[ 10 berichten ] 
 Titel: Ervaring met Phottix Hector Live-view remote
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Okt 2012 15:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De titel zegt het eigenlijk al: heeft iemand hier ervaring met de Hector Live-view remote?

http://www.phottix.com/en/wired-remotes ... emote.html
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Okt 2012 16:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Info over de Aputure Gigtube (de bedrade versie) is ook van harte welkom.
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Okt 2012 09:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Niemand?
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Ervaring met Phottix Hector Live-view remote
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Okt 2012 18:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
de klaas schreef:

De titel zegt het eigenlijk al: heeft iemand hier ervaring met de Hector Live-view remote?

http://www.phottix.com/en/wired-remotes ... emote.html

Wat wil je precies weten? Het werkt gewoon goed. Feitelijk alsof je het LCD in je hand houdt. De bedrade versie werkt goed. De draadloze versie is wat gevoelig voor storing van buiten af. (Op grotere afstand.)
5DmII 24-105/4 L || 100/2.8 L || 70-200/2.8 IS L || Nissin Di866 II
http://www.fotoshopaalten.com/nl

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 19:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het gaat mij om de bedrade versie. Ik vroeg me af of die in macrosituaties vanuit onmogelijke posities wellicht handig is.
Voorwaarde is dan wel dat je goed kunt zien of je handmatig goed scherpstelt. Liefst zonder de 5 of 10x vergroting. Is de resolutie daarvoor niet te laag?
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 21:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Persoonlijk vind ik de "goeie-ouwe" hoekzoeker nog steeds het beste. Resolutie is op zich wel in orde, vind echter het invallende licht vaak een groter nadeel. Vandaar de hoekzoeker, gewoon 100% oorspronkelijk beeld.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 22:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Werkt een hoekzoeker ook als de cam ondersteboven aan een statief hangt een halve cm boven de grond?
Dat zijn de situaties die ik laatst bij de paddenstoelenjacht tegenkwam... Ik vraag me ook af of zo'n los lcd-tje dan een uitkomst is.
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Okt 2012 23:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nadeel van een hoekzoeker vind ik dat je toch met je oog dichtbij de camera moet zitten. Met de camera op de grond vergt dat voor een niet-meer-18-jarige enige inspanning.... Daarbij geeft een hoekzoeker alleen een vergroot beeld van het centrale deel. En dat is niet altijd waar ik de focus wil...

Camera op de kop aan een statief moet je m.i. sowieso vermijden ;) Als je zo dichtbij de grond werk moet het op zich mogelijk zijn je camera voldoende te ondersteunen, maar dat gaat vaak niet samen met het door de zoeker of op het scherm kijken. Ik hoopte dat ik met zo'n schermpje me kon richten op het stabiliseren van de camera. Met name als je het schermpje in je flitsschoen kunt klikken (zoals de Apurture) zou je m.i. op je knieën aardig uit de voeten moeten kunnen. Is toch altijd makkelijker dan plat op je buik ;)
these are the dark days
we were asking for it

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 18:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Aires schreef:

Werkt een hoekzoeker ook als de cam ondersteboven aan een statief hangt een halve cm boven de grond?
Dat zijn de situaties die ik laatst bij de paddenstoelenjacht tegenkwam... Ik vraag me ook af of zo'n los lcd-tje dan een uitkomst is.

Ja, waarom niet? Je draait hem dan 180 graden en hij wijst weer omhoog.

(En voor de duidelijkheid, ik ben niet van de paddestoelen.... ;) )

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Okt 2012 18:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
de klaas schreef:

Nadeel van een hoekzoeker vind ik dat je toch met je oog dichtbij de camera moet zitten. Met de camera op de grond vergt dat voor een niet-meer-18-jarige enige inspanning.... Daarbij geeft een hoekzoeker alleen een vergroot beeld van het centrale deel. En dat is niet altijd waar ik de focus wil...

Camera op de kop aan een statief moet je m.i. sowieso vermijden ;) Als je zo dichtbij de grond werk moet het op zich mogelijk zijn je camera voldoende te ondersteunen, maar dat gaat vaak niet samen met het door de zoeker of op het scherm kijken. Ik hoopte dat ik met zo'n schermpje me kon richten op het stabiliseren van de camera. Met name als je het schermpje in je flitsschoen kunt klikken (zoals de Apurture) zou je m.i. op je knieën aardig uit de voeten moeten kunnen. Is toch altijd makkelijker dan plat op je buik ;)

Zitten wel wat punten in. Op de kop moet je idd gewoon vermijden. Zie het als een uiterste noodgreep. (Het voelt gewoon niet goed...). Wat betreft vergroting van het centrale deel, daar heb je gelijk in. Het zit in het midden en je scherpte ligt daar 9 van de 10 keer net niet.... Zelf schiet ik vaker landschap dan paddestoel, dus dan speelt het wat minder.
Echter terug naar het punt aan het begin. Of het nu een hector/aputure of iets anders is. Het aantal pixels kan een nadeel zijn. 230k Pixels is voldoende om een compositie op te beoordelen. Voor scherpte zie ik het toch wel wat anders. Wellicht is het wat om het in andere oplossingen te zoeken? Schieten via een Ipad bijvoorbeeld? Techniek gaat de laatste tijd zo hard dat voor mijn gevoel dit soort (basis) lcd zoekers vrij snel achterhaald zullen zijn.

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Overige hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 10 berichten ] 

Grijswaarden