[ 11 berichten ] 
 Titel: Gewone rugtas met ruimte voor camera
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 10:50 
 Profiel
Hi,

Ik ben al tijden op zoek naar een goede cameratas. In mijn opinie is een goede tas eentje die je meeneemt en niet thuis laat omdat hij te groot of te zwaar is. Eigenlijk net als het ideale statief.

Ik heb al verschillende tassen gekocht en weer verkocht omdat ze niet voldoen aan mijn wensen.

Ik merk dat ik nu het liefst mijn oude afgetrapte rugtas meeneem en daar mijn camera in gooi. Ik neem dan 1 camera en 1 lens mee en wat andere niet foto gerealeerde dingen mee. Makkelijk, maar (zoals valt te verwachten) gaat dit niet altijd goed (beschadigen aan de camera).

De meeste cameratassen zijn te bulky door al de padding(bescherming) en hebben geen ruimte voor gewone dingen zoals handdoek voor het strand of flesje water.

Ik zoek een "gewone" rugtas met een standaard compartiment voor mijn camera met zo min mogelijk padding.

Ik heb een canon 5D mkII + 24-70 F2.8.

Tassen die ik nu heb of had (die in mijn ogen dus niet voldoen): lowepro slingshot, Crumpler cupcake full, Domke f2 g (komt in de buurt, maar is geen rugtas en heeft geen extra ruimte voor gewone spulletjes).

Ik hoop dat iemand een goede tip voor mij heeft, want ik zou graag meer fotograferen omdat ik mijn camera bij me heb.

Dank!!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 11:03 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
is zo'n rugzak met onderste deel voor je camera en daarboven een vak voor bijvoorbeeld een handdoek of flesje drinken niet iets?
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 11:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik denk aan een Crumpler Pretty Boy Backpack, bijvoorbeeld hier
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 11:23 
 Profiel
Hi en dank voor jullie snelle reacties.

Volgens mij is dit wel in de richting, maar ik heb zelf nu ookal een crumpler (mooie tas zondermeer), maar heel veel padding. Ik begrijp dat veel mensen hele goede bescherming willen voor hun camera, maar ik ben erg voorzichtig en al deze bescherming is voor mij teveel overkill.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 11:41 
 WWW  Profiel
Paraattas voor camera met lens en dan in de rugak naar keuze?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 11:49 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
je zou eens bij kata kunnen kijken, zijn niet de mooiste tassen, maar redelijk compact, licht en degelijk.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 12:40 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Lowepro sport 200?
Wij zijn droevig, maar er is geen aangewezen gelijke aan uw verzoek.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 12:51 
 Profiel
@ Kata: heb ik in mij handen gehad, maar is juist een tas met veel padding en is erg stijf (zit dus niet lekker relaxt op je rug).

@ paraattas: goede optie! Dan heb ik geen apart compartiment nodig en ben ik flexibel. Enige nadeel, dat je 2 tassen moet openen voordat je kunt schieten (ja ja, er blijft altijd wat te zeuren :p

@ lowepro sport 200: lijkt me ook een optie, maar iets zegt me dat dit een tas is met relatief kleine inhoud maar dat moet ik even zien.

Bedankt voor de reacties, als iemand anders nog een optie heeft hoor ik het graag!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 14:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je kan ook een insert in je normale rugtas plaatsen:
http://www.bhphotovideo.com/c/product/5 ... Photo.html
http://www.ebags.com/product/pacsafe/ca ... d=10023833
Of trek een variant van ebay: http://www.ebay.com/sch/sis.html?_nkw=N ... 0547560338
Al heb ik geen idee hoe je dat netjes vast zet dus dat laat ik even aan jou over :)

En bijkomend voordeel is dat je tas geen "ik ben een cameratas" zal uitstralen ;)
Je weet niet wat je niet weet?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 20:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb een tijdje de Tamrac Aero Speed Pack 75 Model 3375 gebruikt..
Ziet er ook redelijk uit als een normale rugzak. Denk alleen dat het wat aan de krappe kant is voor een 5DII.
Als je het wil weten, kan ik wel even passen met mijn eigen 5DII. Heb hem namelijk niet gebruikt met deze camera.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jul 2012 22:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Misschien kan dit overzichtje je helpen:

http://www.camerastuffreview.com/nl/inh ... sen-testen
Fotografie en fotocursussen: www.annohuidekoper.nl
Reviews van camera's, lenzen, fotoboeken en printers: http://www.camerastuffreview.com

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Overige hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 11 berichten ] 

Grijswaarden