[ 20 berichten ] 
 Titel: ónafngreindur (18+)
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Apr 2009 13:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik trek de foto's terug. Niet omdat ik het niet eens kan zijn met negatieve kritiek.
Wat dat betreft bedankt voor de onderbouwing van met name Olof, Freek en Harm; bedankt voor jullie bijdrage.

Nee ik trek ze terug omdat ik weer eens zo stom ben geweest me uit de tent te laten lokken en daardoor verkeerde uitspraken heb gedaan. Waar het enkel de bedoeling was iets afwijkends, lees arty cq artistieks te maken laat ik het uiteindelijk zelf ontaarden in een discussie rond kunst. Ik beschouw mezelf niet als een kunstenaar en ik vind dat niet alles verklaarbaar is of moet zijn. Echter reageer ik daar dus wel op en daarmee zet ik mezelf in de hoek.

Een hoek waar men je op DPZ maar al te graag in heeft want dat lijkt mensen een goed gevoel te geven waardoor het me allemaal net wat te neerbuigend wordt en ik hier een heel onprettig gevoel aan overhoudt.

Voor degene die het model te fors of te dik vinden overkomen:
Ze is inderdaad een beetje gezet maar daar kan ze zelf niets aan doen.

Het is dus mijn eigen fout dat ik het zover heb laten komen en dat kan ik slechts op een manier herstellen en dat is door de post terug te trekken.
Ik vraag de mod om een slotje en biedt mijn excuus aan voor het verwijderen van de foto's.

Frenk
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Laatst gewijzigd door DNF-Style op 28 Apr 2009 10:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: ónafngreindur (18+)
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Apr 2009 16:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ben de draad even kwijt. Ik denk dat ik dat het beste kan illustreren met wat vragen:
- waar staat de titel voor?
- heeft die ring om haar vinger toegevoegde waarde of zit die er altijd en nu dus ook?
- wat is arty? Is dat gewoon als het maar gek is? nofi, ik snap t gewoon niet in dezen. Vooral het uitgangspunt 'we gaan iets arty-ish maken' snap ik niet. Dan moet ik denken aan mensen die van zichzelf zeggen dat ze gek zijn, alsjebegrijptwatikbedoel
- waarom had je een verschillend gevoel (bewerking doe je op gevoel zeg je) bij beeld 2 en 3? Of 1 en 2 voor mijn part. Zijn ze niet allemaal gelijk?
- vind je zelf de schaduw op de schaamstreek/lies/plooi echt mooi?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Apr 2009 17:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kissyfur schreef:

Ik ben de draad even kwijt. Ik denk dat ik dat het beste kan illustreren met wat vragen:
- waar staat de titel voor?

Ijslands voor onherkenbaar :twisted:
Kissyfur schreef:

- heeft die ring om haar vinger toegevoegde waarde of zit die er altijd en nu dus ook?

Nee, ja en te laat gezien
Kissyfur schreef:

- wat is arty? Is dat gewoon als het maar gek is? nofi, ik snap t gewoon niet in dezen. Vooral het uitgangspunt 'we gaan iets arty-ish maken' snap ik niet. Dan moet ik denken aan mensen die van zichzelf zeggen dat ze gek zijn, alsjebegrijptwatikbedoel

Nee ik begrijp niet wat je bedoeld.
Kissyfur schreef:

- waarom had je een verschillend gevoel (bewerking doe je op gevoel zeg je) bij beeld 2 en 3? Of 1 en 2 voor mijn part. Zijn ze niet allemaal gelijk?

Ik heb het over de hardheid van de bewerking, bij de een is het effect zwaarder aanwezig dan bij de ander. Ik ga niet proberen uit te leggen waarom ik, tijdens de bewerking, een beeld zodanig anders ervaren heb dat het me aan heeft gezet tot een wat zachtere aanpak van dezelfde bewerking als een ander binnen de serie. Een gevoel is niet altijd bewust of verklaarbaar aanwezig namelijk.
Kissyfur schreef:

- vind je zelf de schaduw op de schaamstreek/lies/plooi echt mooi?

Waatom geef je niet gewoon aan dat je dat stoort?
Denk je dat ik het zou plaatsen als ik het niet mooi vond dan?
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Apr 2009 18:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik zal nog een vraag stellen: waarom IJslands?

Oh, en nav jouw vragen: ja die lies stoort mij natuurlijk, ik vroeg me af of t jou ook stoort. Die ring om die handen is ook ongewenst namelijk en die fotos post je ook. En ik bedoel dat mensen die zeggen dat ze gek zijn helemaal niet gek zijn, maar t gewoon zeggen omdat ze.. ja,.. ik snap nooit waarom. Waarschijnlijk zijn ze onzeker ofzo en nemen ze een rol aan. Dat idee heb ik ook als mensen heel bewust proberen arty fotos te maken, en het dan arty noemen. Je bent kunstenaar of je bent het niet denk ik.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Apr 2009 18:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kissy, jij grote koning van de uitlokking :wave:
Doe nou gewoon normaal en geef aan dat je het helemaal niets vind. Om me nu via een omweg proberen te vertellen dat jij vind dat ik dit geen kunst mag noemen en het, volgens jou tot kunst maak door het kunst te noemen vind ik zelfs een beetje beledigend. (Althans dat ik wat ik uit je gekronkel meen op te merken).

Natuurlijk hoef je het helemaal niet mooi te vinden en, zoals ik al aangaf is het moeilijk discusieren over wat nu wel of geen kunst is. Ik ga er in ieder geval geen kunst van maken door er een bepaalde uitleg aan te geven. Waarvoor ik het wel kunst noem is omdat het afwijkt van de gangbare mensenfotografie zoals deze hier hoofdzakelijk getoont wordt, op enkele submitters na die sowieso voor de kuinstbenadering kiezen. Tot nu toe ben ik zelf ook aardig binnen de grenzen van het gemak gebleven ondanks dat ik al heel lang wil uitbreken. Dat is wat ik hiermee heb gedaan. Nee niet heb geprobeert maar voor mezelf gewoon heb gedaan.

Waarom ijslands? Omdat het grappig klinkt. Ik wilde het eerst op zijn Afrikaans doen maar kon geen vertaling vinden voor onherkenbaar.
Waar jij de wetenschap vandaan haalt dat arty wil zeggen dat iemand gek is of zodanig onzeker dat men een rol aanneemt vind ik een zeer vreemde veronderstelling.

Maar dat zal dan wel aan mij liggen.
EEn slak is geen ei.
Verboden te klikken

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Apr 2009 18:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Pff, nou om heel, heel eerlijk te zijn Frenk en Daniëlle vind ik het drie keer nix, niet qua bewerkingen, niet qua concept en niet qua poses/licht.

Ik ga wel proberen om het ook nog te onderbouwen :)
-Bewerkingen: de desaturatie plus het het optrekken van de hoge lichten tot net niet clippen maakt dat de armen en heup van je model echt kolossaal worden, niet flatteus dus.
-Concept: Het anoniem maken boven en bloot onder is een concept dat goed kan werken natuurlijk maar omdat je bij deze shots alle vorm bent verloren bovenin en er onderin ook niets interessants gebeurt wordt het vlees nog vis.
Poses/licht: Sluit een beetje aan op het voorgaande, er gebeurt veel te weinig qua vorm/restvorm en je licht ondersteunt niet genoeg om het toch nog interessant te maken.

Just my 2 cts

Gr Olof
Camera's
Nikon D300, Hasselblad en all sorts of oude analoge meuk
Objectieven
80-200mm f2.8 - 85mm f1.8 - 24-120mm f3,5-4.5 - 60mm macro f 2.8 - 50 mm f 1.8

http://www.olofwessels.com

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Apr 2009 19:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
DNF-Style schreef:

Doe nou gewoon normaal en geef aan dat je het helemaal niets vind.

Ik ga er in ieder geval geen kunst van maken door er een bepaalde uitleg aan te geven.

Ik vind dus dat je er juist heel veel woorden aan vuil maakt, in je startpost.

Had je gewoon foto's geplaatst onder de titel "meisje met tshirt" oid dan had ik geen commentaar gegeven. Want mijn commentaar zou zijn dat je zoiets als dit best eenduidig kan bewerken (wat je al vaker te horen krijgt) en dat ik de ring niet goed vind (maar ik schatte al in dat je dat zelf ook al had gezien)

ps: stel je niet zo aan met die uitlokking opmerking zeg, overdrijven is ook een vak. Ik stel gewoon vragen die bij me opkomen nav je tekst.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Apr 2009 19:15 
 Profiel
Te zelfverzekerd over willen komen is ook een vorm van onzekerheid.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Apr 2009 19:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hoi!

Ik vind het ook niet best :( Vind het zelfs niet showcasewaardig.
De foto's stralen weinig tot niks uit, maken geen gevoel los.
Ik snap het concept en de bewerking ook niet (niet dat dat per se een criterium moet zijn :P)

Nee, ik vind de schaduwen ranzig, het contrast te hoog en het model te fors.
Dit is niet mijn kopje thee.

Groet,
Marcel
Canon 5D | 24-70f2.8

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Apr 2009 21:01 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
DNF-Style schreef:

Natuurlijk is het moeilijk discusieren over art

kunst heet dat in het Nederlands en wanneer je je er meer in verdiept, is het een stuk eenvoudiger om er over te discussiëren...

DNF-Style schreef:

Waarvoor ik het wel kunst noem is omdat het afwijkt van de gangbare mensenfotografie zoals deze hier hoofdzakelijk getoont wordt [...]

bijzonder definitie voor kunst :? dan is die diarree waar ik laatst last van had ook kunst, dat week tenslotte af van mijn gangbare ontlasting :twisted:

DNF-Style schreef:

Waar jij de wetenschap vandaan haalt dat arty wil zeggen dat iemand gek is of zodanig onzeker dat men een rol aanneemt vind ik een zeer vreemde veronderstelling.

volgens mij lees je hier verkeerd. kissyfur zegt dat mensen die kunst maken dat over het algemeen niet van zichzelf zeggen, mensen die zeggen dat ze kunst maken daarentegen doen dit meestal niet (zie bijvoorbeeld deviantart). mensen die zeggen dat ze kunst maken vinden dat interessant ofzo :?:
en zo is het vaak ook bij gekken en mensen die zeggen dat ze gek zijn. mensen die gek zijn, zeggen dat over het algemeen niet over zichzelf. mensen die van zichzelf zeggen dat ze gek zijn, zijn dat meestal niet, maar vinden dat interessant ofzo.
daar houdt het vergelijk op. kissyfur zei nergens dat arty wil zeggen dat iemand gek is, hoe je die conclusie trekt, is mij echt een compleet raadsel :twisted:

alvorens ik op je foto's reageer, zou ik graag het concept wil weten.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Apr 2009 21:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Oef atmo... wat een post. Om eerlijk te zijn kan ik er niet zo veel mee. Bladerdiebla met mss iets te grote woorden die me lastig te ontcijferen vallen.

Met mijn non-kunstzinnnige achtergrond (altans niet kwa academie, moet het meer doen met een soort algemene ontwikkeling) wil ik wel kwijt dat de beelden apart overkomen (als in 'zie je niet vaak zo') maar dat ze me niet erg kunnen bekoren. Trui over gezicht vind ik niet fraai, niet iets toevoegen en dan ook nog eens niet mooi.
Zoals ik de rest ook niet mooi vind. Net allemaal wat te grof. Het is niet lekker (letterlijk) maar ook te onduidelijk of onecht om een verhaal, gevoel of gedachte weer te geven of bij mij op te roepen.
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Apr 2009 21:25 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Freek. schreef:

Bladerdiebla met mss iets te grote woorden die me lastig te ontcijferen vallen.

meer jip-en-janneke kan ik er echt niet van maken :roll:
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 27 Apr 2009 22:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Maar er zit wel degelijk een redelijk neerbuigende toon in.

En over lastig te ontcijferen bladerdiebla: in je laatste stukje ben ik je al halverwege eerste twee 'zinnen' kwijt. Laat staan aan het einde van de tweede zin.
atmosphere schreef:

volgens mij lees je hier verkeerd. kissyfur zegt dat mensen die kunst maken dat over het algemeen niet van zichzelf zeggen, mensen die zeggen dat ze kunst maken daarentegen doen dit meestal niet (zie bijvoorbeeld deviantart).

Wordt erg moeilijk verder lezen en begrijpen. Als dat klip en klare Jip- en Janneketaal is...
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Apr 2009 00:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
is toch duidelijk dat mensen die kunst maken dat niet van zichzelf zeggen, dat laten ze aan anderen over. mensen die dat wel van/over zichzelf zeggen, maken geen kunst maar kitsch.

on topic ik vind de poses erg op elkaar lijken en de bewerking niet lekker op mijn netvlies. veel uitgebeten huid en een ranzige toning van de achtergrond.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Apr 2009 06:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik had vroeger powerboots, en eerlijk waar, ik ging er harder van rennen :p
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Apr 2009 07:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Freek. schreef:

Maar er zit wel degelijk een redelijk neerbuigende toon in.

En over lastig te ontcijferen bladerdiebla: in je laatste stukje ben ik je al halverwege eerste twee 'zinnen' kwijt. Laat staan aan het einde van de tweede zin.

atmosphere schreef:

volgens mij lees je hier verkeerd. kissyfur zegt dat mensen die kunst maken dat over het algemeen niet van zichzelf zeggen, mensen die zeggen dat ze kunst maken daarentegen doen dit meestal niet (zie bijvoorbeeld deviantart).

Wordt erg moeilijk verder lezen en begrijpen. Als dat klip en klare Jip- en Janneketaal is...

als je dit al lastig vind om te lezen, sorry hoor, maar steek er gewoon 's wat moeite in. Het gaat er mark en mark om dat als je iets kunst gaat noemen je dat niet zomaar kan doen, je moet wel iets van kunst weten, en niet de arogantie hebben om te zeggen dat je maar 'art' maakt. Ook dat de meeste kunstenaars hun eigen werk ook geen kunst vinden, of dit zo is, kan ik niet bevestigen. Maar ik ben 't wel met mark(atmo) eens. Dingen die afwijken vd standaard zijn niet instant kunst. Het is niet zo dat je, hey ik doe gek, ik doe anders, trui over me kop. Hey ik ben kunstenaar kan roepen. Daar mag je nog wel ietwat meer voor te bieden hebben.
-- Voorzitter van het bewerk-politbureau. --

wel mooie site

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Apr 2009 08:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Simon schreef:

als je dit al lastig vind om te lezen...

Nou ja, lezen is sowieso een lastig ding, hoor: DNF (Frenk) wordt er nu wel min of meer op afgerekend dat ie 't woord kunst gebruikt heeft, maar ik vraag me af of dat wel terecht is. 'ArtY' ('kunst-achtig') lijkt me toch wezenlijk iets anders dan 'art' :) (al wordt dat later ook wel door Frenk in de mond genomen...). Eigenlijk geeft Frenk daarmee volgens mij juist aan dit zelf niet als echte 'kunst' te zien. Tenminste, dat denk ik hoor...blijft lastig die nuances in taal. Mij zegt het in ieder geval dat Frenk het waarschijnlijk minder serieus bedoeld heeft een aantal heren hierboven er nu van (willen) maken. Vooral jammer dat het dan vervolgens bijna niet meer over de foto's lijkt te gaan.

Dus wat dat betreft :) : ik ben ook niet heel enthousiast. Qua concept weet ik niet goed wat ik ermee moet: het roept geen vragen op, geen gevoel (bij mij) en het blijft daardoor erg 'plat': het is een vrouw met ontbloot onderlijf en een col over d'r hoofd en meer wordt het ook niet - het heeft en krijgt op geen enkele wijze een betekenis. Dat is op zich ook niet noodzakelijk, maar een zekere esthetische kwaliteit is dan wel wenselijk. En daar ontbreekt het ook een beetje aan. Ik vind het technisch niet erg mooi: 't zit allemaal net tegen het uitbijten/clippen aan en het wordt allemaal erg grof en korzelig door de nabewerking - 't mist subtiliteit. Foto 1 t/m 3 zijn eigenlijk nagenoeg hetzelfde - de variatie in pose is miniem. Ik ben het dan wel met Kissyfur eens dat de afwijkende bewerking van de 3e wel opvallend is: ik snap niet goed waarom je bij deze plaat een ander gevoel zou moeten krijgen en ik kan de afwijkende bewerking dus ook niet plaatsen. Zou je toch eens willen proberen dat toe te lichten? misschien voor jezelf wel eens goed dat na te gaan...
Zou je überhaupt 'ns aan kunnen geven wat je zelf bij deze beelden voelt? Ben ik oprecht nieuwsgeirig naar...

Hoop dat je er wat aan hebt.
DENK-BEELDEN
Life's too short to wear tight shoes

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Apr 2009 08:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Simon schreef:

als je dit al lastig vind om te lezen, sorry hoor

Ik zal er maar niet verder op ingaan omdat de discussie dan te veel van het topic afgaat.
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Apr 2009 10:19 
 WWW  Profiel
keredsnah schreef:

Ik had vroeger powerboots, en eerlijk waar, ik ging er harder van rennen :p

Ohhhh, die is/was echt een beetje gek :O

De moraal van je verhaal is wel lekker recht voor ze raap :lol:
FLICKR
---------------------- 8< *knip*

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Apr 2009 10:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
DNF-Style schreef:

Ik vraag de mod om een slotje en biedt mijn excuus aan voor het verwijderen van de foto's

Op verzoek (ook per pb) gesloten.
En zonder foto's gaat het natuurlijk helemaal nergens meer over. ;)
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
Forumindex » Showcase / Testcase archief 2007-2009 » De Andere Kijk
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.    [ 20 berichten ] 

Grijswaarden