[ 19 berichten ] 
 Titel: Zweden
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Okt 2009 20:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een beetje getriggerd door http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=47&t=61235...

Dit is wel van een ander soort maar ben benieuwd hoe dat hier in de smaak valt. (tips zijn welkom natuurlijk :)
(Alles is analoog geschoten, als ik me niet meer vergis met Sesia 100)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding
36 x 24

Laatst gewijzigd door Raymondo op 18 Okt 2009 10:54, in totaal 3 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Zweden
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2009 05:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Go, wat jammer dat er toch niemand de moeite wil nemen om er iets over te zeggen. Tja, de beelden zijn ook niet te vergelijken met het niveau wat hier normaal voorbij komt. Als ik jou was zou ik ze maar weg halen.
36 x 24

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2009 05:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je hebt gelijk. Ik haal ze maar weg. Bedankt voor de tip! :)
36 x 24

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2009 07:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
jankert......

Foto's weghalen is redelijk not-done eigenlijk, dus als ik nou in het weekend eens rustig de tijd neem om DPZ door te worstelen wil ik dit soort shot niet zien natuurlijk.
Alle repliek is onwelkom mannen!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2009 07:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
nou nou Dave...
iemand afbekken die erg onzeker is over zn fotos en na een week posten om 5 uur snachts tot inkeer komt is ook niet echt sierlijk. hou de eer bij jezelf...

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2009 08:28 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Het gebeurt regelmatig dat een topic vlot uit beeld verdwijnt, en "overige" is ook niet een subforum waar mensen veel komen en dan denken "He, die heb ik nog niet gezien".

Het is prima om na een paar dagen te vragen of er echt geen commentaar is, en dan zie je meestal dat er alsnog reacties komen.
Jammer dat je (in je boosheid vannacht) de foto's hebt weggehaald...
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2009 08:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hee Dave, kun je ook fatsoenlijk communiceren?

De beelden staan er een week op, ruim 100 views, geen enkele reactie. Denk ik jammer, ik wil zeker niet zeuren dus ik ga ook absoluut niet om een reactie vragen. En ik weet het, het is not done maar in de discussie die er niet was wordt er ook niet naar gerefereerd dus niemand mist het. Wel aardig dat het nu wel ineens kan? Ik had het overigens wel verwacht dat er nu wel reacties zouden komen zoals hierboven.

@car: neu, ik ben niet echt onzeker, ik vind het fijne beelden en ik geniet ervan als ik er weer naar kijk, dat is mijn doel. Ik maak ze niet voor een ander maar ben soms wel nieuwsgierig wat een ander ervan vindt. Vandaar dat ik ze maar een kans wilde geven in het openbaar (naast Flickr waar ze nog op staan).

@braintag: ik was niet boos (echt niet) maar jammer. En ik ga echt niet zeuren om een reactie (of heb ik deze al wel gedaan?). En vlot verwijnen, ik heb een steekproefje gedaan door te kijken hoe snel er doorgaans wordt gereageerd, meestal dezelfde dag nog.

Maareh, moeten ze terug?
36 x 24

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2009 09:27 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Tja, beetje jammer. Zie het topic nu voor het eerst...
van alles wat.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2009 09:41 
 Profiel
Een beetje eentonig, en je onderwerp kijkt wat zuur.
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2009 11:17 
 Profiel
T.o.m. schreef:

Een beetje eentonig, en je onderwerp kijkt wat zuur.

onderwerp kijkt wat zuur?? In het verkeerde topic gepost? :)

Over de foto's, sommige zijn fijn en stralen een soort 60'ies gevoel af (caravan). Verder wel wat afstandelijk. Maar zolang jij ervan geniet ^O_

Laatst gewijzigd door k03n op 18 Okt 2009 11:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2009 11:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind 6 en 9 erg mooi :)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2009 13:37 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Je zet een "apart" beeld van Zweden neer: meren, kamperen en winkel.

Krijg er wel een lekkere analoge-feel bij (goh, hoe zou dat nou komen).
Na 1,2,3 en 4 wordt het een beetje eentonig wat mij betreft.

4 is voor mij de sterkste, typisch Zweden

5 is leuk om naar te kijken door de weglopende lijnen van benen en rots, en details als de kaart en de tas met picknick spullen. Met deze foto doorbreek je echter wel het "registrerende/afstandelijke" van de eerste 4 foto's.

6 en 7 worden voor mij wat meer kiekjes. Er zijn mensen iets aan het doen, maar wat je wilt laten zien is mij niet helemaal duidelijk. Vooral bij 7 (ik gok de afwas, maar dat is niet meteen duidelijk, en dan nog niet pakkend uitgevoerd.

8 leuk beeld, alleen mist er iets. Of het nou aan de compositie (te centraal) ligt of belichting, ik weet het niet. Wel leuk maar ik kan niet echt aangeven waarom ik 'm niet top vind.

9 aardig, maar voor mij veel minder leuk dan 2. Erg donker. Zou leuk zijn in een serie over caravans maar nu niet zo'n toevoeging aan de serie.
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2009 13:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
1, 6 en 9 voor mij. Lekkere sfeerbeelden ;)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Okt 2009 21:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dit vinnik nou echt WEL kunnen. Niets bijzonders maar lekker sfeerplaatjes in een scheutje nostalgie gedrenkt. Past leuk bij dat liedje "Lotus Europa" van Spinvis.
400D | 10-20 | 17-85 | 30 | 50 | 70-300 |  | EZF521
Heleneus.nl | Flickr

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Okt 2009 05:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Thanks everybody. Ja, ik ben het met Lancelot eens, niets bijzonders maar lekker sfeer/nostalgie, dat is mooi gezegd. Fijn dat een aantal van jullie het daar mee over eens zijn. Dit is trouwenss sensia dia film, de volgende keer wordt het velvia :)

@braintag: ja, die nachtopname, ik was er ook niet helemaal over uit. Goed dat het bevestigd wordt dat het eigenlijk net nie is. Ik moest toen zo nodig pissen en werd overdonderd door de schoonheid...
36 x 24

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Okt 2009 12:16 
 WWW  Profiel
2, 4, 6 en 8 vind ik sfeervolle beelden. Ik hou van dit soort fotografie, beetje beschouwend. Mensen in het landschap, niet te dicht erop. Ik zou het laten bij de 4 bovenstaande beelden, de rest vind ik wat overlap hebben met die beelden, maar wel minder mooi.

Je bewerking van de analoge beelden kan beter denk ik, soms mist er wat detail en lijkt het alsof de schaduwen wat overmatig gepusht zijn. Misschien ietsje steviger belichten tijdens het fotograferen al? Ik schiet Superia 400 op 200 en dat gaat prima, krijg je lekker heldere contrastrijke beelden mee.
FLICKR
---------------------- 8< *knip*

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Okt 2009 15:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wardie, ja je hebt gelijk. Dia is toch al wat gevoeliger voor over/onderbelichten, wat dat betreft is negatief toch makkelijker werken. Ik heb inderdaad snel de neiging onder te belichten...

Wat detail betreft vond ik die sensia ook tegenvallen. Ben nog niet zo heul erg bedreven met sharpning tools...

Thanks!
36 x 24

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Okt 2009 17:37 
 WWW  Profiel
Sensia vind ik echt super! Het is zeker m'n favoriete diafilm. Het dynamisch bereik is nog best aardig vind ik, kwestie van goed scannen en goed belichten. Waarmee heb je gefotografeert? Met je Hexar?
FLICKR
---------------------- 8< *knip*

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Okt 2009 12:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nee, ik geloof dat dit nog met een EOS50 is geschoten. Ik kan me niet meer herinneren welke lens maar het zou de 20-35mm kunnen zijn. De hexar maakt scherpere platen...
36 x 24

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Overige
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 19 berichten ] 

Grijswaarden