[ 17 berichten ] 
 Titel: meaning of life...
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jun 2009 19:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het leek mij eens tijd om eens een fotoserie te maken op een 'luchtig' thema. Aan de hand van citaten over de beteknis van het leven, van meer of minder bekende mensen uit het heden of verleden heb ik fotoillustraties gemaakt. Onder elke foto staat het citaat waarop deze gebaseerd is

Afbeelding
#1 The meaning of life is in attaining the highest form of knowledge (Plato)

Afbeelding
#2 Man's chief end is to glorify God, and enjoy him forever (Westminster Catechism)

Afbeelding
#3 The primary function to life, it is the replication of DNA and the survival of one's genes (Richard Dawkins)

Afbeelding
#4 Life sucks and in the end you die (Bruce Steward)

Afbeelding
#5 The purpose of life is to have fun (Billy Hetler at the age of 10)

Afbeelding
#6 Expressed in language, the question is meaningless; because, in life the statement the "meaning of life", usually denotes the consequences of life, or the significance of life, or what is notable about life, thus, when the meaning of life concept equals "life", in the statement the "meaning of life", the statement becomes recursive, and, therefore, nonsensical, or it might refer to the fact that biological life is essential to having a meaning in life (Ludwig Wittgenstein)

Afbeelding
#7 The meaning of life is to end suffering through detaching oneself from cravings and conceptual attachments (Buddha)

Afbeelding
#8 Life has no meaning the moment you lose the illusion of being eternal (Jan-Paul Sartre)
Groetjes, Peter

Licht Donker  
.
 Titel: Re: meaning of life...
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Jun 2009 09:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Poeh moet het even op me in laten werken en een andere keer de foto's van commentaar voorzien. Ik heb een klein puntje: ik mis in de 2e foto de 4e tafelpoot.
Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Jun 2009 22:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het een f*cking goed idee en met en redelijk niveau van geniaal uitgevoerd :)
D300, Nikkor 18-70, 35/1.8D, 50/1.8D, Micro 105/2.8D, 70-200/2.8 VR-I, sigma 10-20, Bigma en dan ook nog wat flits meuk...
www.corethron.nl

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Jun 2009 23:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
geloof dat ik het daar ook wel mee eens ben :)

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2009 00:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Goed idee, super uitgevoerd. Sterke serie!

Ga mee met bovengenoemde tafelpoot, maar dat is het enige. ^O_
Canon 550D + Tamron 90mm 2.8 + canon 18-135 + canon 50mm 1.8
Website. Mijn portfolio op 500px

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2009 00:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
eeeeve schreef:

geloof dat ik het daar ook wel mee eens ben :)

idem. (verder geen woorden nodig)
The trouble with fiction is that it makes to much sense. Reality doesn't make any sense at all.

Dit is mijn winkel.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2009 09:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heel knap gedaan. Daar moet behoorlijk wat tijd in zijn gaan zitten. Chapeau.

Misschien de achtergrond bij de kippen een tikkie oplichten?
Mensen die nooit lachen kan ik niet serieus nemen.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2009 09:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Super concept en een erg mooie uitvoering! :wave:
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2009 20:55 
 Profiel
Wow gewoon.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jul 2009 21:21 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Nice, qua idee en concept weinig aan te merken :)
Qua techniek ga ik wel een kritischere noot neerleggen; ik vind het te clean en te kil. Ik snap dat je een studio hebt waar wit de boventoon voert maar als je zo conceptueel aan de slag gaat dan hoort daar voor mijn gevoel bij elk beeld ook een gebalanceerdere sfeer bij. Het zijn nu productshots geworden terwijl er eigenlijk zoveel meer achter zit en je er zoveel meer mee wilt zeggen.
Een belangrijk element van sfeer is lichtgebruik; dat vind ik (ook bij je mask reeks) erg dull en soms gevoelsmatig ook verkeerd geplaatst. Het wakkert in samenspraak met de achtergrond in ieder geval kilte aan.
Als ik dat shot neem met de dame; dat bevat een mooie lading, je hebt haar echt wel erotiserend laten poseren maar vervolgens zie ik een volledig niet passende, bijna abatoireske omgeving. Dat vind ik best wel jammer. Op zich leg je de nadruk op het concept maar aan de ander kant denk ik dat met een heel clichematige achtergrond het concept nog steeds overeind blijft maar dat je het ook nog eens verpakt in een kloppend jasje waar een stukje aha-erlebnis mee toegevoegd wordt omdat de kijker even moet scannen wat er gebeurt. (sommige zinsnedes zijn niet als slechte woordgrap bedoelt overigens :p)

Mja, misschien wat wollig opgeschreven maar ik hoop dat je m'n drift catched :)
Nogmaals: een dik applaus voor de denkzaken!

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jul 2009 15:44 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Aangezien DPZ pretendeert boven het gemiddelde kiekjesmakers-niveau actief te zijn, vind ik dat met deze serie zeker van toepassing. Weer eens wat anders... Heel erg goed!

^O^
.....

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Jul 2009 23:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Goed idee en erg goed uitgevoerd. Respect.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 29 Jul 2009 11:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het enige wat er valt op te merken aan de serie, is wat mij betreft dat niet alle beelden 'in het rijtje passen'.
Bijvoorbeeld #6 bevat geen mens.
Nu heeft #2 dat ook niet, maar heeft wel een sterke referentie naar een persoon (die is net uit beeld gelopen)
In #3 is het model (hier is het plotseling een model en geen persoon) totaal anders gebruikt dan in bv #1 en #7.

Ik zou wat dat betreft de serie meer bij elkaar passend maken.
Twelve significant photographs in any one year is a good crop :: Ansel Adams

It is not important if photographs are 'good'. It’s important that they are interesting. :: John Loengard

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 30 Jul 2009 19:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik vind het een mooie serie. Dat "kille" (according to Hanglooz) spreekt me wel aan _O_
Pako schreef:

Het enige wat er valt op te merken aan de serie, is wat mij betreft dat niet alle beelden 'in het rijtje passen'.

Dat zie je imo verkeerd; alle foto's passen vanuit artistiek oogpunt qua kleurgebruik (sfeer) en overheersend gebruik van wit bij elkaar. De staat van "wel of niet mensen bevatten" is ondergeschikt aan het doel van de foto's. :)
At the very begining, I found photography simple: Point the camera and push the button. After several weeks of practice, I discovered I could achieve even better results by turning the camera on and removing the lens cap

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 31 Jul 2009 21:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
thanks voor de reacties,

Nog even een verklaring op bepaalde opmerkingen, waar ik ten eerste moet aangeven dat het zeker niet zo is dat ik met alle uitspraken die ik heb geïllustreerd eens ben (verre van dat). Om die reden heb ik de foto's ook gemaakt als ware het 'packshots van een citaat' die kilheid is dus relatief bewust en bij sommige foto's zelfs versterkt (omdat ik het dus absoluut oneens ben met de stelling). Ik heb voor het maken van dit concept ook andere oplossingen geprobeerd (die ik hier dus niet laat zien omdat ze gewoon minder sterk over kwamen, te mooi zeg maar).

Het idee om foto's te maken met mensen of zonder mensen heeft deels met de stelling zelf te maken (bij sommige stellingen past naar mijn mening geen mens), maar ook met het idee dat je heel goed series kan maken waarbij zowel foto's met mensen als mensloze foto's een zelfde waarde hebben.

De missende tafelpoot is overigens ook bewust gekozen. heb ook een foto met 4 tafelpoten, maar die werkte echt een stuk minder.
Groetjes, Peter

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Sep 2009 16:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kwa concept erg goed!!! Alleen ik vind het fototechnisch echt heel saai overkomen waardoor dit toch voor mij de serie weinig kracht meegeeft.
Nikon d200 | D700 | 20-35mm 2.8 D IF | peleng 8mm | 50mm 1.8 |180mm 2.8D if |
http://www.flickr.com/photos/morti/

The magic possibility of framing a certain space and time

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Dec 2009 17:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De laatste foto wel geslaagd leegte is mooi.De rest van de foto's zijn erg technische en minder mooi uitgewerkt. Ik zou bij foto7 bijvoorbeeld ook alleen typemachine fotograferen met poster van de wolken.

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » De Andere Kijk
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 17 berichten ] 

Grijswaarden