[ 8 berichten ] 
 Titel: Windows 7 en colormanagement
UNREAD_POSTGeplaatst: 07 Okt 2009 14:33 
 WWW  Profiel
Als Windows XP gebruiker heb ik het lef gehad om ruim een jaar geleden een Vista-machine te plaatsen. Vista zou net zo'n mooie colormanagementmodule hebben als de Mac OS X.
Maanden van kommer en kwel waren aangebroken, Vista negeerde telkens weer mijn zorgvuldig gemaakte instellingen. Schermprofielen werden zonder enige reden zomaar genegeerd, printerprofielen plots niet meer benaderbaar.
Diep teleurgesteld een nieuwe XP-installatie. Pas na service-pack3 is het beestje weer lekker snel en heel betrouwbaar.
Nu heb ik hier een Vista laptop met Windows 7 upgrade vouchter staan. Wie heeft al ervaring met het colormanagement van Windows 7? Ik ben heel nieuwsgierig of Microsoft echt goed naar de gebruikers geluisterd heeft, of dat dat niet veel verder gaat dan het uitzetten van veel dubbele waarschuwingen....?

Coen

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Windows 7 en colormanagement
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Okt 2009 22:28 
 Profiel
Gebruik windows 7 64 bit en mijn kleurprofiel werkt perfect en inderdaad geen tig keer weet u het zeker meer.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jan 2010 15:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hier ook een W7-64 gebruiker. Met een spin een profieltje gemaakt, aan mijn scherm geknoopt en het werkt gewoon. Ook met een tweede beeldscherm. Afhankelijk van hoe je schakelt gaat het dan soms toch nog fout maar dan is met twee klikken het profiel alsnog te activeren...

werkt top
D300, Nikkor 18-70, 35/1.8D, 50/1.8D, Micro 105/2.8D, 70-200/2.8 VR-I, sigma 10-20, Bigma en dan ook nog wat flits meuk...
www.corethron.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jan 2010 15:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
hmm, ik heb sinds kort het zelfde met vista. mijn spyder 3 profiel wordt alleen geladen als ik de PC helemaal opstart. Uitzetten via stand-by heeft tot gevolg dat het profiel daarna niet wordt geladen of weggegooid. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe dat dan weer te laden. (adobe gamma is er al af :twisted: )
The trouble with fiction is that it makes to much sense. Reality doesn't make any sense at all.

Dit is mijn winkel.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Mei 2010 23:50 
 Profiel
Ik had ook een Spyder 3 (Pro) en die werkte zowel in Vista (Business 32bits) als 7 Ultimate 64bits prima. Het calibratieresultaat leek wel iets beter te zijn in 7 om de eoa reden. Ik zou sowieso 7 sterk aanraden, zeker boven Vista; 't is een wereld van verschil.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Windows 7 en colormanagement
UNREAD_POSTGeplaatst: 13 Aug 2011 19:38 
 Profiel
Na het lezen van dit topic krijg ik toch erg grote vraagtekens bij mijn w7.
Ik heb mijn scherm gecalibreerd met een eye one display 2.
Maar vraag mij af waarom w7 telkens mijn beeldscherm profile er uit gooit.
Als mijn computer opstart dan laadt hij het profile in dat is goed te zien om hem vervolgens er gewoon weer uit te gooien.
En als hij hem wel inlaad dan gooit hij het profile er weer uit als ik een update of een programma wil installeren. Is hier iets aan te doen word er helemaal gek van :devil: .

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Aug 2011 13:34 
 WWW  Profiel
Ik heb tot nu toe geen klagen (W7 ultimate x64). Kalibratie gaat gewoon goed en heb niet het idee dat er iets kwijt raakt onderweg.
"He's got a box with a demon in it that draws pictures"

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Aug 2011 14:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hier ook geen enkel probleem meer, in tegenstelling tot Vista, dat was een ramp.

Ik zou eens een goeie google search doen op de combinatie van je videokaart, besturingssysteem en eye one. Aan W7 an sich zal het niet snel liggen denk ik.
EOS50DAF17502.8IFEF501.8EF702004LAF102045.6.......................................................................................de reisfotograaf

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Microsoft Windows
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 8 berichten ] 

Grijswaarden