[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 653: Undefined variable: s_search_hidden_fields
Dutchphotozone • Onderwerp bekijken - externe lichtmeter of prisma met lichtmeter?

[ 5 berichten ] 
 Titel: externe lichtmeter of prisma met lichtmeter?
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Okt 2010 15:39 
 Profiel
Heb een Mamiya M645 zonder lichtmeter.
Nu kan ik een losse lichtmeter (bijv Gossen Polysix Electronic 2) kopen voor ca. € 25,=.
Of is het zinvoller opzoek te gaan naar een prisma met ingebouwde lichtmeter?

Wat is jullie ervaring hiermee ??

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Okt 2010 16:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
licht er aan wat voor fotografie je wilt gaan doen. een lichtmeter is altijd handig om te hebben, en 25 euro is ook niet zo duur.
op middenformaat werk ik persoonlijk veel liever met een schachtzoeker en een losse lichtmeter. maar ik kan me voorstellen dat als je met een prisma werkt, een ingebouwde lichtmeter prettiger werken is. dan hoef je niet de hele tijd de camera van je oog af te halen om het licht te meten.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2010 13:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik zou die losse lichtmeter sowieso aanschaffen, aangezien ik je uit ervaring kan vertellen dat het even duurt voor je een prisma met lichtmeter hebt gevonden. En mocht je er toevallig twee tegenkomen: ik hou me aanbevolen. :D

Bij zo'n oud lichtmetertje zou ik wel even checken of ie het nog 'n beetje doet. Heb niet zo'n beste ervaring met dat soort spul...
| 5DmkII-30D-30 | 550EX | 17-40/4 | 24-70/2.8 | 50/1.4 | 70-200/2.8 |

Laatst gewijzigd door Rebel op 19 Okt 2010 10:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Okt 2010 22:12 
Gebruikers-avatar
 Profiel
En jezelf even afvragen of je veel landscape of portrait wilt schieten. Schiet je veel verticaal is een prisma zowiezo wel handig. Of als je wat dynamischer wilt fotograferen met een grip erbij.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: externe lichtmeter of prisma met lichtmeter?
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Nov 2010 16:13 
 Profiel
Thanks,

Heb inmiddels de lichtmeter aangeschaft.

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Middenformaat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 5 berichten ] 

Grijswaarden