[ 6 berichten ] 
 Titel: Foto's ECHT taggen
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Feb 2011 11:41 
 Profiel
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een programma waar ik makkelijk mijn foto's kan taggen. Lightshop heb ik geprobeerd maar helaas staan de tags daarvan alleen in het programma zelf. Ik zou ze graag ook in windows(rechter muisknop - eigenschappen) willen hebben zodat ik op meerdere PC's de foto's kan opzoeken. Is dit mogelijk? Ik heb namelijk nog geen programma kunnen vinden waar dat gemakkelijk mee gaat.

Google en de zoekfunctie zijn geraadpleegd, kan mijn onkundigheid zijn maar ik kan het niet vinden.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Feb 2011 12:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
met lightshop bedoel je lightroom toch?
je kan hiermee de metatags en keywords in het bestand opslaan en dan zijn ze gewoon overal te bekijken. maar je kan ze ook exporteren met alle tags erin, het is maar net hoe je het wil hebben.
verder zijn er nog een boel programma's die je kan gebruiken om je foto's te taggen, moet je zoeken op exif en tags bij google of zo lijkt mij. deze kwam ik gisteren tegen toen ik aan het zoeken was naar analogexif sorteer mogelijkheden.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Feb 2011 13:35 
 Profiel
Mijn fout, Lightroom inderdaad. Ik zal nog even verder zoeken. Misschien een optie/vinkje dat nog niet aanstond tijdens het opslaan.

Waarschijnlijk ben ik hiermee geholpen, ik moet het thuis nog even bekijken.

Heel erg bedankt voor je reactie.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Feb 2011 14:17 
 Profiel
In de EXIF kan, maar de IPTC is daar meer voor bedoeld. :)
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Feb 2011 20:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Als je echt heel veel exif info wilt kunnen aanpassen, moet je eens naar PhotoME kijken.
Erg handig programma, je kunt achteraf zelfs de camara data veranderen, dus brandpunt, diaframa ed als je daar behoefte aan hebt. Kan handig zijn voor manual objectieven die geen exif doorgifte hebben.

Verder is het heel handig dat je na installatie, op elke willekeurige foto op een website (dus ook op fotofora) met rechts op de foto kunt klikken en alle uitgebreide exifinfo kunt opvragen, doordat de webfoto in dat programma wordt geopend.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Feb 2011 00:31 
 Profiel
Ik heb het even onderzocht maar ik kan het niet terug vinden in de eigenschappen van de file(via windows) Als ik de foto weer open in lightroom(na verwijdering) zie ik de tags wel weer staan.
Hopelijk zit dit niet in een of andere cache in het programma maar kijkt lightroom een beetje verder dan windows.

PhotoME is inderdaad een erg handig programma! Bedankt. Hier kan ik ook gelijk zien dat de Tags daadwerkelijk in de file worden opgeslagen.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Microsoft Windows
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 6 berichten ] 

Grijswaarden