[ 7 berichten ] 
 Titel: CTR-301P triggersets allemaal op zelfde frequentie?
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Aug 2012 14:38 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hey allemaal,

ik heb een triggersetje type CTR-301P, bestaande uit 1x trigger en 4x slave. Nu werkt de hele boel niet meer, geen enkele slave reageert nog op de trigger en dus vermoed ik dat de trigger naar de haaien is. Nu is mijn vraag: kan ik gewoon een nieuwe trigger bestellen (DX verkoopt ze nog, zag ik) of werkt die dan niet samen met mijn bestaande slaves, die uit 2009 o.i.d. komen? Al die dingen werken toch op dezelfde frequentie lijkt me? (Tenzij Mr Ping/Lee/Chin/whatever-welke-chinees-dit-produceert de specs gewijzigd heeft)

Ik heb weinig zin om ook nieuwe slaves te moeten gaan kopen eigenlijk (al 'kost dat niet duur' natuurlijk...)
(En ja, ik ben bekend met de 'dip switches' om kanaal te kiezen, daar moet ik uiteraard even op letten.)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Aug 2012 16:12 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Zit er een batterij in.... misschien is die leeg?
van alles wat.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Aug 2012 16:25 
Gebruikers-avatar
 Profiel
huh, die zender werkt toch niet obv een batterij? alleen de ontvangers dacht ik.

EDIT:

Maybe I guessed wrong. Ik heb er even naar gegoogled en het zou zo maar kunnen dat je gelijk hebt:

"The transmitter came fitted with an A23 battery" lees ik in een review. Straks thuis maar eens checken dus!
Helemaal niet aan gedacht! :N)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 28 Aug 2012 09:58 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Nou, je hebt denk ik gelijk: er zit inderdaad een batterijtje in de transmitter. Wel vreemd dat in de ontvangers een mooi klepje zit met daarachter het batterijtje (=dus duidelijk dat daar een batterijtje zit), terwijl in de transmitter geen klepje zit maar dat je die moet openschroeven. (Ik heb het setje van iemand overgenomen en heb daarbij nooit de originele handleiding ontvangen)

Anyway: ik ga eens een nieuw batterijtje proberen!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 01 Sep 2012 13:36 
 Profiel
En? Was dat de oplossing?

Licht Donker  
.
 Titel: Re: CTR-301P triggersets allemaal op zelfde frequentie?
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Sep 2012 09:33 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Op het moment wacht ik op de post, ik heb op ebay wat nieuwe batterijtjes besteld. Fingers crossed...

Zit jij met hetzelfde probleem of ben je gewoon nieuwsgierig? Ik zal posten hoe het afloopt!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 08 Sep 2012 16:55 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Het was dus idd de batterij! Heb er een nieuwe ingezet en de boel werkt weer als een dolle. Stom dat ik er zelf niet bij stilgestaan had maar ben blij dat het met zoiets kleins/goedkoops opgelost is.

@bazzio: thanks mate!

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Objectieven en (studio)flitsers
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 7 berichten ] 

Grijswaarden