Hallo allemaal,
Ik heb onlangs een een 17-85 f/4-5.6 lens gekocht bij mijn canon rebel XSi (450D). Ik heb hiervoor gekozen omdat ik tijdelijk in china zit en af en toe alleen mijn camera + lens wil meenemen in plaats van mijn hele cameratas met een range van lensen (ivm met gewicht). Ik weet dat de optische kwaliteit van de lens niet super is, maar daar neem ik genoegen mee omdat de lens een wat groter zoom bereik heeft en niet al te prijzig is.
Voorheen gebruikte ik een combinatie van de normale kitlens 18-55 en een tamron zoomlens 70-300.
ik heb alleen sinds ik gebruik ben gaan maken van mijn nieuwe lens een probleem wat ik voorheen bij mijn andere lenzen nooit gehad heb. Bij het schieten van foto's overdag krijg ik bijna altijd, zoals ik het dan maar noem, "vuil licht" in mijn foto's. (als dit fenomeen een naam heeft, ben ik daar ook benieuwd naar.) Ik heb twee foto's bijgevoegd waarbij ik mijn probleem omcirkelt heb.
nu rijst bij mij de vraag of dit aan mijn fotografie kunsten, de lens, of de camera ligt en hoe ik het kan
voorkomen!
Tevens ben ik benieuwd of dit een veel voorkomend probleem is. Want ik heb gezocht op meerdere fora maar kan hierover niets vinden.