Mag ik vragen waarom het dan op slot zou moeten? FotoSG levert vooral aan fotografen, DPZ wordt bezocht door fotografen. Net zoals ik voorheen mensen wel eens positief wees op FotoSG, en FotoSG dat zelf ook deed, mogen mensen er nu toch ook negatief op gewezen worden? Zolang we niet oproepen tot brandstichting en nep-orders plaatsen is er volgens mij niks vreemds aan dit topic. Beter 1 fatsoenlijk negatief FotoSG topic zodat iedereen t weet, dan 'elke maand' een nieuw 'klaag' topic. Bang voor FotoSG aanklachten hoef je denk ik niet te zijn, op het
forum van tros radar staat ook genoeg en de shopreview van tweakers, of de blogpost van .. eigenlijk staan op de 1e twee pagina's van google al 9 (!!) hits die over slechte ervaringen gaan.
Volgens mij hebben de gedupeerden niet heel veel aan een samenwerking. Ik vermoed dat de meesten nog nooit zelf een officiele goede stap hebben genomen, zoals Lunarsun deze hierboven aanraadt. Pas als men dat gedaan heeft en dat niet heeft gewerkt lijkt een bundeling van krachten en financien (om derden in te huren) me nuttig.
Overigens zou ik elke gedupeerde aan willen raden hun ervaring ook even bij de tweakers shopreview te posten (hit #3 in google) zodat je anderen voor hetzelfde kan behoeden.