[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 653: Undefined variable: s_search_hidden_fields
Dutchphotozone • Onderwerp bekijken - Waar/hoe kan ik leren met een technische camera te werken?

[ 2 berichten ] 
 Titel: Waar/hoe kan ik leren met een technische camera te werken?
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Mrt 2016 11:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dag allemaal!

Een tijdje terug ben ik afgestudeerd in documentaire fotografie. Ik heb heel veel geleerd op het gebied van digitale fotografie en film, maar mijn grote wens blijft om met een technische camera te werken.
Nu heb ik tijdens mijn stage en studie wel wat mee kunnen kijken met het fotograferen met een technische camera, maar ik heb er nooit echt zelf mee kunnen werken. Het rustige, nauwkeurige werkproces spreekt me aan en natuurlijk ook het prachtige resultaat. Ik zit nu zelf te denken aan 4 x 5.

Lang verhaal kort, ik heb 2 vragen:

- Ik heb me rot gezocht naar cursussen technische camera, maar kan niets vinden. Weet iemand toevallig een goede cursus/workshop? Of is er hier iemand die een dag met me op pad wil (e.v.t. tegen betaling)?
- Zijn technische camera's ergens te huur? En is dat een beetje betaalbaar?

Alvast bedankt!

Groet, Dagmar

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Mrt 2016 12:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat lijkt me een lastige. Ik heb het zelf vooral opgepikt tijdens mijn studie dankzij enthousiaste docenten die extra tijd willen steken in nieuwsgierigheid. Als je het niet tijdens stage of studie hebt opgepikt is er nu wel een drempel lijkt me. Als ik in jouw positie zou zijn, dan zou ik op zoek gaan naar iemand in het bezit van een technische camera die één of meerdere keren met je op pad zou willen, en bereid is zijn camera uit te lenen.

Als je vervolgens de keuze maakt om er eentje aan te schaffen kun je enorm veel informatie van online fora halen. Maar voor de sprong lijkt me iemand die je gewoon kan spreken aan te raden. Heb je geen oud-medestudenten die er mee werken?
Sluit de mond meer, en de ogen minder.
Ik verken(de) Utrecht. en meer
Learning new photographic techniques

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Middenformaat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 2 berichten ] 

Grijswaarden