christiaan sauer schreef:
Jeroens schreef:
Wij hebben hier volspectrum daglicht TL aan het plafond voor wanneer het echt nodig is daglicht-helder licht te hebben. Echt warmwit is het niet... maar ook wij merken, je blijft wel wakker.
Prettiger schijnt het te zijn wanneer daglicht TL met voldoende vermogen omgekeerd hangt naar het plafond toe gericht en zo het licht reflecteert en verstrooid wat prettiger is voor je werkplek.
Groet, Jeroen
Niet toevallig een naam/type voor me? En eventueel een prijskaartje?
Sorry, helaas.. op de lampen kan ik geen merk ed. zien. Zit natuurlijk precies aan de achterzijde. En erbij kan ik niet. We hebben nl. fijnmazig wit gaas eroverheen gespannen om niet rechtstreeks in de spiegel van de bak te kijken en om het licht wat te verstrooien.
De lampen hangen al weer een aantal jaren, dus de rekening is ook al ergens achteraf..
Wij hebben twee lange daglicht TL via het net gekocht en een geschikte TL bak.
De lichtsterkte bepaalden we aan de hand van de hoogte van het plafond.
Hoeveel het allemaal heeft gekost weet ik niet meer. Het viel mee en aanzienlijk minder dan een bedrijf dat daglicht TL incl. 'speciale' bak levert. Offerte was toen enkele honderden euros voor twee enkelvoudige bakken.
Maar het is zonder al te veel gedoe zelf te doen. Zo ook een indirecte construktie - dan heb je overigens wel wat sterke lampen nodig ivm lichtverlies door de reflectie en je hebt een mooi wit plafond nodig..

en regelmatig stoffen ook...
Groet, Jeroen