[ 14 berichten ] 
 Titel: autostatief huren
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Jul 2012 11:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Beste allen!

Voor een klus heb ik een autostatief nodig.. Ik kan in een photo/video verhuur bedrijf NL nergens datgene vinden wat ik zoek.
Hebben jullie tips of toevallig zo'n rig liggen? Let me know!

(martijn heeft hem helaas uit elkaar gehaald, die heb ik al geprobeerd ;))

Afbeelding

Afbeelding

dank alvast!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Jul 2012 12:08 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Probeer Luuk van Kaathoven eens (luuk@luukvankaathoven.nl), al heeft Martijn je die tip vast ook al gegeven.
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Jul 2012 12:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Enzo Dizono heeft volgens mij zo'n ding dat je met zuignappen op een auto kan monteren, misschien is dat wat?
C:5DII|24|35|40|50|100|135 N:FM|50 R:GRD|XR1|28|35|50 B:ECTL|50|80 A:TLR|75 Y:TLR|75

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Jul 2012 12:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Even een kleine waarschuwing vooraf, er zijn een aantal DIY rigs met wat goedkopere zuignappen deze hebben nogal een harde rand en maakt dus erg makkelijk krassen. Daarnaast zie bij de lichtere rig veelal een kabel gespannen vanaf het begin tot het eind van de rig om doorbuigen/bouncen/beweging te minimaliseren en hierdoor krijgen je zuignappen ook een betere constante kracht te verwerken ipv wat rukjes als de paal weer staat te zwaaien. En ja daar heb je ook last van als je de auto gaat duwen :P
Je weet niet wat je niet weet?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Jul 2012 16:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Arjan Bruinstroop heeft er ook een

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 09 Jul 2012 21:34 
 WWW  Profiel
Zo'n ding schud toch alle kanten op? Ik ben wel benieuwd waarom je voor deze methode kiest. Je zou volgens mij ook in de achterklep van een auto die ervoor rijdt kunnen gaan zitten, toch? Is net zo (in)stabiel als deze methode, niet?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Jul 2012 05:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Is het niet zo dat je maar heel langzaam hoeft te rijden met dergelijke shots? Dan kan je met een wat langere sluitertijd werken en alsnog beweging fotograferen.
5D | 17-40 | 50 | 85 | 90 | 70-200 | Website

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Jul 2012 06:29 
 WWW  Profiel
Ja, maar dan beweegt die pvc pijp ook nog steeds, en kan je dus net zo goed er met een andere auto voor rijden. Je idee van langzaam rijden met een lange sluiter gaat enkel op als de contstructie veel stijver is.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Jul 2012 06:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
als je langzaam rijdt schudt die pijp niet zoveel. Die pijp heeft als voordeel boven 'een andere auto ervoor' dat hij altijd op dezelfde afstand zit. Dat in de koffer zitten is leuk maar dan moet je wel redelijk exact je moment timen.. opletten voor tegenliggers of de weg afzetten. En soms kan je helemaal niet zo hard in de parkeergarage.

Ze bestaan niet voor niks natuurlijk, dat soort rigs :)

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Jul 2012 07:13 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Aires schreef:

Enzo Dizono heeft volgens mij zo'n ding dat je met zuignappen op een auto kan monteren, misschien is dat wat?

Klopt, maar met een lengte van 30 centimeter schat ik in dat die net iets te kort is...;)
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Jul 2012 08:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Als je ergens een pijp kunt regelen dan heb ik wel een systeem om de camera eraan vast te maken. Ik heb ooit een DIY ding gemaakt, 1x gebruikt en alleen het balhoofd nog liggen. Zuignappen heb ik eventueel ook wel, maar dat zijn van die glasdragers met daaraan slangenklemmen om de buis aan vast te maken. Als je er wat mee kunt of het wilt bekijken dan hoor ik het wel.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Jul 2012 15:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik weet ook nog iemand... heb even een PB gestuurd.
[5D][17-40L] [50 1.4] [28-105 USM] [70-200 L 2.8] [430EX]

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 10 Jul 2012 17:00 
 WWW  Profiel
Kissyfur schreef:

als je langzaam rijdt schudt die pijp niet zoveel. Die pijp heeft als voordeel boven 'een andere auto ervoor' dat hij altijd op dezelfde afstand zit. Dat in de koffer zitten is leuk maar dan moet je wel redelijk exact je moment timen.. opletten voor tegenliggers of de weg afzetten. En soms kan je helemaal niet zo hard in de parkeergarage.

Ze bestaan niet voor niks natuurlijk, dat soort rigs :)

Waarom noem je 'parkeergarage'?

Ik heb met die rigs gewerkt om de camera op de motorkap te monteren. Dat heeft zin. Maar voor een langere sluitertijd moet je denk ik echt een stijver systeem hebben.
Je zou de 'volgauto' kunnen trekken. Heb je ook steeds dezelfde afstand. Behalve als je remt. :-) En ja, je moet wel op een rustige weg rijden. Maar dat moet je met die PVC pijp ook.
En waarom noem je dat timen? Als je in een trek-auto zit kan je je camera ook nog geheel bedienen.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 16 Jul 2012 13:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
thnx allen voor de tips! Ik ben inmiddels voorzien.

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Overige hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 14 berichten ] 

Grijswaarden