[ 11 berichten ] 
 Titel: Roots of Heaven festival (Patronaat, Haarlem 28-11-2009)
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Dec 2009 16:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hallo iedereen! Hier mijn allereerste topic op DPZ!

Ik ben sinds 2008 (toen ik eindelijk mijn eerste digitale spiegelreflexcamera kocht) actiever bezig met fotografie. Ik ga vaak naar concerten als grote muziekliefhebber en met mijn nieuwe camera kon ik zo twee hobby's gelijk samenvoegen. Ik wil beslist beter worden en hoorde dat DPZ een goede site is voor feedback.

Dit is één van de laatste festivals/concerten wat ik bezocht had; het Roots of Heaven festival in Patronaat Haarlem, met een diversiteit aan folk/acoustisch/americana/country muziek

Gurf Morlix
1.
Afbeelding

Anne Soldaat
2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Lightning Dust
7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Dec 2009 14:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Tsja, ik ben niet zo thuis in de concertfotografie, maar bij deze mijn mening.

Het is mij allemaal wat te braaf, weinig verrassend. Mensen met hun mond voor de microfoon.
# 5 bevalt me beter, door het mooie licht en het oogcontact denk ik.
Mensen die nooit lachen kan ik niet serieus nemen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Dec 2009 20:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt voor je reactie! Ik kan mij er inderdaad iets bij voorstellen dat het voor jou te braaf over komt.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Dec 2009 10:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
er is eigenlijk niets mis mee. Het zijn inderdaad wel de standaard plaatjes, maar zo zijn we allemaal begonnen. Kijk eens wat meer rond in dit gedeelte, en probeer wat minder standaard foto's te maken.
Flickr!
Nikon 2 x D300, Nikon 50mm AF 1.8, Nikon AF-S 17-55 F2.8 , Σ 70-200 2.8 EX APO HSM, Nikon SB-600[/i][/b]

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Dec 2009 20:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dank je, wat dat betreft ben ik ook blij om deze site ontdekt te hebben! Hier kun je veel meer feedback verwachten dan op een site zoals flickr.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Dec 2009 09:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
inderdaad niks mis mee, maar ik denk dat deze band (en dit soort muziek) niet echt geschikt is voor verrassende plaatjes,ga eens naar een Metal-concert, de meeste zalen,klein of groot, hebben wel wat stevigere bandjes in hun programmering.
nikon D300,en nog veel glas

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Dec 2009 09:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Volledig mee oneens. Je kan prima verrasende plaatjes maken van een rustige band. Het is zelfs makkelijker vind ik.
Je hebt namelijk veel meer te tijd om rustig na te denken ipv de actie te volgen.
Plaats 'ik vind' voor alles wat ik zeg.
[Mijn Blog] -- [Mijn flickr]

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Dec 2009 15:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@qadn, het is maar wat je onder verrassend verstaat.
nikon D300,en nog veel glas

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Dec 2009 19:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Verrasend qua inbreng van de fotograaf.
Dat de band iets raars doet bij metal ga ik maar vanuit voor het gemak, dat verrast toch niet?
Plaats 'ik vind' voor alles wat ik zeg.
[Mijn Blog] -- [Mijn flickr]

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Dec 2009 20:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het gaat er natuurlijk in eerste instantie om dat je weergeeft wat er heeft plaatsgevonden. En als een band dan gewoon anderhalf uur lang voor de microsofoone staat/zit, dan moet je het over een andere boeg gaan gooeien. Spelen met de techniek bijvoorbeeld, of spelen met het aanwezig licht. Dan kun je zelfs van een band vol kasplantjes nog ineressante foto's maken
Flickr!
Nikon 2 x D300, Nikon 50mm AF 1.8, Nikon AF-S 17-55 F2.8 , Σ 70-200 2.8 EX APO HSM, Nikon SB-600[/i][/b]

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Dec 2009 14:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zal de volgende keer zeker proberen meer te gaan spelen met compositie en licht, ben nog steeds aan het leren; techniek denk ik nu wel aardig onder de knie te hebben, nu de uitvoering ervan.
JoostD: de concerten die ik bezoek zijn ook de concerten die ik graag wil zien (ben een fervent muziekliefhebber). Persoonlijk vind ik foto's van singer/songwriters/folk/akoestische acts ook prachtig om te zien; de sereniteit, puurheid en overgave hoe zij in hun eigen muziek storten. Misschien dat ik hier dus verandering in moet brengen door naar een concert te gaan van muziek waar ik eigenlijk weinig mee heb; hier kan ik mij dan veel meer richten op fotografie, terwijl ik normaal altijd als eerst puur op de muziek aan het richten ben. Oeh dat wordt zeker lastig voor mij; muziek en fotografie zijn wel twee dierbare dingen voor mij ;)

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Concerten
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 11 berichten ] 

Grijswaarden