[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 653: Undefined variable: s_search_hidden_fields
Dutchphotozone • Onderwerp bekijken - Waar ontwikkelt de DPZ-er zijn/haar film?

[ 155 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Titel: Waar ontwikkelt de DPZ-er zijn/haar film?
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 10:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik geloof dat het al vaker besproken is, maar kon zo 123 niks actueels hierover vinden:
waar ontwikkelt de DPZ-er zijn film (135 en 120)? Mijn lokale fotozaak zit op loopafstand; dat is op zich ideaal, ware het niet dat ze tegenwoordig gebruik maken van CeWe voor chemie en ik moet zeggen: dat zuigt.
- 120 film ontwikkelen (E6 of C41, maakt niet uit) duurt minstens twee weken.
- 120 negatieffilm ontwikkelen zonder contactafdrukken kan in principe niet; dat moet met een speciale 'service-envelop' (lees: eigenlijk willen ze niet dat je dat doet).
- Per ongeluk is een keer de opdracht gegeven om een paar films dia te scannen en af te drukken. Dat was een communicatieprobleem buiten CeWe om, maar de kwaliteit van de afdrukken was echt _hopeloos_ Een raster van hebikjoudaar, extreme contrasten, totaal verneukte kleurbalans, en torenhoge kosten (ik meen iets van € 2,25 per 10x15 afdruk...). Echt belachelijk! Ook dit duurde overigens > twee weken. Omdat ik er toch voor moest betalen en ik uiteraard niet tevreden was over de kwaliteit, heb ik verzocht om de order over te doen (dus een setje nieuwe afdrukken). Dia's weer meer dan twee weken kwijt en het eindresultaat was nagenoeg hetzelfde. Knudde dus.
- Bij ontwikkelen van 120 film worden de filmuiteinden over het algemeen niet mee teruggestuurd. Oftewel: een halfbelicht frame aan het begin van de rol krijg je niet meer terug. Wat erger is: ik heb ook al meegemaakt dat een heel frame 'verdwenen' was; blijkbaar per ongeluk weggegooid.

Kort en goed: wat zijn jullie ervaringen met CeWe? Zijn die lui een beetje te manipuleren zodanig dat ze fatsoenlijk gaan presteren, of blijft het voor altijd knudde? In dat geval: waar ontwikkelen jullie je film? Heeft iemand ervaring met PLM voor ontwikkelen van met name 120 film? Ik zit in Tilburg en zij ook, dus misschien is dat een optie.
This space has intentionally been left blank.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [Deel 5] Middenformaat varia... hardware-, foto- en scantips
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 11:00 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik heb wel redenlijk positieve ervaringen met de Hema, maar meestal doe ik het toch zelf (enkel zwart-wit overigens).

Uhm ... mjah voor de hema krijg ik gewoon de hele film terug als ik zeg "niet knippen"
Plaats 'ik vind' voor alles wat ik zeg.
[Mijn Blog] -- [Mijn flickr]

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 11:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik laat het (135) bij foto Teunissen doen in Maassluis. Ik geef ook zelf aan alleen ontwikkelen (ivm inscannen) en niet knippen. Perfecte 1 uurs service, weet alleen niet of ze ook 120 kunnen.
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 11:36 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik heb nog nooit van CeWe gehoord. En als je gaat betalen omdat er een communicatiefout gemaakt is, zeker zo'n bedrag zou ik dat echt niet doen. Belachelijk. Het lijkt mij dat je van te voren weet wat het uiteindelijk gaat kosten.

Ik laat het ook bij de Hema doen, 1u service zowel 120 als 135, en vraag ze ook altijd om niet te knippen. Dat doe ik dan terplekke zodat ik uiteindelijk niet met een gekrulde rol zit opgescheept.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 11:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
CeWe klinkt ook voor mij onbekend..
Ik laat mijn 120 film altijd bij de Hema doen, simpelweg omdat ze de enige zijn hier die nog 120 ontwikkelen. Ik lever ze in en na 2 dagen krijgen ik de negatieven terug, scannen doe ik namelijk zelf, en dan ben ik 2,60 kwijt voor 1 rolletje. Weet niet wat de prijzen zijn voor afdrukken, maar daar is makkelijk achter te komen lijkt me.

Heb bij Hema trouwens wel twee keer gehad dat er leuke gaatjes in het eerste frame waren geboord en dat er vouwen in zaten, maar heb hier de laatste paar keer helemaal geen last meer van gehad.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 11:56 
Gebruikers-avatar
 Profiel
CeWe is ongeveer de grootste die er is. http://www.cewecolor.de/index.php?id=6&L=1

Mgoed, als t goed en voorzichtiger moet, moet je naar t vaklab. PLM is wel okay geloof ik, gebruik de zoekfunctie anders eens.
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 12:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat betreft die communicatiefout, daar kon CeWe verder weinig aan doen, dus dat is iets tussen mij en mijn lokale fotoboer en is inmiddels opgelost.

Ik denk dat ik eens een poging bij de Hema ga wagen. Ik wist niet dat de 1-uursservice ook voor 120 gebruikt kon worden; dat is wel een ideale uitkomst! De lokale fotoboer doet voor 135 C41 uiteraard ook 1-uursservice, wat prima bevalt, maar zodra er gepusht moet worden, het formaat groter wordt of het E6 is, dan ben je toch vaak aangewezen op een vaklab. En dan is het handig om er eentje te hebben waar gewoon gedaan wordt wat je vraagt, een beetje vlot en tegen een schappelijke prijs. Die drie dingen mis ik momenteel bij CeWe. Anyway, volgende keer eens langs de lokale Hema dus!

Van dat 'niet knippen', dat wist ik en heb ik ook meerdere keren zo aangegeven (gaat altijd goed, overigens), maar ik heb het liefst dat ze op het lab geknipt en gesleeved worden ivm stof en opkrullen. Bovendien hoef ik dan niet zelf achter 6cm-sleeves aan te gaan...

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 12:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Tuerlings (ringfoto) in de stad (de winkel bij het heuvelplein) doen 120 film zelf ontwikkelen. (alleen c41, de rest sturen ze op)
hema weet ik niet, daar ga ik nooit naar toe.
voor de rest sturen bijna alle fotozaken in tilburg 120 film op.
ik ga altijd naar fotojans (voor kleinbeeld), kost mischien wat meer als de hema maar de service is echt uitstekend. Ik ben zowat de enigste die film laat ontwikkelen daar dus binnen een half uurtje is het altijd klaar.
PLM ben ik nog nooit geweest, maar ik weet wel dat ze dia film daar zelf ontwikkelen. (teminste de laatste keer dat ik op de website van plm keek)

bij tuerlings doen ze mijn 120 film altijd goed knippen trouwens.
met mijn pentacon six kan ik net 13 frames op 120 film krijgen en die hebben ze nog nooit er af geknipt.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 12:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dr. Ego schreef:

Tuerlings (ringfoto) in de stad (de winkel bij het heuvelplein) doen 120 film zelf ontwikkelen. (alleen c41, de rest sturen ze op)
hema weet ik niet, daar ga ik nooit naar toe.

Ok, ik wist neit dat Tuerlings zelf ontwikkelde, goeie tip!

Citaat:

ik ga altijd naar fotojans (voor kleinbeeld), kost mischien wat meer als de hema maar de service is echt uitstekend. Ik ben zowat de enigste die film laat ontwikkelen daar dus binnen een half uurtje is het altijd klaar.

Welke vestiging ga jij heen? Ik woon om de hoek bij de Westermarkt. Jammer dat Jeroen daar niet meer staat, die kerel is z'n gewicht in goud waard. Niettemin is Jans nog steeds mijn primaire foto-punt. Kleinbeeld negatief gaat daar altijd prima, ik denk dat m'n recordtijd daar 12 minuten was :D

Citaat:

PLM ben ik nog nooit geweest, maar ik weet wel dat ze dia film daar zelf ontwikkelen. (teminste de laatste keer dat ik op de website van plm keek)

Ik heb ze gemaild en ze doen inderdaad alle formaten zowel C41 als E6 gewoon in huis, binnen één dag. Ze zijn wel wat duurder dan de Hema (duh...), maar ik heb altijd begrepen dat ze zo'n beetje 'best in town' zijn.

Citaat:

bij tuerlings doen ze mijn 120 film altijd goed knippen trouwens.
met mijn pentacon six kan ik net 13 frames op 120 film krijgen en die hebben ze nog nooit er af geknipt.

In het weekend maar eens op de fiets springen dan :D

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 12:43 
Gebruikers-avatar
 Profiel
PLM?

mmmm waar zitten ze? Ik wil het wel eens proberen.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 12:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
http://www.plm.nl/
Koningshoeven 67B - 5018 AA Tilburg
Voor de locals: ze zitten op dat bedrijventerreintje bij het Cenakel, als je binnendoor richting Moergestel en de abdij rijdt. Film inleveren kan door de brievenbus of gewoon afgeven (kantooruren), afhalen aan het loket (contant betalen).

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 12:50 
Gebruikers-avatar
 Profiel
mmmm, ik zal eens buurten denk ik dan binnenkort.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 17:41 
 Profiel
JoyB schreef:

CeWe klinkt ook voor mij onbekend..
Ik laat mijn 120 film altijd bij de Hema doen, simpelweg omdat ze de enige zijn hier die nog 120 ontwikkelen. Ik lever ze in en na 2 dagen krijgen ik de negatieven terug, scannen doe ik namelijk zelf, en dan ben ik 2,60 kwijt voor 1 rolletje. Weet niet wat de prijzen zijn voor afdrukken, maar daar is makkelijk achter te komen lijkt me.

Heb bij Hema trouwens wel twee keer gehad dat er leuke gaatjes in het eerste frame waren geboord en dat er vouwen in zaten, maar heb hier de laatste paar keer helemaal geen last meer van gehad.

Precies. Ze doen het meestal goed, afgezien van die gaten in het eerste frame soms. Ik heb ze ook eens naar een vaklab gebracht, die het dubbele vroegen, om ze vervolgens zelf naar Fuji te sturen?Nooit weer dus.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 17:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
nou dat is dan ook niet écht een goed vaklab.
je stuurt je film juist naar een vaklab omdat ze het daar zelf ontwikkelen en de mensen vakkennis hebben.
2 dagen wachten op kleur negatieven is wel erg lang trouwens. Valt dat niet gewoon onder de 1-uurs service bij de hema?

ik weet in den bosch trouwens ook een zaak waar je 120 c41 film kunt laten ontwikkelen.
in de straat die van het grote plein naar de st jan loopt zit links in een zijstraatje een kleine foto zaak waar ze 120 film ontwikkelen.

ik heb ook weer een leuke ontdekking vandaag op school gedaan.
ik zag namelijk een pentax middenformaat camera en een nikon coolscan liggen in het uitleen hok.
helaas heb ik nu vakantie, maar na de vakantie ga ik eens kijken of ik dat spul ook kan lenen :D

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 19:01 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Tijd voor een "Het grote waar laat ik mijn film ontwikkelen topic". Zie iedere keer dezelfde vragen en antwoorden voorbij komen in dit topic. Een lijst met zaken waar ze zowel 35mm als 1u service doen is misschien wel handig. De hema in Utrecht doet het beide, en als het rustig is heb kun je het binnen 20-30min weer ophalen.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 19:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Maarteun: goed idee. Ik twijfelde of ik een topic ervoor moest aanmaken, maar dat was dus wel een goed idee geweest, achteraf gezien. Met de zoekfunctie is deze informatie niet zo heel lekker toegankelijk doordat er inderdaad geen 'dedicated' topic voor is.

Dr.Ego: is dat 'Het Zuiden' toevallig? Da's de enige in Den Bosch die ik ken en die ik hiertoe in staat acht, maar ik woon al een tijdje niet meer in Den Bosch. Het Zuiden zit trouwens in de Vughterstraat, dichtbij het stadhuis en de V&D. De Vughterstraat loopt niet echt naar de St. Jan, dus ik weet niet precies welke straat je bedoelt. Toevallig de Hinthamerstraat (o.a. de Xenos en Van Leest)? Als ik me goed herinner zit er ergens in de buurt van de hoek met de Torenstraat inderdaad ook een fotozaak, maar daar ben ik maar één keer binnen geweest (in maart 1999, weet het nog precies :D).

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Waar ontwikkelt de DPZ-er zijn film?
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 20:15 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Dit stuk afgesplitst uit het grote Middenformaat topic. Goed idee Maarteun ;)
Long ago, it must be, I have a photograph
Preserve your memories, they're all that's left you

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 20:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik breng het naar de Hema in Barendrecht, zo op de fiets te doen, helaas geen 1-uur service, maar 2 dagen na de inlevering heb ik een rol terug voor E 2,55. En nooit problemen gehad met kwijtraken/verprutste film etc.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 20:49 
Gebruikers-avatar
 Profiel
PLM Tilburg is ^O^
.....

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 20:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ga normaal gesproken hier heen: http://www.fotovakprint.nl/

Zit letterlijk om de hoek en meestal binnen een dag klaar.
Sluit de mond meer, en de ogen minder.
Ik verken(de) Utrecht. en meer
Learning new photographic techniques

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 21:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ben bij twee voormalig werkgevers klant bij PLM in Tilburg geweest. Was toen iig een heel erg goed lab met uitstekende service.
PLM is geen amateurlab maar heeft een Pro-lab met ditto kwaliteit.
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 21:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt Ted ^O^

Ik denk dat ik eens naar PLM moet gaan kijken. Jammer dat die niet op za. open zijn.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jul 2009 22:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dr. Ego schreef:

ik weet in den bosch trouwens ook een zaak waar je 120 c41 film kunt laten ontwikkelen.
in de straat die van het grote plein naar de st jan loopt zit links in een zijstraatje een kleine foto zaak waar ze 120 film ontwikkelen.

Da's de Nieuwstraat, een zijstraatje van de Hinthamerstraat. Die winkel zit recht tegenover Zamatheo (best icecream in town). Daar ging ik voorheen nog wel eens heen, maar ik begreep dat de hoeveelheid te ontwikkelen film inmiddels zo laag is geworden dat ze de kwaliteit van het ontwikkelbad niet meer kunnen garanderen. Schijnbaar krijg je bij te weinig doorloop vervuiling in het bad, die zich dan weer hecht op de negatieven. En ik spreek uit ervaring.

Overigens zit in Breda schijnbaar ook een interessant adres: http://www.deafdruk.nl/
Een goed portret is de weerslag van een bijzondere ontmoeting - Corb!no
Ik heb heel veel mooie foto's gemaakt...in mijn hoofd - Jerry Lampen

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Waar ontwikkelt de DPZ-er zijn/haar film?
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Sep 2009 21:36 
 Profiel
Plaatselijke Hema, 120 rolfilm (kleur, z/w en dia) binnen 4 werkdagen terug. De laatste film die ik terug kreeg was helaas scheef afgeknipt waarbij men een hap uit een foto had genomen. Terug gegaan, beklag gedaan en kreeg subiet mijn geld terug.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Sep 2009 12:22 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Den Haag: Foto-Cinécentrum op de Vondelstraat. Doet alle z/w zelf (ontwikkelen, contactafdrukken, afdrukken) van alle filmformaten. Met gratis advies! Kleur 120 gaat via hem naar Fuji, binnen een week terug met mooi resultaat. Verder riante, gekoelde voorraad 120-film.

Het is nog een echte fotovakman!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Sep 2009 14:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Laatste keer ben ik naar de Hema gegaan. Voor herhaling vatbaar: snel, safe en simpel. En goedkoop ^O^ Ok, de dames aan de balie hebben vaak geen idee over fotografie, maar dat kan me eerlijkgezegd niks schelen zolang er met de film gebeurt waar ik om gevraagd heb.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Sep 2009 19:01 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik ga meestal naar FotoLabKiekie Amsterdam. Goede kwaliteit en redelijke prijzen.
(staan trouwens ook op de site: http://www.fotokiekie.com/)
Nikon D70 | Nikon F65 | DX 18-70 f/3.5-4.5G | 300 F/4 IF-ED | TC-14EII | 50 f/1.8 D | Manfrotto 55db + 141RC / 322RC2 | Bronica SQ-a | PS 80 f2.8 | Mamiya M645 super | Mamiya C 2,8 80 N | Mamiya C 3,5 150 N | Mamiya M645 Auto-Ext Ring 1 | Gossen lunasix 3

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Sep 2009 13:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Arnold schreef:

Dr. Ego schreef:

Da's de Nieuwstraat, een zijstraatje van de Hinthamerstraat. Die winkel zit recht tegenover Zamatheo (best icecream in town). Daar ging ik voorheen nog wel eens heen, maar ik begreep dat de hoeveelheid te ontwikkelen film inmiddels zo laag is geworden dat ze de kwaliteit van het ontwikkelbad niet meer kunnen garanderen. Schijnbaar krijg je bij te weinig doorloop vervuiling in het bad, die zich dan weer hecht op de negatieven. En ik spreek uit ervaring.

Yep. En inmiddels is de hoeveelheid zo laag geworden dat ze uberhaupt geen ontwikkelbad meer klaarmaken en de boel opsturen. Was overigens (1x 2 rolletjes of zo) wel oke, maar is geen grote graadmeter.
Zamatheo moet ik nog eens proberen, thanks :9~
| 5DmkII-30D-30 | 550EX | 17-40/4 | 24-70/2.8 | 50/1.4 | 70-200/2.8 |

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Sep 2009 14:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bij de Hema in de Herestraat in Groningen kunnen ze 120 film (negatief) zelfs in de 1-uurs-service. Tot nog toe iedere keer netjes teruggekregen zonder strepen of vlekken.
Canon IXUS 850 IS | 28-105/2.8-5.8 | 3072 x 2304px | ISO 80-1600 | AiAF .:. martijnfoto.nl | Flickr

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Sep 2009 17:32 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Jep, en daar geven ze ook gratis van die kleine index printjes bij 35mm, ook als je alleen laat ontwikkelen! Bij andere hema's moet je daar een euro voor betalen. Hoera voor Groningen!

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Middenformaat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 155 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Grijswaarden