[ 20 berichten ] 
 Titel: polaroid serie
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Jun 2009 13:26 
 Profiel
Ben weer wat aan het expeimenteren met polaroids. Kwam deze serie weer tegen die ik ongeveer een jaar geleden heb gemaakt. Was erg blij met de onscherpte en kleur van de polaroids.

Eén

Afbeelding

twee

Afbeelding

drie

Afbeelding

vier

Afbeelding

vijf

Afbeelding

zes

Afbeelding

zeven

Afbeelding

acht

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel: Re: polaroid serie
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Jun 2009 13:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
:popcorn:
een hoop zooi om platen te maken

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Jun 2009 15:01 
Gebruikers-avatar
 Profiel
bizar gaaf, zit veel diepte in
kleuren zijn ook cool, top werk
It does not matter how slow you go, so long as you do not stop.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jun 2009 09:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
en je zou es niet zeggen hoe je dit hebt gedaan?
want ik krijg ook wel van deze beelden, perongeluk dan wel.
wat we zien helpt ons de wereld te begrijpen, maar verhindert ons de werkelijkheid te doorgronden

flickr

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jun 2009 11:12 
 Profiel
Acht keer opzetterlijk de camera te dicht bij een onderwerp houden. en het dan te belichten met een ringlamp.

Ik vraag mij wel af hoe je dit perongelijk krijgt Mylle.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jun 2009 13:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
volgens mij mis ik iets, want ik zie alleen gekleurde vlakjes wat mij niet bepaald kan boeien en ik vraag me af wat dit nog enigzins te maken heeft met fotograferen?
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jun 2009 14:29 
 Profiel
Citaat:

volgens mij mis ik iets, want ik zie alleen gekleurde vlakjes wat mij niet bepaald kan boeien en ik vraag me af wat dit nog enigzins te maken heeft met fotograferen?

Het kan je mischien niet anspreken maar ik denk dat je niet kan zeggen dat het niks met fotografie te maken heeft. De afbeeldingen zijn namelijk polaroids die ik heb genomen met een hasselblad. De opnames zijn close- ups genomen met een 90 mm lens waardoor ze onscherp zijn.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jun 2009 19:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
hadden dus net zo goed met een klikklakwegwerper door een colafles gemaakt kunnen worden in mijn optiek. Het zegt helemaal niks dit en het feit dat het met een hassie gemaakt is voegt volgens mij precies niks toe, het zal vast experimenteel verantwoord zijn, maar ik heb denk ik de verkeerde pillen van de dokter gekregen om dit te begrijpen ;)
excel. Herinner je je dat? Heb jij daar niet een ongelooflijke knauw aan overgehouden?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jun 2009 20:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat waren de redenen om dit te maken met dure polaroids en een dure hasselblad? Wat stelt het voor? Iets meer uitleg zou wel prettig zijn, want een experimentje maken kunnen we allemaal wel :)
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jun 2009 20:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik begrijp het ook niet zo. Is voor mij niet boeiend om naar te kijken, daarom vind ik het zonde dat je in de beelden niet kan zien dat je er schijnbaar veel moeite in hebt gestoken.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jun 2009 20:58 
 Profiel
Dit soort werk moet je liggen denk ik en eigenlijk heeft alleen het medium nog met fotografie te maken. "Normale' fotografie is vaak verhalend terwijl hier toch andere wetten gelden en welke camera dan gebruikt is is eigenlijk niet relevant.
Mij doet het denken aan het werk van de schilder Rothko (maar dan staand) en dat is bedoeld als compliment.
Ik zou ze eigenlijk wel graag wat groter willen zien.

(Het is trouwens absoluut niet m'n bedoeling om hier weer een wat-is-kunst-discussie te beginnen ;)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jun 2009 11:21 
 WWW  Profiel
Wat voor gevoel roepen de beelden bij jou zelf op dan? Wat drijft je om dit te maken?
Als je iets maakt komt dat toch meestal doordat je het zelf om een bepaalde reden waardeerd. Ik vind het wel interessant om te weten wat die reden voor jou is. Even in het midden gelaten of het nou mooi of niet mooi is.
FLICKR
---------------------- 8< *knip*

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jun 2009 11:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
janjan schreef:

Citaat:

Het kan je mischien niet anspreken maar ik denk dat je niet kan zeggen dat het niks met fotografie te maken heeft. De afbeeldingen zijn namelijk polaroids die ik heb genomen met een hasselblad. De opnames zijn close- ups genomen met een 90 mm lens waardoor ze onscherp zijn.

Dat zal wel, maar buiten dat het onscherp is zie ik alleen maar gekleurde vlakjes?? :twisted:
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jun 2009 12:27 
 Profiel
Ik vind het wel mooi./

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jun 2009 13:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
matthiass schreef:

Ik vind het wel mooi./

kun je dan misschien uitleggen wat je er mooi aan vind?
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jun 2009 14:30 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Persoonlijk zie ik er ook niets anders in dan een verspilling van dure polaroids, maar toch kan ik me op 1 of andere manier wel voorstellen dat het mensen aanspreekt. Hun vragen om uit te leggen waarom het ze aanspreekt is imo alleen hetzelfde als vragen waarom een kleur hun liefelingskleur is. Dat is het gewoon, punt.
Gebruik van de zoeker:
Wanneer u de oogsterktecorrectie instelt terwijl u door de zoeker kijkt, pas dan op dat u niet per ongeluk uw vinger in uw oog steekt.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Jun 2009 18:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het heerlijk extreem :)
Doet me denken aan een plaatje wat ik als kind bewaarde van het begin van een rolletje en mijn ouders afvroegen wat ik daar nou in zag. Ik kan inderdaad verder ook niet uitleggen wááróm ik dat dat wel niet vind. Het straalt een zekere eerlijkheid en echtheid uit ofzo.. En het inspireerd.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Jun 2009 09:32 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Je denkt na over wat je gaat fotgraferen, kleuren en vlakken, en niet speciefieke onderwerpen. Da's prima, en het resultaat spreekt me ook best aan.
Wat ik me wel afvraag is waarom je voor polaroid kiest, of een Hasselblad. De beelden zijn met elke willekeurige combinatie van camera en licht te maken. Een wasbeurt op 40 graden in photoshop geeft er elke gewenste sfeer aan.
De foto's uit de serie moeten elkaar versterken, en het simpele achter elkaar plakken van de vrij kleine plaatjes werkt imo niet zo goed. Groter, breder, in paren, blok?
Volgens mij is er meer uit te halen.
Gearwhore

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Jul 2009 03:25 
 Profiel
ik vindt het wel wat hebben eigenlijk
nr. 2 en 3 zijn best ok als abstract werk!
doet me denken aan rothko...

je presentatie vindt ik helaas wat minder.
knip al het wit eraf en maak ze wat groter!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Aug 2009 23:45 
 WWW  Profiel
Kijk niet te diep in die foto's het kan je dan heel erg gaan boeien. echt apart. Wanneer je je super focust beweegt alles:P
RoJo Fotografie en SportPromotie Prestatie in Beeld!

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » Experimenteel
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 20 berichten ] 

Grijswaarden