de dressuur).
De stap is zichtbaar tijdens het rijden, en wekt het vermoeden dat het paard dus een grove fout maakt. Terwijl dit in werkelijkheid helemaal niet zo is. Het paard loopt in principe keurig zoals het zou moeten, alleen in dat ene ongelukkige moment in het midden LIJKT het alsof het paard een fout maakt.

Om te zorgen dat het beste uit het dier gehaald wordt in mijn reportage, zorg ik er dus voor dat ik dát moment vermijd. Ook al is het wel een moment dat van nature voor komt in het dier.

Dit soort kleine "weetjes" zijn overigens vaak wel wat het verschil kan maken tussen een foto die voorliefhebbers als "prachtig" of als "waardeloos" bestempeld zal worden.
Als professioneel fotograaf kun je nog zo'n mooi licht gebruiken, maar als je die middelste foto aflevert aan je paarden-klant, dan zal hij het een waardeloze foto vinden omdat het paard er niet goed op staat. (En dat soort verhalen komt ik echt ontzettend veel tegen).

En die mening heb ik als hondenliefhebber dus ook over de momenten in het water die je hebt gekozen. Alle zwaartekracht komt op dat moment op de hond neer, zijn huid gaat plooien, zijn gewicht valt naar voren, het hoofd ziet er vaak gek uit, de oren flapperen en de vorm van de hond is niet zoals ik een hond graag zie.... Daarom stoort die houding me als ze net landen.

Een paard dat landt na de sprong zal ik ook nooit op de foto zetten, om die zelfde reden. Vaak staat er op dat moment gewoon te veel spanning op het lichaam van 't dier om er nog goed uit te kunnen zien.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Sep 2011 20:50 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Hypofocus schreef:

Waarom zouden álle foto's dan ineens snapshots zijn?
Dat is alleen het geval als je het moment van toeval af laat hangen.

au contraire

o, en een paard lijkt me geen hond.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Sep 2011 21:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mmhh..
Ik denk ook niet dat je de vergelijking kan en mag maken tussen honden fotografie en paarden fotografie. Zoals ik paarden ken, ook bij springshows etc. zijn het rustige getimde dieren. Je weet wat de beesten gaan doen, op welk moment en waar. Zeker in zaken als springen en Anky van Grunsven tentoonstellingen.

Als je daarentegen met honden bezig bent is mijn ervaring dat ten eerste de snelheid al vele malen hoger ligt over korte afstanden, honden zijn enorm bewegelijk en hebben allemaal andere methode van sprong, afzetten, landen en volgen onder appel. Het is imo gewoon een stuk moeilijker om zo'n relatief klein en snel onderwerp goed en krachtig op de foto te kunnen zetten tijdens oefeningen als Breitensport of behendigheid. Het is imo een hele andere discipline dan paarden sport.

Daar is niets mis mee, maar daar zit wel 'm het verschil. En een enorm verschil in wat Hypofocus mooi vindt vanuit de paardenwereld, of wat hondensporters mooi vinden uit hun standpunt.
Persoonlijk vindt ik het een beetje over het randje om dan de actiefoto's van Ernst, welke in mijn hondenhart heel erg fraai zijn maar dat ter zake, eigenlijk zo neer te sabelen vanuit een eigen perspectief en overtuiging dat iets beter zou kunnen, en vooral zou moeten...

Maar dat zijn mijn 2 centen...

@ Ernst; De studio sessie zier er prima uit. De zalmkleurige achtergrond had ik persoonlijk niet gekozen omdat ik die kleur helemaal zie verlopen met de kleuren van de Teckels. Te warm, te oranje haast. De witte achtergronden zijn gewoon strak en fraai, mooie portretten, zeker de laatste uit die serie met de 2 pups. ^O^

De actieshots vindt ik persoonlijk erg sterk. Het opspattende water, de vurige, gepassioneerde blikken en bewegingen in volle vlucht zijn imo super gelukt. De actie spat er vanaf en de belichting steek mooi in elkaar. Zeer mooi dat je de scherpte op hety juiste punt hebt kunnen vastleggen gezien de snelheid en bewegelijkheid van de beesten. :wave:
Je mag mijn hondjes iig zo op de foto komen zetten als ik aan het trainen ben hehe :o
Nikon FX en wat analoog spul...

www.remcovandesanden.nl

ALS Reportage

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Sep 2011 08:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind ook dat je rennende honden echt niet met paarden kunt vergelijken. Waar het bij paarden "sport" is om ze "mooi" te laten lopen kijk je hier naar spelende honden die er lol aan hebben om zo hard mogelijk door het water te sjezen. Die wilde blik, open bek etc. horen allemaal bij het lekkere gekke van een hond die zijn energie kwijt wil. Imho leggen deze foto's perfect vast hoe honden zich kunnen laten gaan tijdens het spelen. Een paard krijgt die kans zelden en heeft dan sowieso geen ruiter op de rug (wat ik dan weer een absolute no-go vind, een ruiter maakt een paard echt niet mooier maar da's mijn mening).

De kromme ruggen versterken het gevoel van kracht en snelheid; deze honden zetten zich zo hard mogelijk af.

Mijn enige "kritiek" (=mening, vat het niet zwaar op) op de hondenfoto's is dat de effecten van het flitsen wat te sterk aanwezig zijn, te felle highlights vergeleken bij de wat grauwe achtergrond.

Ten slotte: aan deze hondenfoto's kun je perfect zien hoeveel lol de honden hebben; daar kan bijna iedere paardenliefhebber/fotograaf nog wat van leren.
Canon EOS 600d met wat onprofessioneel glas

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Sep 2011 09:58 
 Profiel
Vanwaar jullie conclusie dat ik alleen maar uit het paardenperspectief denk?
Op dit moment ben ik voor 75% van mijn tijd bezig met hondenfotografie en 25% van de tijd met paardenfotografie, dus ik weet dondersgoed wat de verschillen zijn.
Daarbij ben ik momenteel géén paardenhouder, maar wel trotse bezitter van 2 honden.
Er is dus absoluut geen sprake van een perspectief puur vanuit de paardenwereld, zoals nu geconcludeerd wordt. Ik keek er júist naar vanuit een hondenliefhebbers oog.

Ernst vroeg me alleen om een voorbeeld, waarbij ik al uitgelegd heb dat ik die van honden niet zo 1,2,3 heb liggen in zo'n serie. Vandaar dat ik het via het paard wilde laten zien.

En ja, ook van paarden maak ik liever series in de vrijheid zónder ruiter, dan met. Dus ook daarmee is het maar afwachten hoe het paard zal lopen (en een hond is daar in véél makkelijker te sturen omdat die nog te roepen is, een paard loopt waar hij wil).

Inderdaad, een hond beweegt sneller. Maar de voetzetting van een hond in galop is identiek aan die van een paard in galop. Dus wat dat betreft zijn ze wel degelijk 100% te vergelijken bij beweging in vrijheid. ;)
En daarnaast gaat het voornamelijk over lichaamslijnen en vormen. In mijn ogen zijn die in deze serie niet zo, zodat de hond er optimaal uit ziet qua lijnenspel en vormen. In mijn ogen is er met deze lichaamsvormen op de foto niet het beste gehaald uit de betreffende hond.
Ook al lopen ze in vrijheid, dat is echt iets waar je wél op kunt letten door een bepaalde timing te kiezen.
Ja, als "de hond straalt plezier uit" voldoende is voor iemand, prima. Maar als je hogere eisen aan jezelf en/of je foto's stelt, is dat niet voldoende. Dan let je óók op hoe de hond er uit ziet qua belijning, voetzetting, etc. En een hond die omhoog springt, daar straalt het plezier nog minstens zo goed vanaf, misschien zelfs nog meer. :applaus:

Het verbaasde mij gewoon, omdat ik bij Ernst op de website steeds super getimede foto's tegenkom, en nu verrast werd door deze serie, die in mijn ogen niet getimed, of slecht getimed is.

Wat iemand mooi vindt, dat is een 2e. En dat is inderdaad ontzettend smaakgebonden.
Daarom heb ik ook mijn persoonlijke visie gegeven. Ik zeg niet dat het zo moet, maar gaf slechts een uitleg van hoe het in mijn ogen overkomt. Als een ander er een andere visie over heeft; prima :)
100 personen, 100 meningen en daar is niets mis mee.

En met kritisch zijn en goede beargumenteerde onderbouwing is ook niets mis. Dus mag ik gewoon a.u.b. mijn mening over de foto's plaatsen zoals ik ze zie? Zonder dat dit ondergesneeuwd wordt met commentaar dat gebaseerd is op onjuiste conclusies over mijn visie en achtergrond....
Tegen een beetje kritiek op fotoo's en mogelijkheid op verbetering moet een mens toch kunnen? Daar is de showcase voor. Om foto's te bekijken, te beoordelen, en zonodig te bekritiseren. Zodat we er van kunnen leren.
Sta open. Zou ik zeggen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Sep 2011 10:45 
 Profiel
Ik ben het wel eens met Hypofocus. Wat de manier van bewegen betreft lopen honden en paarden identiek. En ook bij honden zijn er momenten/houdingen die de hond niet optimaal uit de verf laten komen en momenten/houdingen waarom je alle facetten van actie veel meer ziet:gespannen spieren, de afzet naar voren, de geconcentreerde blik etc. Dit moment zie je het meeste terug in de zweeffase of wanneer de hond op de achterpoten staat om zich af te zetten.
Het moment van de landing drukt het lichaam inderdaad samen waarbij het doorgaans zo uitziet alsof de hond struikelt zoals het middelste paard in het voorbeeld hierboven.

Dat de hond plezier uitstraalt, kan een criterium zijn voor een goede of slechte foto zijn. Dit plezier kan de hond echter ook (en zelfs beter) uitstralen wanneer zijn atletische lichaam goed tot uiting komt. En ook wanneer de actie snel is en het timen moeilijk wordt, is dit toch juist waar actie fotografie om draait: het juiste moment pakken. Dat het 'te snel' gaat mag geen argument zijn.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Sep 2011 10:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hè jammer, geen foto's om op te reageren... :fluit:
Enorm leuke pups in de studio gehad, altijd een genot om te doen, het zijn heerlijke snaps geworden! :)

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Sep 2011 13:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Ernst: Wat een geweldige scherpte! (honden in het water) Heb je je flits er nog bij gebruikt? En je laatste upload: Aaaaaaah walief!!!
Canon Eos 40 D, SIGMA 17-70/2.8-4.5 DC Macro, Canon EF 24-105 f4.0 IS USM, Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS USM. Tamron 90mm Macro Lens. Canon Speedlite 580 EX II flitser.
Slik SL-67 statief, Tamron Monopod, Lowepro RoverAW II camera-rugzak

Laatst gewijzigd door cramus op 01 Okt 2011 21:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Sep 2011 13:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zelf sinds 3 weken de trotse eigenaar van Grunkie. Onze Franse Bulldog:

1. Kijke?
Afbeelding

2. Van onderen..
Afbeelding

3. Kijke!
Afbeelding

4.Kijke!
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/297192_10150308768149340_687019339_8100077_309253192_n.jpg
Tips advies kritiek welkom!

modedit: verzameltopic dus max. drie foto's
Canon Eos 40 D, SIGMA 17-70/2.8-4.5 DC Macro, Canon EF 24-105 f4.0 IS USM, Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS USM. Tamron 90mm Macro Lens. Canon Speedlite 580 EX II flitser.
Slik SL-67 statief, Tamron Monopod, Lowepro RoverAW II camera-rugzak

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Okt 2011 17:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ernst, je studiowerk is echt heel goed! Het buitenwerk met flits oogt nog wat onnatuurlijk. Ik heb te weinig ervaring met flitsen om daar verder veel iets zinnigs over te zeggen, daarom hieronder nog maar een foto van onze Ier met natuurlijk licht.

Afbeelding

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Natuur, (Stads)Landschappen en Architectuur
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 537 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende

Grijswaarden