[ 10 berichten ] 
 Titel: De slager
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Dec 2009 21:34 
 Profiel
Het onderwerp zegt het al de slager maar dan in Egypte.
De licht omstandigheden waren niet optimaal en had ook geen statief.
Toch nog een leuke serie geworden naar mijn eigen mening.

Foto1
Afbeelding

Foto2
Afbeelding

Foto3
Afbeelding

Foto 4 is wat later genomen vandaar het verschil in licht

Foto4
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel: Re: De slager
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Dec 2009 21:57 
 Profiel
Lees de laatste tijd bij meerdere posts dat de omstandigheden niet ideaal waren of iemand tijdelijk Parkinson had en daarom geen 'steady shots' heeft kunnen maken (bij wijze van spreken dan). M.i. onnodig op voorhand te vermelden. No excuses, de foto's zijn zoals ze zijn.

Goed, de foto's zelf vind ik erg eentonig. Van de vier foto's zijn drie hetzelfde. Je had dus ook 2 kunnen plaatsen maar dat is wel erg summier voor een serie. Misschien bij een verzameltopic plaatsen ipv nieuwe openen?
Misschien tip voor volgende x, meer lopen, verschillende standpunten nemen en als serie zou juist een overzichtsfoto van de slagerij leuk zijn (waar werken die mannen nou) en/of detailfoto's. Niet dat een toevoeging van dat soort foto's het gelijk een serie zou maken, maar ik vind 2 dezelfde type foto's geen serie.. Succes!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Dec 2009 22:04 
 Profiel
MarcHoog schreef:

Lees de laatste tijd bij meerdere posts dat de omstandigheden niet ideaal waren of iemand tijdelijk Parkinson had en daarom geen 'steady shots' heeft kunnen maken (bij wijze van spreken dan). M.i. onnodig op voorhand te vermelden. No excuses, de foto's zijn zoals ze zijn.

Goed, de foto's zelf vind ik erg eentonig. Van de vier foto's zijn drie hetzelfde. Je had dus ook 2 kunnen plaatsen maar dat is wel erg summier voor een serie. Misschien bij een verzameltopic plaatsen ipv nieuwe openen?
Misschien tip voor volgende x, meer lopen, verschillende standpunten nemen en als serie zou juist een overzichtsfoto van de slagerij leuk zijn (waar werken die mannen nou) en/of detailfoto's. Niet dat een toevoeging van dat soort foto's het gelijk een serie zou maken, maar ik vind 2 dezelfde type foto's geen serie.. Succes!

nee dat het geen sterke serie is heb je gelijk in, maar ben over de foto's best tevreden
als het licht iets beter was geweest waren ze nog beter geweest in mijn ogen vooral de laatste.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Dec 2009 22:17 
 Profiel
Maissan schreef:

nee dat het geen sterke serie is heb je gelijk in, maar ben over de foto's best tevreden
als het licht iets beter was geweest waren ze nog beter geweest in mijn ogen vooral de laatste.

Dat snap ik dus niet :) . Je signaleert zelf terecht dat het niet zo sterk is en je weet de tekortkomingen te benoemen. Waarom plaats je ze dan in een rubriek als deze. Als het je persoonlijke toets der kritiek als niet kan doorstaan, dan zou je anderen er niet mee lastig moeten willen vallen (tenzij het werkplaats is). Is zelf opgelegde selectiviteit misschien het begin van goede fotografie?
Elke foto heeft ook persoonlijke emotie (wat een mooie reis, wat hadden we het daar leuk, etc.) en betrokkenen (familie e.d.) kunnen die met je delen. Dat kan elke foto waardevol maken. Hier gaat het om fotografie en je zal de kijker dus op een manier met emotie (liefde, boosheid, angst, bewondering, etc.) moeten raken, dan je kring van direct betrokkenen. Deze serie doet dat bij mij totaal niet.
Fotografie is mijn "grote mensen" speelgoed

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Dec 2009 00:09 
 Profiel
fredkok schreef:

Maissan schreef:

Dat snap ik dus niet :) . Je signaleert zelf terecht dat het niet zo sterk is en je weet de tekortkomingen te benoemen. Waarom plaats je ze dan in een rubriek als deze. Als het je persoonlijke toets der kritiek als niet kan doorstaan, dan zou je anderen er niet mee lastig moeten willen vallen (tenzij het werkplaats is). Is zelf opgelegde selectiviteit misschien het begin van goede fotografie?
Elke foto heeft ook persoonlijke emotie (wat een mooie reis, wat hadden we het daar leuk, etc.) en betrokkenen (familie e.d.) kunnen die met je delen. Dat kan elke foto waardevol maken. Hier gaat het om fotografie en je zal de kijker dus op een manier met emotie (liefde, boosheid, angst, bewondering, etc.) moeten raken, dan je kring van direct betrokkenen. Deze serie doet dat bij mij totaal niet.

de eerste 3 hebben zeker wel mijn '' persoonlijke toets der kritiek'' doorstaan.
Foto 4 zit technisch niet helemaal goed in elkaar maar de foto zelf vind ik wel heel sterk.
Dat je de serie niet sterk genoeg vind ben ik met je eens dat heb ik al gezegd.
Maar de foto zelf ben ik zeker niet ontevreden over (foto2)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Dec 2009 00:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een serie is meer dan een drie bijna gelijke beelden.

Foto #1 en Foto #4 (mits een beetje bewerkt - lichter gemaakt bijv. ) zijn interessant samen en helemaal niet onaardig.
Maar 1 t/m 3 zijn gewoonweg dubbel. Er is best wat te zeggen voor sequenties, maar hier voegt het niets toe..

Misschien nog een 3de foto naast #1 en #4 ? Buiten, bijvoorbeeld, van het slagershuisje ? Een interieurdetail oid ?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Dec 2009 08:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Los van de herhaalde beelden op 1,2 en 3, is er ook helemaal geen contact met de slager.
Z'n hoofd valt voor een deel weg achter het vlees en heeft op alle drie de foto's z'n ogen gericht op z'n werk.
Een vleugje van oogcontact zou de foto(s) wat persoonlijker maken.

De laaste foto vind ik compositietechnisch al een stuk beter en de slager lijkt opeens contact te hebben met de fotograaf.
Alleen het licht vind ik hier echt beroerd. Het onderwerp staat in het donker, het licht valt op de kast achter hem, waardoor mijn oog ook meteen richting die kast getrokken wordt en ik de beste man niet eens meer zie staan.

Kortom, leuke momenten maar voorlopig nog niet rijp voor showcase.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur
EOS 5D mark III | EF 16-35 f/2.8L II | EF 24-70 f/2.8L | EF 70-200 f/2.8L IS II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Dec 2009 12:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik vind er niks aan, telkens zo'n homp vlees voor zn gezicht. slecht belicht en los daarvan een totaal ongeïnteresseerde blik op 4. als je zelf al aangeeft dat het een en ander niet klopt, probeer dan wat bij te trekken in photoshop ofzo voor je het post.

of post het anders in testcase.
Breezertje?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Dec 2009 13:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik zeg naar testcase: te donker, 3x dezelfde foto en technisch niet in orde.
Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Dec 2009 13:44 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Verplaatst naar testcase.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Testcase
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 10 berichten ] 

Grijswaarden