[ 11 berichten ] 
 Titel: Alternatief voor canvas
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Okt 2012 06:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wie heeft er suggesties om een foto in formaat 16:9 af te laten drukken voor aan de muur (geen canvas)? Xpozer lijkt erg mooi, maar helaas is de verhouding 16:9 niet leverbaar bij Xpozer, dus dat is geen optie. Is dibond een optie? Ik heb geen ervaring hiermee en ik zie sterk wisselende prijzen op internet. Ook verschillende kwaliteit van afdruk dus?
Lengte moet ca.130-150cm zijn, hoogte dus rond de 80cm. Prijs liefst <150 euro inkoop.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Okt 2012 07:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb een dibond van m'n kids in de kamer hangen van 120x80 meen ik. Ziet er fantastisch uit.
reclame
Dezelfde makers als het bekende top-fotoalbum.
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Okt 2012 11:59 
 WWW  Profiel
Ik heb een hele zwik foto's op aluminium laten afdrukken.
Dus gewoon een alu plaat, foto laten afdrukken, en die is er op verlijmd. Geeft een prachtig effect; het reliƫf van het aluminium komt mooi door de foto heen.

De zaak waar ik dat heb laten maken is helaas gestopt, maar wellicht zijn er nog andere leveranciers.
Enige nadeel is dat het vrij prijzig is. 120x80 was iets van 250 euro zo uit mijn hoofd.
Wat foto apparatuur, en vooral veel plezier bij het foto's maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Okt 2012 12:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Eens met Christiaan. Aluminium is super, hoewel plexi voor sommige foto's ook geweldig kan zijn.
5DmII 24-105/4 L || 100/2.8 L || 70-200/2.8 IS L || Nissin Di866 II
http://www.fotoshopaalten.com/nl

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Okt 2012 13:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind dibond zelf ook erg mooi. Heb twee keer wat af laten drukken bij de toko die Aires ook linkt. Kwaliteit viel mij heel erg mee ondanks de lage prijs, zag er gewoon super uit.
~ Crow who calls the Raven black

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Okt 2012 14:32 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik was op de Photokina wel gecharmeerd van deze club:
http://www.whitewall.nl/
Hoop mogelijkheden iig
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Okt 2012 08:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dank voor de reacties!
Aires/Ellende: klinkt goed. Ik had bij google ook deze zaak gevonden. Ik kan echter niet vinden of ze ook in 16:9 afdrukken, deze afmeting staat er niet bij.
Ik heb even op de site die MxV noemde gekeken. Dat ziet er ook interessant uit. Ik denk dat ik deze mensen even ga aanschrijven.

Nog even een update over Xpozer: ik kreeg nog een mail dat ze speciaal voor mij wel een 16:9 Xpozer wilden maken, echter deze is 'slechts' 106cm breed, eigenlijk te klein voor wat ik nodig heb. Maar wel een pluim voor de moeite dat ze gedaan hebben. Dat mag ook wel gezegd worden!

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Nov 2012 11:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
MxV schreef:

Ik was op de Photokina wel gecharmeerd van deze club:
http://www.whitewall.nl/
Hoop mogelijkheden iig

Lijkt van oorsprong een duits bedrijf, maar krijg je gewoon facturen vanuit nederland? (betreffende btw e.d.)

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Nov 2012 12:58 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
nomad schreef:

Lijkt van oorsprong een duits bedrijf, maar krijg je gewoon facturen vanuit nederland? (betreffende btw e.d.)

Het is gewoon een Duits bedrijf, maar wat maakt dat uit wat betreft BTW? Dat kan je toch ook gewoon met een buitenlandse leverancier op orde krijgen?
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Nov 2012 13:14 
 WWW  Profiel
Nu 2x laten drukken op/achter Acrylglas bij http://www.posterxxl.nl
Ben er erg tevreden mee
www.amphora.nl, www.kruijk.nl, Olympus OM-D EM-5, 12-50, 14/2.5, 20/1.7, 45/1.8, Metz 44

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 20 Nov 2012 15:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
atmosphere schreef:

nomad schreef:

Het is gewoon een Duits bedrijf, maar wat maakt dat uit wat betreft BTW? Dat kan je toch ook gewoon met een buitenlandse leverancier op orde krijgen?

Kan zeker, maar is wel extra werk. En als een canvas daar bestellen me 5 euro bespaart, maar extra boekhouding werk oplevert, dan weegt dat niet tegen elkaar op :)

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Overige hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 11 berichten ] 

Grijswaarden