[ 8 berichten ] 
 Titel: Card Reader Lexar 16GB 600x CF
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Sep 2012 14:23 
 Profiel
Hallo,

Ik heb net een (tweedehands) Lexar 16GB 600x CF geheugenkaartje gekocht. Mijn camera herkent 'm, ik heb er foto's mee gemaakt, maar mijn computer herkent de kaart niet wanneer ik 'm in de card reader doe. Heb ik voor dit kaartje een andere card reader nodig? En wat is dan een goedkope card reader die dit kaartje wel kan lezen??
Ik weet dat de Lexar Prof. USB 3.0 de kaart zou moeten lezen, maar is dit echt de enige card reader die deze kaart kan lezen?? Ik hoop dat iemand me kan helpen.. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, D
[color=#400000]Canon EOS 5D
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Canon PowerShot G10
Manfrotto 479-4B Monopod
Canon Speedlite 430EX
[/color]

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Card Reader Lexar 16GB 600x CF
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Sep 2012 16:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hallo PhotoD,
Ik weet niet hoe oud jou computer is, maar ik had ook zo iets met mijn oudere kaart lezer
en dan met de nieuwste sd kaartjes die werden ook niet herkend en gelezen door mijn computer.
Daar heb ik toen een andere kaart lezer voor moeten kopen.

Als je bij Alternate zoekt op een 600x cf kaart dan kom je via toebehoren naar
kaart lezers die deze kaart moeten kunnen lezen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten PetroV
Canon EOS 60D
Canon EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 iS USM
Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM
Canon EF 50mmF/1.8 -2
Canon PowerShot G7
Velbon CX 540 Statief

http://www.flickr.com/photos/petro1971/

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Sep 2012 16:41 
 Profiel
Welke cardreader heb je?
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Card Reader Lexar 16GB 600x CF
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Sep 2012 17:31 
 Profiel
Op dit moment heb ik een Emtec FlashCard Reader-Writer All In One.
Ik heb gekeken bij alternate zoals aangegeven, en krijg dan 13 opties. Eerlijk gezegd betwijfel ik een beetje of deze (sommige relatief oude) card readers dit (relatief nieuwe) kaartje kunnen lezen. Er zal er misschien wel een tussen zitten die het wel kan, maar ik weet niet welke dit dan is. Ik wil liever niet geld uitgeven aan iets waar ik later niets aan blijk te hebben.. Ik wil dus graag iets meer zekerheid.
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Canon PowerShot G10
Manfrotto 479-4B Monopod
Canon Speedlite 430EX
[/color]

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Sep 2012 18:03 
 Profiel
Ik ben zelf ook nog een beetje verder gaan kijken. Zou de ICIDU Multi Card Reader misschien een oplossing zijn?
Deze is (o.a.) compatible met: CFI / CF I Pro/ CF I Pro II/ CF I Elite Pro/ CF I Ultra II / CF I Ultra-X/CF IXS/ CF I Extreme/ CF I Extreme III / CF I HIGH SPEED/ CF I WA/ CF I Picture/ CFII. Ik vermoed dat mijn Lexar 16GB 600x wel binnen 1 van deze types valt?? Sommige ervan ken ik niet, en sommige alleen van SanDisk..
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Canon PowerShot G10
Manfrotto 479-4B Monopod
Canon Speedlite 430EX
[/color]

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Sep 2012 18:20 
 Profiel
In feite zou het, in tegenstelling tot SD, altijd moeten werken. CF heeft zijn eigen controller aan boord en een cardreader zou zich nergens iets van moeten aantrekken. Emtec is niet iets heel eigenaardigs, dus waar het mis gaat snap ik niet zo.

Loop een computerwinkel bij jou in de buurt binnen, neem je kaartje mee en zeg dat je een reader wil die werkt. Dan heb je zekerheid. Een fotowinkel kan ook, maar daar zijn cardreaders bijna altijd stevig overpriced.
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Sep 2012 18:48 
 WWW  Profiel
Dat blauwe kaartklees ding van Hama is prima. Kost net boven een tientje ofzo bij KameraExpress.
Of dat je probleem oplost is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Sep 2012 19:46 
 Profiel
Dankjewel allemaal! Ik heb genoeg info om even aan de slag te kunnen. Als het nog steeds echt niet lukt horen jullie weer van me (met aanvullende info). Voor nu: nogmaals bedankt!
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Canon PowerShot G10
Manfrotto 479-4B Monopod
Canon Speedlite 430EX
[/color]

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Overige hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 8 berichten ] 

Grijswaarden