[ 22 berichten ] 
 Titel: 365 days of simple photography...
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2009 09:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zo heb ik mijn project genoemd. Ik ben bezig met een 365 dagen project met me mobiele telefoon. Ik maak elke dag een foto gemaakt met mijn mobiel en upload die naar Flickr. Een project om mezelf bezig te houden met fotografie. Niks geen flitsers en dure lenzen alleen een simpel ingebouwd camera'tje.

Hieronder een kleine selectie van wat ik tot nu toe de besten vind.

Dag 1
Afbeelding

Dag 11
Afbeelding

Dag 14
Afbeelding

Dag 23
Afbeelding

Dag 37
Afbeelding

Dag 39
Afbeelding

Dag 60
Afbeelding

Dag 69
Afbeelding

Dag 83
Afbeelding

Ik heb geen idee of ik hem hier in de juiste groep plaats aangezien er van alles wat tussen zit.
Wil je de rest van de foto's zien? Zie dan mijn flickr http://www.flickr.com/photos/jeroennieuwhuis/

Licht Donker  
.
 Titel: Re: 365 days of simple photography...
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2009 09:27 
 WWW  Profiel
Dag 14 !
leuk standpunt !
www.collodion-art.blogspot.com

You don't take a picture, it's given to you

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2009 09:28 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Ik moest gelijk aan Chases by the light denken :)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2009 09:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Moet zelf wel even bekennen dat ik dit heb gedaan geïnspireerd Chase Jarvis.
maar bedankt voor de reactie's! :D
Toch ondanks dat dit meer voor mezelf is, razend benieuwd wat anderen er van vinden :)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2009 09:37 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik vind het meer iets voor "Persoonlijke verzamlingen" of "snapshots". Dofshotjes met je phone zijn leuk voor een tijdje, maar inhoudelijk kan ik hier echt helemaal niks mee.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2009 09:51 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Oh uhm, stiekem even was EXIF'jes bekeken.

Dag #37: 2009:08:16 19:45:19
Dag #9: 2009:08:18 16:22:28

Leg uit :p :p

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2009 10:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
op zich heel goed voor de onwikkeling van het kijken om dagelijks een plaatje te schieten.
zou wel proberen om iets meer te schieten dan losse kiekjes. vind dit geen showcase en zeker geen documentair.. sorry. maar zou er zeker doorgaan met het dagelijkse ritueel.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2009 22:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
AllStar schreef:

hahaha, ik probeer dan wel iedere dag een foto te maken. maar als ik op 1 dag meerdere foto's maak die goed zijn dan gebruik ik ze dus wel :o
maar het gaat om het totaal snap je :9~

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2009 22:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
jeroennieuwhuis schreef:

AllStar schreef:

hahaha, ik probeer dan wel iedere dag een foto te maken. maar als ik op 1 dag meerdere foto's maak die goed zijn dan gebruik ik ze dus wel :o

Huh volgens mij klopt er ook iets niet, want die 2 foto's zijn zeker niet op de zelfde dag gemaakt? namelijk 2 heeeele andere locaties...

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2009 23:03 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Ik heb het topic naar experimenteel verplaatst aangezien daar ook de camera-foon topics staan..

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Okt 2009 23:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Grappig, ik doe iets gelijks, elke dag een foto. Ben het eens met Catflap : voor mij een leerproces om sneller en beter te leren kijken. Mijn foto's vind je ook niet hier terug, en ik vind het ook niet SC. Wat wel opvallend is dat ik analogie zie tussen jou foto's en mijn foto's qua onderwerp : dag14 is idd leuk.
Ik stel me trouwens wel de opgave echt elke dag een foto van die dag te plaatsen.
Maar waarom niet gewoon je camera mee?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Okt 2009 18:29 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
jeroennieuwhuis schreef:

Eigenlijk snap ik dat niet.
Misschien ben ik een zeikerd, maar als je voor jezelf aan een project als dit begint impliceer je dat je elke dag een foto maakt. Deze insteek zorgt ervoor dat ik een dergelijk project meteen niet meer boeiend vind omdat je dus een ontsnapping-route voor jezelf hebt ingebouwd.

De uitdaging lijkt mij om 1 foto van elke dag te kiezen. Dit werkt dus 2 kanten op:
- bij meerdere goede foto's op 1 dag moet je dus toch kiezen en de rest weggooien
- bij een slechte dag moet je toch iets laten zien, dit is een stok achter de deur om jezelf te ontwikkelen

Wat wil je bereiken met dit project? Alleen aan het eind van het jaar 365 foto's kiezen, of moet je ook (zelf) terug kunnen zien waar je het moeilijk had in het project?
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Okt 2009 19:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het initiatief erg leuk en er zitten best leuke platen tussen. Ben er ook mee begonnen maar ben pas op dag 3 8-)

Tís vooral het moeten wat lastig is omdat je toch aan een bepaalde standaard wilt voldoen. Erg leerzaam dus.. Overigens heb ik de camphone uitgesloten voor mijzelf..
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Okt 2009 19:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Goed ik snap je punt, maar het gaat mij er om dat ik gewoon elke dag bezig ben met fotografie. Het is voor mij niet haalbaar om elke dag een foto te maken. Full time in de winkel staan, en ook nog keer 2 weken weg geweest waarvan de meeste dagen ook zonder internet was.
Ik snap dat je eigenlijk elke dag een foto moet maken en ook die foto moet plaatsen, ben ik mee eens.
Maar om als voorbeeld Dustin Diaz te nemen die een strobist 365 dagen doet, die upload ook elke dag wel een foto maar je ziet wel vaak de zelfde plekken enzo.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Okt 2009 19:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
jeroennieuwhuis schreef:

Ik snap dat je eigenlijk elke dag een foto moet maken en ook die foto moet plaatsen, ben ik mee eens.

Maken wel, plaatsen natuurlijk niet ;) Ik zit straks in Suriname voor 3 maanden en dan heb ik ook niet altijd Internet..

Verder is het juist de bedoeling om ondanks de saaie omgeving steeds weer een uitdaging te zoeken.. Zal niet altijd lukken maar da's nou juist wel de uitdaging.. En in een winkel komen elke dag leuke onderwerpen voorbij volgens mij :)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Okt 2009 19:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Chow schreef:

jeroennieuwhuis schreef:

Maken wel, plaatsen natuurlijk niet ;) Ik zit straks in Suriname voor 3 maanden en dan heb ik ook niet altijd Internet..

Verder is het juist de bedoeling om ondanks de saaie omgeving steeds weer een uitdaging te zoeken.. Zal niet altijd lukken maar da's nou juist wel de uitdaging.. En in een winkel komen elke dag leuke onderwerpen voorbij volgens mij :)

Zeker, ik probeer ook absoluut elke dag een foto te maken. maar alle 'interessante' objecten heb ik in de winkel al gehad :roll:

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Okt 2009 21:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vind 14 en 23 wel erg geinig!

Heb zelf ook een 365 lopen, waar ik me WEL verplicht elke dag iig 1 foto te nemen, maar dat mag dan gelukkig met alles wat fotografeerd EOS, de GSM, de webcam, geleende cams etc. Het is soms erg moeilijk om iets enigzins fatsoenlijks te fabriceren, aan de andere kant, heb ik ook al veel goede ideeen opgedaan, maar het is meestal tijdgebrek wat het probleem is, niet zozeer inspiratie.

Zag trouwens dat je in Noorwegen bent geweest, had je je slr niet bij?
400D | 10-20 | 17-85 | 30 | 50 | 70-300 |  | EZF521
Heleneus.nl | Flickr

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 11 Okt 2009 22:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
jeroennieuwhuis schreef:

Goed ik snap je punt, maar het gaat mij er om dat ik gewoon elke dag bezig ben met fotografie. Het is voor mij niet haalbaar om elke dag een foto te maken

Je doet alsof het een nuance verschil is, maar het verschil tussen elke dag een foto maken, en elke dag een foto plaatsen is dag en nacht. Voor de maker: je zegt het zelf al, het is bijna niet te doen, maar je wordt wel continue gedwongen om op zoek te zijn naar een beeld. Maar ook voor de kijker: hele andere belevenis, en een mindere dag wordt je echt zo vergeven.

elke dag een foto maken is het vastleggen van een leven, elke dag een foto plaatsen is een ratjetoe van foto's.

:D Oh, en de foto's; 1,14,23 zijn wel interessant, daarna minder. Zie je wel, had je toch elke dag een fototje moeten maken jeroen :p
"This is not a quote, this is me, wasting your time"

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2009 09:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hier ben ik het 100% mee eens. Ik heb soms een idee, maar kan het deze dag niet uitvoeren, en moet iets anders verzinnen. Andere dagen ben je niet op zoek naar het beeld maar loop je er per ongeluk tegenaan. Juist de druk die je jezelf oplegt zorgt ervoor dat je elke dag blijft kijken, denken en ontwikkelen.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2009 09:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat ook resulteert in rommel. Maar je zult er handiger in worden in de loop van de tijd vermoed ik..

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2009 09:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ja hoor en de rommel hoort er bij, is ook niet erg

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 12 Okt 2009 09:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
amouri schreef:

Ja hoor en de rommel hoort er bij, is ook niet erg

Ik vind het juist leerzaam.. Ik merk wel dat ik ondanks de drukte of gebrek aan een idee ik toch elke keer iets redelijks er uit probeer te persen.. Moet vandaag ook weer wat verzinnen. Nu moet ik straks even voor m'n ouwe moedertje wat halen bij het tuincentrum. Misschien kom ik daar nog wat grappigs tegen..

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Experimenteel
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 22 berichten ] 

Grijswaarden