[ 9 berichten ] 
 Titel: Wegwerp-licht
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Dec 2010 14:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kleine serie zonder gemeenschappelijk onderwerp, gemaakt met een wegwerp-camera :)

Afbeelding
IMG_0006 by Frederik Sadones, on Flickr

Afbeelding
IMG_0010 by Frederik Sadones, on Flickr

Afbeelding
Gravensteen by Frederik Sadones, on Flickr

Afbeelding
IMG_0003 by Frederik Sadones, on Flickr

Afbeelding
IMG_0011 by Frederik Sadones, on Flickr

Fotoblog: http://frederiksadones.wordpress.com/

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Dec 2010 16:57 
 Profiel
Waarom het een serie noemen als het geen gemeenschappelijk onderwerp heeft? Een serie is toch een doordachte samenstelling van beeld? Maargoed ik zie persoonlijk wel een gemeenschappelijk onderwerp. Op alle beelden (behalve 1) komt een vorm van bomen duidelijk terug. Bij 2 de schaduw, zoals ook bij 3. Bij 4 en 5 lijkt de boom het onderwerp, of in iedergeval de omgeving waarin deze bomen staan.

4 en 5 vind ik interessant de rest niet echt.

Waarom is je avatar hetzelfde als foto 2 alleen dan in kleur? Deze foto lijkt me een omzetting naar z/w, is de rest dat ook?

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Wegwerp-licht
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Dec 2010 21:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik blijk inderdaad een fascinatie voor bomen in de stad te hebben heb ik al gemerkt. Ze zijn oorspronkelijk in kleur, in zwart-wit komen de schaduwen en het licht beter uit.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Dec 2010 23:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
laatste 3 hebben naar mijn menig wel iets. grappig, die beelden zijn niet perfect, maar geven mij een plek voor imagination - ik begin te denken hoe ik het zou maken als ik daar was geweest en ik zie in mijn hoofd heel veel details/objecten die ik je foto's niet zie.
Delusional Insanity

Site | Portfolio | Rss

P.S.
I have very strong outlooks of my own in everything anyhow related to art.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Dec 2010 09:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
als serie lijkt het te gaan om de lichtval (ook gezien de titel) maar halverwege ben ik de draad kwijt. bomen lijkt het verbindende thema. dan maar per foto beoordelen...
#1 beetje standaard. mis iets spannends, opvallends of sfeermakents (wat je bij autonoom verwacht)
#2 een schaduw die uit het niets lijkt op te doemen... verrassend
#3 erg rommelig (zeker ook door de bewerking) schaduw van relief in muur trekt meer aandacht dan schaduw van toren
#4 vlakverdeling en onderwerp maken het een leuke plaat
#5 mooie afsluiter... boom lijkt overgebleven van voor de parking en lijkt ook weggedrukt te worden door het gebouw.
wel jammer dat de straatlantaarn opvallend is afgekaderd.

vind de bewerking niet super, ben eigenlijk toch wel erg benieuwd in de kleuren versies.. gezien je nieuwe logo/avatar.
de laatste 2 fotos zou het ook wat kunnen brengen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Dec 2010 18:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Jij moet wel erg dicht van mij wonen denk ik. Allemaal plaatsten waar ik bijna dagelijks kom.

Ik vind het wel iets hebben de fotos. 1 en 3 zijn de beste omdat ze echt een zeker licht hebben. Met de schaduwen erbij...
een hoop zooi om platen te maken

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Wegwerp-licht
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Dec 2010 21:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Switn: Ik zit op kot in Gent

In kleur vind ik ze zelf ook goed uitkomen, maar bij vier paste de zwart-wit versie ook erg goed...
ik heb er nog eentje bij gezet die wel past in de 'bomen' thematiek

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Dec 2010 22:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
nu ik de kleuren versie gezien heb, begrijp ik niet waarom je ze eerst in zw getoond hebt.
(buiten de compo) vind ik de kleur de bepalende factor voor de opbouw/sfeer van de foto.
.. muv #3, die ik ook in kleur niet beter vind worden.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Dec 2010 10:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nagenoeg vind ik dit een geslaagde serie. Kleur en de verzadiging spreekt meer en heeft meer weg van 'verloren foto's' die klanten weggooien bij een fotolab.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Autonoom
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 9 berichten ] 

Grijswaarden