[ 5 berichten ] 
 Titel: Verhaal in 8 foto's op Urbex locatie
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Mrt 2009 16:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een vriend vroeg mij mee op een expeditie naar een "Urbex" locatie. Vantevoren heb ik nagedacht over een aanpak om richting te geven aan mijn activiteiten op die dag. Verder laat ik graag de serie spreken. Op elke foto behalve die van het geopende raam is een persoon (ikzelf) aanwezig, helaas is dat op dit kleine formaat niet altijd even goed te zien. Ik sta ook zeer open voor opbouwende kritiek.

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

6:
Afbeelding

7:
Afbeelding

8:
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Verhaal in 8 foto's op Urbex locatie
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Mrt 2009 23:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bijzondere serie. Jammer dat er niet gereageerd wordt...

Snap nog niet zo goed wat de bedoeling is en ik zie er persoonlijk ook nog niet zo goed een verhaal in...(kan ook aan mijn gebrek aan fantasie liggen ;) )
Vind t overigens wel een te gekke lokatie!

#1 vind ik wel vet. Muren zijn wel wat te donker.
#2 vind ik de muren heerlijk verweerd. Daar is vast meer mee te doen.
#5 vind ik de lijn van de trappen wel lekker. Positie van jou is hierin ook op bescheiden manier aanwezig.

Waar heb je deze serie geschoten en wat is je motivatie??

Thijs

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 05 Mrt 2009 23:58 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik vind het wapen persoonlijk wat prominent aanwezig, en de 14mm maakt het voor mij moeilijk om me in te leven. De vertekening is bij een aantal heel erg aanwezig wat het wat 'nep' doet ogen. En ik kan toch op een aantal platen de persoon moeilijk vinden, denk dat het deels te maken heeft met de omzetting, en de groothoek. Ik denk dat je me bij 4 toch een beetje moet helpen, want ik kan de persoon niet vinden (;

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Mrt 2009 11:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Thaize, dank voor je bericht.
De foto's zijn geschoten in Duisburg, in de buurt van het landschaftspark heb je dit verlaten gebouw, ik geloof dat het een kolencentrale is geweest ofzo. Een adres zou ik niet weten...

Om te voorkomen dat ik "alleen maar" het gebouw zou gaan fotograferen wilde ik het gebouw gebruiken als (fotogenieke) omgeving van iets anders, zodat wel het gebouw er mooi op zou komen, zoals ook de bladderende muren, de scherven, de vieze vloeren, de lege ramen, maar zonder dat het "alleen maar" foto's van details van een gebouw zouden worden. Daarbij wilde ik de sfeer weergeven van de ontdekkingstocht door het gebouw.

Ik zou inderdaad wat overdreven kunnen hebben met het neppistool... enige subtiliteit daarin was wellicht beter geweest, al vind ik het zelf zo wel duidelijker het verhaal weergeven.

Jammer dat het verhaal niet zo duidelijk is. Vooral wilde ik de sfeer van de tocht weergeven en een beetje een crimineel randje eraan geven (iemand "c'est arrivé près de chez vous" gezien? Zoiets) met als laatste het verscheiden van de hoofdpersoon waarmee je je identificeert. Ik geef toe dat het wel duidelijker kan maar dat is nochtans niet eenvoudig denk ik.

Maarteun, dank je voor je duidelijke opmerkingen. Jammer dat de 14 mm niet het gewenste effect heeft... ik heb die juist gepakt om meer betrokkenheid te creëren, meer "met je neus erbovenop" zittend en door de wijdse blik toch veel van het gebouw op elke foto kunnen zetten. Misschien is dat smaakgebonden maar misschien heb ik ook wel tegen een regel van de fotografie gezondigd? ...

- spoiler alert - in de 4de foto is de menselijke aanwezigheid inderdaad erg lastig te zien, zeker op dit formaat, het betreft een hand die bij de rechter onderhoek van de deur ligt, het lijk ligt achter de deur (daar heb ik het lichtstreepje onder de deur weggeshopt).

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 06 Mrt 2009 13:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zie deze serie nu pas en op zicht vind ik hem best aardig al komt de verhaallijn er niet sterk uit.
Hoe het anders zou moeten weet ik niet... :x
Naast de verhaallijn toch een aantal uitschieters.
Zal eens een paar handjes medicijnen innemen.
Wordt het misschien toch nog een leuk dag...

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » De Andere Kijk
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 5 berichten ] 

Grijswaarden