[ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Titel: Re: Samyang objectieven
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Dec 2009 12:21 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Jack the Slipper schreef:

Of een lekker visje voor € 207,- Zo'n ding haal je niet elke dag uit de tas natuurlijk en dan is een wat lagere prijs alleen maar errrrrrg lekker!!

Dat is veelal natuurlijk een 'speledingetje' voor erbij, en dan is dat voor die prijs zeker niet vervelend. Ze maken het me wel verdomd lastig daar bij Samyang, ik wilde voor de 14mm gaan, omdat ik groothoek mis, maar een snelle 35mm heb ik ook niet en zou ik ook best graag hebben. Daar gaan mijn spaarplannen ;)
28 - 50 - 28-105 - Lensbaby

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Dec 2009 22:22 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Al mensen die hem binnen hebben?
juischt

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jan 2010 15:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
*schopje :)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Jan 2010 20:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
1 van mijn bokehshotjes met de 85mm:

http://www.flickr.com/photos/maartendiv ... 120867078/

Echt nuttig is de lens niet in de omgevingen waar ik op het moment 90% van mijn foto's maak (dancefeesten/clubs), het is gewoon te donker om uberhaupt iets te zien waar je op scherp wil stellen. Als het buitenfestivalseizoen weer van start gaat zal ik er wel meer gebruik van gaan maken :)
Gear:
Canon EOS 5D Mark II, 50D, & Ixus 800IS
Canon & Tokina glaswerk van 10-200mm & Onderwaterhuis

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2010 16:59 
 Profiel
De out of focus is wel erg mooi op de 85mm.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2010 18:53 
 WWW  Profiel
zooooooo , fijn plaatje hoor ~!

Maarten G schreef:

1 van mijn bokehshotjes met de 85mm:

http://www.flickr.com/photos/maartendiv ... 120867078/

Echt nuttig is de lens niet in de omgevingen waar ik op het moment 90% van mijn foto's maak (dancefeesten/clubs), het is gewoon te donker om uberhaupt iets te zien waar je op scherp wil stellen. Als het buitenfestivalseizoen weer van start gaat zal ik er wel meer gebruik van gaan maken :)

Gear : (nooit) Genoeg
2x 50D / EF 50mm 1.4 / EF-s 15-85mm / EF 85mm 1.8 / EF 135mm 2.0
http://www.pbase.com/marcphotolog
http://www.modelmayhem.com/1179009

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Feb 2010 23:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Volgens de laatste berichten zou de 14mm f/2.8 vanaf maart 2010 leverbaar moeten zijn (voor €329,-). Ik ben heel benieuwd.
Voor dat geld lijkt me een 14mm prime me wel wat...
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Feb 2010 14:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
de klaas schreef:

Volgens de laatste berichten zou de 14mm f/2.8 vanaf maart 2010 leverbaar moeten zijn (voor €329,-). Ik ben heel benieuwd.
Voor dat geld lijkt me een 14mm prime me wel wat...

same here. Op mijn FF erg lekker. Alleen jammer dat je geen filters kunt plaatsen, op de Nikon 14-24 ook al niet.
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Feb 2010 14:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het wijdste met normale filters is helaas 16mm (met de Canon 16-35, en volgens geruchten de Nikkor 16-40/4 VR), ook de Sigma 15-30 heeft zo'n bol frontelement.
Canon IXUS 850 IS | 28-105/2.8-5.8 | 3072 x 2304px | ISO 80-1600 | AiAF .:. martijnfoto.nl | Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Feb 2010 10:32 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Lijkt me wel wat. Op F8 zal het ding toch wel niet al te bagger presteren en het enige waar ik zo'n lens voor zou willen hebben is schandlapjes. Hoewel ik wel eerst anderen het wiel uit laat vinden. :)
Én nog geschikt voor FF ook nog! Zelf een ND Gradje ervoorhouden, gaat dat werken?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Feb 2010 09:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Er is inmiddels ook een test beschikbaar van de 85 1.4 op een 5D2.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Feb 2010 11:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Voor wat betreft de filters bij de 14mm, geen idee hoe die Samyang er uit gaat zien maar bij Nikon, Canon en Sigma kun je aan de achterkant van je objectief een gelatine filter plaatsen.
What if this is as good as it gets?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Feb 2010 12:04 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Mijn oude pentax 28mm shift (ook zo'n bol frontelement) heeft 3 ingebouwde filters, ook wel geinige oplossing. Overigens passen achter op ook gelatinefilters.
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Feb 2010 08:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Met de komst van de Nikon 16-35 F4 vind ik de Samyang minder interessant. Twee lenzen aanschaffen vind ik net wat teveel van t goede.
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Mrt 2010 15:31 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Je kunt nu een pre-order doen van de 14mm :)

http://www.foto-tip.pl/sklep/samyang_14 ... -1565.html
juischt

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Mrt 2010 11:17 
 Profiel
Ikzelf houd die 14mm UWA al tijdje in de gaten. Naast een Tokina 11-16 is dit een mogenlijk optie voor mijn onderbereik. Ik kwam al bij Samyang omdat ik een betaalbare fisheye wilde en ik niet 600 euro ga betalen omdat ik weleens een grappig perspectief wil hebben. Ik fotografeer nu eenmaal geen skateboarders in californië voor platenhoezen.
Ik zit nog steeds te denken aan die 8mm fisheye, maar nu ik meer en meer zie van die 14mm denk ik gewoon aan om de 11-16 te laten varen en weer een prime erbij neem. Kijken wat we komende maand overhouden en wellicht heb ik die 14mm in mijn tas!
D90 w/grip|18-70|35 1.8G|50 1.8D|85 1.8D

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 15 Mei 2010 12:33 
 Profiel
Iemand ervaring met de Samyang 8mm icm skateboarden/sport?
Ik twijfel om deze lens aan te schaffen want ben beginnend bij skateboard fotografie en ben van plan om eerst een UWA/50mm aan te schaffen. Is dit een goede tussen oplossing? Of zeggen jullie buy nice don't buy twice en meteen door sparen (even wachten dus) voor de 10-17 tokina?

Budget en weinig ervaring spelen bij mij grote factor dat ik eerst andere lenzen aanschaf ipv een fish, maar misschien is dit een goede oplossing. Tests / samples leken best goed zeker voor prijs/kwaliteit verhouding.

Iemand ervaring met deze lens?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Mei 2010 10:31 
 Profiel
Ik weet niet zo of een manual focus lens wel zo handig is met snelle actie? Kan me bedenken dat je vrij snelle actie hebt als je bijvoorbeeld op zon halfpipe staat en de skaters komen naar je toe, dat je wel wat kan misfocussen. Mis je net die ene trick.
Maar ik schiet helemaal geen skate, maar bedenk het voor jezelf even

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Mei 2010 10:50 
 Profiel
Met een 8mm hoef je niet te focussen
Als je f/5.6 neemt en op 0,6m focust is alles van 0,3m tot oneindig scherp (ongeveer, afhankelijk van je eisen en sensor)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Mei 2010 14:34 
 Profiel
Das mooi! Iemand die 14 al besteld? Ben erg benieuwd!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Jun 2010 18:58 
 Profiel
Ik kan nog geen nieuws vinden over de 35mm f/1.2, ik zou deze graag naast mn 8mm in de tas hebben :)
Digitaal: Canon 40D, 17-85 IS USM - Analoog: Praktica TL2

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Aug 2010 21:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dit topic maar weer even een schopje geven.
Ik had begrepen dat er wat probleempjes waren met de eerse versie van de 14mm en dat de verbeterde versie ergens in mei op de markt is verschenen. T'is al weer even stil rondom de Samyang's, iemand toevallig de gok al gewaagd?

Ik zat net te kijken naar de test op photozone.de en ik moet zeggen dat ik wel erg onder de indruk ben van de scherpte. Hij is gestest op een 5d2 en de resolutie die uit dat glas geperst wordt is toch wel indrukwekkend, met name ook de hoekscherpte, die vanaf f/2.8 al boven de 3000 presteert.
Op f/5.6 zit 'ie qua resolutie zefs op vergelijkbare hoogte als de alom geprezen EF 35 1.4.

Afbeelding

Vervorming schijnt volgens de review nog wel een issue te zijn als je architectuur fotografeert, maar verders ziet het er volgens mij best goed uit.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Aug 2010 22:10 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Maar die review is volgens mij nog van de eerste versie en juist die vervorming schijnen ze te hebben aangepakt.
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Aug 2010 23:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Huh? Volgens mij is deze test vrij recent, alle objectieven in het lijstje die rood zijn, zijn de nieuwste tests en in juni stond deze er nog niet bij. Ook de 24-70 stond er toen nog niet bij (getest op FF dan).

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Aug 2010 08:41 
 Profiel
De hoekscherpte was vooral verbeterd na de eerste versie, de vervorming bleef, zie lenstip die ze allebei testte:

What could be written here? To tell you the truth I would recommend even the previous version of the Samyang 2.8/14 without scruple. The improved model, although a bit more expensive, has really much more to offer. It’s enough to say that it definitely surpasses in image sharpness the expensive, professional Nikkor 14-24 mm f/2.8 set at 14 mm and also it corrects most of optical aberrations better than that lens.

The only problem which not only remained but also deteriorated is the level of distortion. The distortion is really high but it won’t be equally bothersome to everyone. There are fields of photography where we will have to correct it and a limited field of view will be the price we must pay. Fortunately we will have plenty of material to be cropped because 114-degree fields on full frame cameras and 88-degree fields on DX are quite huge.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Aug 2010 20:35 
 Profiel
Ik heb niet de hele thread gelezen maar heb nu zelf de Samyang 8mm. Werkt fijn, lastig scherp te stellen want je ziet het beeld niet veranderen in de camera. Diafragma in te stellen op het objectief zelf, scherpstellen ook mogelijk aan de hand van cijfers in afstand op de lens zelf. Wel ongelofelijk vet zon ding, als zeg ik het zelf haha. Ik heb er een aantal foto's mee gemaakt, kijk maar even rond:

http://www.flickr.com/photos/stroopquynten/
Canon 450d, Canon EF-S 18-55mm IS, Canon EF 50mm f/1.8 II, Samyang 8mm f/3.5 Fisheye Canon, Yongnuo Manuele flitser II, Cactus Wireless Flash receiver/sender

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Aug 2010 21:03 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Quynten schreef:

Ik heb niet de hele thread gelezen maar heb nu zelf de Samyang 8mm. Werkt fijn, lastig scherp te stellen want je ziet het beeld niet veranderen in de camera. Diafragma in te stellen op het objectief zelf, scherpstellen ook mogelijk aan de hand van cijfers in afstand op de lens zelf. Wel ongelofelijk vet zon ding, als zeg ik het zelf haha. Ik heb er een aantal foto's mee gemaakt, kijk maar even rond:

Je ziet het beeld niet veranderen? Hoe dat dan, ik werk uitsluitend met MF-objectieven op een digitale body en zie bij allemaal toch duidelijk de scherpte veranderen. Of komt het doordat de 8mm een verschrikkelijk grote scherptediepte heeft?
28 - 50 - 28-105 - Lensbaby

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Aug 2010 21:21 
 Profiel
Manny schreef:

Quynten schreef:

Je ziet het beeld niet veranderen? Hoe dat dan, ik werk uitsluitend met MF-objectieven op een digitale body en zie bij allemaal toch duidelijk de scherpte veranderen. Of komt het doordat de 8mm een verschrikkelijk grote scherptediepte heeft?

Jeps ;) Door de zoeker zie je het in ieder geval niet veranderen, als je de foto terug kijkt en inzoomt of op de computer bekijkt wel. Zo'n enorm groot beeld vangt ie op, je ziet het echt niet. Dat is ook lastig. Ik denk dat ze daarom ook cijfers voor afstanden bij de scherpstelring hebben geplaatst.
Canon 450d, Canon EF-S 18-55mm IS, Canon EF 50mm f/1.8 II, Samyang 8mm f/3.5 Fisheye Canon, Yongnuo Manuele flitser II, Cactus Wireless Flash receiver/sender

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Aug 2010 21:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zou handig zijn om je foto's een aantal tags te geven zodat ze bij zoekopdrachten te vinden zijn.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Aug 2010 08:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
http://forums.dpreview.com/forums/readf ... d=35863870

Discussie over de 14mm op DPReview met ook de nodige aandacht voor het corrigeren van de lensvervorming. Blijkbaar is er een LR3 profiel en ook PTLens lijkt goed te werken.

Blijft een interessant lensje al moet ik zeggen dat ik 17mm op FF al erg wijd (vertekenend) vind...
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Objectieven en (studio)flitsers
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Grijswaarden