Samen met mijn oude klasgenoten onderhouden wij nog een forum, waarop wij recentelijk zijn gestart met een maandelijkse foto contest.
Afgelopen maand was het onderwerp " TIJD ". Ik heb er lang over nagedacht en verschillende ideeen gefotografeerd, maar uiteindelijk voor het volgende gekozen.
http://farm4.static.flickr.com/3066/2999691402_68e8091b50_o.jpgedit Arnold: omgezet naar linkje. Nieuwe forumsoftware, maar we houden nog steeds 800px maximaal aan.Omdat fotografie eigenlijk het vastleggen van een momentopname is, heb ik geprobeerd met de momentopname meer te vertellen over een ander moment wat gelinkt staat met het moment waarop de foto gemaakt is.
Ik heb gekozen om het bewijs van verleden, heden en toekomst vast te leggen. Hierbij verteld de linker foto je iets over wat er in het verleden heeft plaatsgevonden, de middelste foto uiteraard puur het heden en de laatste foto verteld iets over wat er in de toekomst te gebeuren staat.
Zonder bewust de keuze gemaakt te hebben denk ik dat water een goede metafoor is voor " TIJD". Dit omdat water alle tijden op de aarde doorstaan heeft en denk bijvoorbeeld ook aan een druppende kraan ( zeer sterke metafoor voor tijd in mijn ogen ).
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.