Crap, even helemaal vergeten dat ik hier een topic had staan
@webeye: yup, ik ga met je mee met 2.Ik had wat meer moeten schuiven met het licht zodat het net uit beeld zou vallen, of wat Freek al zegt; het licht verlengen.
De vervorming klopt ook. Ik heb deze op ongeveer 30mm (x1.6 = 48mm) gemaakt, dan krijg je al behoorlijk convergerende lijnen. Een licht tele zou dat al meer verhelpen maar daar kon ik niet voldoende afstand voor nemen. Beter zou een tilt/shift-lens zijn.
@photo-runner: thnx
@mikekiwi: LG logo moet er eigenlijk nog af ja

Maar in het formaat waarop ze gebruikt gaan worden en omdat ze in een soort medaillon (zo'n soort detail-cirkel) terecht komen heb denk ik dat het niet zichtbaar zal zijn. Maar; goed punt
Dat verstellen is geen verstellen maar een deel uit een reeks (weer een sequence van 5 beelden) die laat zien hoe de monitor middels een snelsluiting op en afgenomen kan worden (bij branches waarbij snelle vervanging noodzakelijk is)
Voor de monitor staan was door de opstelling lastig, en nu benadrukt het dat je beter kan zien wat je doet als je er achter staat
@Freek.: meer licht van onderen bij detailopnamen is een goede *knoopt in oren* Zeker bij donkere elementen is een rimlight een mooie manier om de vrij onzichtbare vorm te benadrukken.
En de achtergrond.. ja, een crime. Ik had maar 1 stuk zwart velours en dat heb ik gebruikt voor de achterkant. De ondergrond is heeel donker grijs en dat refelcteert nog ietsjes licht. Daarnaast moest het in een normale kantooruimte met veel vals licht. Op zich heb ik door voldoende flitskracht in te zetten de achtergrond redelijk donker kunnen krijgen maar een een dedicated hok met een setje afschermpanelen voor de flitsers zou ideaal zijn. Maar goed, daar waren de omstandigheden helaas niet naar. Het feit dat de boel vrijstaand-gemaakt gebruikt zou worden gaf ook geen extra druk om de achtergrond op en top te verzorgen. Voor volgende keer wel iets om rekening mee te houden
Thnx voor de tips en de bevestiging dat ik op zich op de goede weg ben. Ook bevestiging is belangrijk
BTW: iemand ook de ervaring dat een softbox warmer is van kleurtemperatuur dan een paraplu? (je kunt het op beeld #4 bijvoorbeeld vrij goed zien)
Het gaat in dit geval om de standaard bijgeleverde 60x60 box en de paraplu van een Bowens Gemini 500 set.