[ 669 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
 Titel: Re: [Verzamel] IR
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Okt 2009 18:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Nov 2009 23:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Lekker spiegelbeeld Flap!

Geschoten met Efke infrarood film met Fujica GSW690.
Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Nov 2009 11:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
leuk analoog
kun je er wat over vertellen ?
bewaren, verwerken, sluitertijden etc.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Nov 2009 13:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bewaren: het licht met de rest van de 120/220/4x5 film in de groentelade van koelkast.
Gekocht bij Fotoimpex Berlijn, omdat deze ook andere dingen had die ik wilde hebben en daarmee bespaarde ik de verzendkosten die ik anders extra kwijt was via Fotofilmfabriek.nl.
Het is de Aura variant van deze film en ik belicht het via de sunny 16 regel, door met een externe lichtmeter het licht te meten en dan ISO 1 te gebruiken.
Dus geeft de lichtmeter ISO 100 f16 1/100ste aan dan belicht ik 1 seconde, verder aan te passen aan het diafragma dat ik wil gebruiken.
Tot nu toe laat ik het ontwikkelen over aan een lab waar Foto de Zavel het heen stuurt, ben nog steeds een beetje huiverig om het zelf te doen. Maar ik zal er toch een keer aan moeten om niet steeds krassen op negatieven te krijgen die de machines achterlaten op de dunne filmlaag die deze film kenmerkt.
Verwerken: ik scan met de Epson V700 met Silverfast software die er bij geleverd werd, maar wel een update om ook batch te kunnen scannen. Scannen zwart wit 16 bit als ik mij niet vergis, dan met Photoshop levels zwart, wit en grijspunt bepalen en vlekken en krassen verwijderen(doe ik met elke scan). Hierna in Lightroom nog de kleine aanpassingen van licht donker en structuur aanpassen, alsmede het rechtzetten, dit omdat ik Lightroom makkelijker vind dan Photoshop hiervoor.
Het infrarood filter dat ik gebruik is een Hoya R72 deze heb ik in 77mm voor mijn (D)SLR gekocht en in 46mm voor mijn Ricoh GRD en Holga!
De 77mm gebruik ik niet meer voor mijn DSLR i.v.m. hotspots door de coating die Nikon gebruikt, maar nu gebruik ik deze alleen voor Middenformaat film camera's als mijn Fujica 6x9(zeg maar makkelijke veldcamera) en straks met mijn nieuwe GS-1.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Nov 2009 15:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
thanx for the info

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Nov 2009 16:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Misschien niet helemaal de goede plaats, is er een betere? Maar een nieuwe website over onder andere het ombouwen van je camera om infrarood foto's te maken; http://www.ir-photo.net/ is deels nog wel beta begreep ik.
7d | 17-35 2.8L | 50 1.8 | Tamron 28-75 2.8 DI |100 2.8 macro | 100-400 4.5-5.6L IS | Sigma 1.4 converter | Solligor tussenringen | 550 ex +420 EX en meer | http://www.timdeboer.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Nov 2009 18:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
let er op dat de teksten of in nederlands of in engels zijn en niet door elkaar! verder past het beter als een nieuw topic in het sitecheck forum, als je meer feedback wilt hebben over je site.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Nov 2009 18:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Is niet van mij, wilde het alleen onder de aandacht brengen. Volgens mij is het de bedoeling dat alles engels wordt.
7d | 17-35 2.8L | 50 1.8 | Tamron 28-75 2.8 DI |100 2.8 macro | 100-400 4.5-5.6L IS | Sigma 1.4 converter | Solligor tussenringen | 550 ex +420 EX en meer | http://www.timdeboer.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Nov 2009 18:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik dacht dat het van jou was!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Experimenteel
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.    [ 669 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Grijswaarden