[ 15 berichten ] 
 Titel: Baby meets pup
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jul 2011 22:37 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Na m'n scherm calibratie hoop ik dat deze kleur toning niet te "peentjes" rood overkomt.

01
Afbeelding

02
Afbeelding

03
Afbeelding

Hoe krijg ik deze foto's naar showcase kwaliteit? Ik mis iets....

Moet ik het zoeken in de kleding van Sterre?
Een dergelijk outfitje zal het niet doen zit ik me te bedenken...

Kan de belichting spannender?
Verdomd lastig met 2 kleine die niet op dezelfde plek stil blijven zitten.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jul 2011 23:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Neem aan dat Sterre je eigen dochter is en dan is het moeilijk om niet als ouder naar het kind te kijken. Ik zou dan ook niet teveel zorgen maken om hiermee op showcase niveau te komen, het is dan meer een emotionele foto voor je.
Kijk eens naar andere portret fotografen en probeer te leren van hoe zij de compositie en licht gebruiken voor de foto.

Vind dat je met de plaatsing van baby en pup met de driehoek compositie wel op de goede weg bent, nu nog de negatieve ruimte goed krijgen. Er mist nog iets op dat gebied.
Verder zou ik een andere achtegrond doen dan het steriele wit en nog wat met het licht spelen..
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jul 2011 23:23 
 WWW  Profiel
Of de witte achtergrond behouden, en het kind ook witte kleren aantrekken en er highkey van maken.
Kan misschien ook nog wel leuk werken.
Wat foto apparatuur, en vooral veel plezier bij het foto's maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jul 2011 23:30 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Die steriele achtergrond wil ik binnenkort gaan vervangen door een wat warmer stukje stof van de markt of een stuk behang. Hier ben ik nog zoekende in. Dank voor deze bevestiging en andere aandachtspunten.

Die high-key gaat er komen!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Jul 2011 23:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat Christiaan zegt. Er mist niet wat, maar ik vind de felle kleuren teveel aanwezig wat (te)veel aandacht opeist. :)
The trouble with fiction is that it makes to much sense. Reality doesn't make any sense at all.

Dit is mijn winkel.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jul 2011 00:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vergeet die lampen en die achtergrond, zet het kind en de hond in de tuin op een leuk plekje (niet vol in de zon natuurlijk), dat zal al een stuk betere platen opleveren.
Oja, en laat ze niet poseren maar gewoon hun eigen ding doen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jul 2011 06:32 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hmm, ik bedenk me er dan een grasveld erbij met een eindeloze horizon. Helaas hebben we een functionele (lees beklinkerde) tuin.
Maar het zet me aan het denken om te zoeken naar een afgezet grasveld, want anders ben je de pup van 9 weken kwijt.

Wat poseren betreft, komt dat door de achtergrond of houding?
Met 9 maanden op de teller kan ik haar nog geen poses laten aannemen, behalve in de handjes laten klappen ;). Alles is spontaan geschoten.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jul 2011 08:39 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Nu ik de foto's een paar keer heb bekeken had ie echt high-key geschoten moeten worden.
Al dat wit in de pup erbij... Plank misgeslagen.....

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jul 2011 08:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Eens met de commentaren hierboven .. maar ik vind de interactie tussen het meisje en de pup wel een plus. Leuk hoe ze in elkaar opgaan!

Wat betreft de foto's: ik vind het licht te vlak, dat maakt het wat saai. Ik mis ook aandacht in de nabewerking. Met zo'n witte achtergrond kan het frisser, en hoewel de kleuren knallen, mis ik pit... Een curven aanpassingslaag zou al verschil maken. (en wellicht een tweede curven aanpassingslaag alleen ingesteld op het rode kanaal). Met extra contrast moet je wel oppassen dat het roze truitje niet gaat clippen. Het zit volgens mij al op het randje....

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jul 2011 10:16 
 WWW  Profiel
Kennen jullie die Huggies reclame van dat kind dat door een tuin kruipt met een boom in beeld en een schutting op de achtergrond? Zo-iets zou ik persoonlijk eens proberen.
Wat foto apparatuur, en vooral veel plezier bij het foto's maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jul 2011 10:48 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@San,
Ik heb de kleuren volledig onbewerkt gelaten, puur een krop. Ik ben blij te horen dat het rood niet overheerst, althans ik heb er nog niemand over gehoord. Behalve dan dat het truitje knalt. Dit is ook inwerkelijkheid het geval... Het vrouwtje houd er van :)
In het boek dat ik aan het lezen ben zit ik nu in de materie van het bewerken van de verschillende kleur lagen.
Met jouw gedachte hierin ga ik er zeker mee aan de slag.
Over de kleding ben ik zelf niet tevreden over, maar op dat moment had ze dit aan. De foto's moesten binnen een kwartier geschoten worden.

@Christiaan
Ik ga idd op zoek naar een natuurlijkere omgeving.
Ik zit te zeer gefocust op het wit krijgen van de achtergrond en merk dat ik dit nu bij elke foto voor elkaar wil krijgen, maar dat het niet bij elk moment toepasselijk is.
Had ik Sterre alleen op de foto, dan was de crop kleiner geweest en meer beeld vullend.
Nu de cavalier er bij is gekomen en ik ze beide volledig in beeld wilde hebben krijg ik idd een groter wit vlak cadeau wat ik als saai ervaar.

@all
Ik leer enorm van al jullie commentaar, daar ben ik zeer blij mee.
Bij het posten van een foto vraag ik me altijd af wat er opgemerkt kan worden, maar toch zit er altijd goed commentaar bij.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Baby meets pup
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jul 2011 10:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik denk dat het leuke momenten zijn vastgelegd maar dat het meer ligt aan de nabewerking of het ontbreken van nabewerking. Ik denk dat als de achtergrond echt wit is en een beetje contrast doormiddel van een curve de foto's veel beter uitkomen.

Ik heb de vrijheid genomen al weet ik dat dit niet de bedoeling is om toch even snel een foto na te bewerken.

http://i699.photobucket.com/albums/vv354/qphotography/forums/Babymeetspup.jpg

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2011 10:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
spark schreef:

@San,
Behalve dan dat het truitje knalt. Dit is ook inwerkelijkheid het geval... Het vrouwtje houd er van :)

Toch zit daar wel een deel van je probleem. Het lijkt nu meer op een fotoshoot voor een kleding merk als een leuk portret met een puppy. De kleding eist te veel aandacht op.
Mensen die nooit lachen kan ik niet serieus nemen.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Baby meets pup
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2011 17:38 
Gebruikers-avatar
 Profiel
qphotography schreef:

Ik denk dat het leuke momenten zijn vastgelegd maar dat het meer ligt aan de nabewerking of het ontbreken van nabewerking. Ik denk dat als de achtergrond echt wit is en een beetje contrast doormiddel van een curve de foto's veel beter uitkomen.

Ik heb de vrijheid genomen al weet ik dat dit niet de bedoeling is om toch even snel een foto na te bewerken.

http://i699.photobucket.com/albums/vv354/qphotography/forums/Babymeetspup.jpg

Ik heb je resultaat bekeken, en zie hetzelfde probleem als wanneer ik ook de curves aanpas.
Vanwege het wit vallen er veel details weg en worden de schaduwen sterk/lelijk waarbij er veel handwerk komt kijken om de schaduwen te fixen. Is dit normaal?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2011 23:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Schiet je in RAW? Zo niet, dan kan bij bewerken de boel er wat minder goed uit gaan zien. Maar in je originelen zijn de schaduwen ook al rommelig. Kijk maar eens rond de hond op foto 1.
Canon 5D | Canon 20D | Canon 350D | Canon S90 | Canon 17-40 f/4 L| Canon 70-200 f/4 L | Canon 35mm f/1.4 L| Canon 50mm f/1.4 |

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Werkplaats
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 15 berichten ] 

Grijswaarden