[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 653: Undefined variable: s_search_hidden_fields
Dutchphotozone • Onderwerp bekijken - Middenformaat FAQ (vernieuwd!)

[ 2 berichten ] 
 Titel: Middenformaat FAQ (vernieuwd!)
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jul 2007 21:12 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Middenformaat FAQ

Welkom in de 'Fotoapparatuur'-subfora van DPZ. Dit gedeelte bestaat uit de volgende onderdelen:
- Camera's. Voor vragen over digitale en analoge camera's.
- Middenformaat. Voor vragen over 6x6, TC's en alles wat op een groter formaat is. Analoog en Digitaal
- Objectieven en flitsers. Voor vragen over objectieven, reportageflitsers, studioflitsers en andere lichtbronnen.
- Overige Hardware. Voor vragen over overige spulletjes zoals reflectieschermen, statieven, draagtassen etc. Zolang het maar foto gerelateerd is.

In deze subfora geldt, net als voor de rest van DPZ, dat DPZ een forum is voor de wat verder gevorderde fotograaf. Voor de absolute beginner zonder verdere interesse in fotografie zijn deze fora niet bedoeld.

Regels
De algemene gedragsregels van DPZ zijn ook hier van toepassing. Verder zijn de onderstaande regels nog van toepassing. Hou je hieraan, anders kan je topic gesloten worden.

Wie kan mij helpen?
Voorzie je topic van een duidelijke topic titel. Voordeel daarvan is dat mensen die geinteresseerd zijn in het onderwerp van je vraag sneller je topic zullen lezen.

Ik heb een probleem of zoek advies!
Als je advies of hulp vraagt, geef dan zoveel mogelijk informatie. Topicstarts met vage probleemstellingen leiden tot onduidelijkheden en speculaties, en zullen gesloten worden. Wees dus duidelijk en plaats indien mogelijk altijd voorbeeldfoto's of andere waardetoevoegende informatie in je startpost. Maak ook heel duidelijk in je startpost welke moeite je zelf al gedaan hebt. Je vraag dumpen omdat dat zo lekker makkelijk is zal resulteren in een slotje. Verder loont het de moeite om, alvorens je een vraag post, gebruik te maken van de zoekfunctie. Je zult zien dat veel vragen al een keer de revue zijn gepasseerd. Maak hier dus handig gebruik van!

Hoe werkt dat eigenlijk, dat met die sluitertijden en diafragma's?
Als blijkt dat je onvoldoende fotografische basiskennis bezit zal je topic gesloten worden. Mocht je meer willen leren over fotografie, lees dan bijvoorbeeld de handleiding van je camera, een goed boek uit de bibliotheek, of kijk rond in onze eigen bibliotheek.

Zal ik een xxxx lens kopen of toch die xxxx?
Vragen om tips over welke apparatuur te kopen of verkopen kun je gewoon hier stellen. Discussies over prijzen van apparatuur, of bij welke winkel deze aan te schaffen kunnen plaats vinden in het Aankoop/Verkoop adviezen subforum.

Mag ik een voorbeeld laten zien?
Het plaatsen van onbewerkte voorbeeldfoto's is toegestaan. Zorg dat deze niet langer zijn dan 900 pixels aan de langste zijde. Wil je je foto's toch groter laten zien, bijvoorbeeld voor het beoordelen van de scherpte van je apparatuur, maak dan een link naar de foto. Of plaats een zogenaamde 100% crop, dat is een 1:1 uitsnede uit je originele foto.

Ik vind xxxxxxxxx een waardeloos merk!
Voer discussies over de voor- en nadelen van een bepaald merk in een respectvolle en open sfeer. Discussies die verzanden in moddergooien zullen gesloten worden. Overtreding kan leiden tot een waarschuwing of uitsluiting van DPZ.

Wie heeft er een Nederlandstalige handleiding voor me?
Het aanbieden van illegale kopie?n van handleidingen en software kan leiden tot uitsluiting van DPZ zoals ook in de algemene gedragsregels wordt vermeld.

Moderators
Dit onderdeel wordt gemodereerd door Ted en Arnold . Specifieke vragen over dit forum? Stuur ??n van hen gerust een PB.
Long ago, it must be, I have a photograph
Preserve your memories, they're all that's left you

Laatst gewijzigd door Ted op 05 Mrt 2008 21:50, in totaal 2 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Middenformaat FAQ (gewijzigd)
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Aug 2007 23:44 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Zoals jullie bovenstaand zien is de FAQ aangepast. Graag jullie aandacht daarvoor.

Meer informatie over het hoe en waarom van deze wijziging vind je in dit topic.
Long ago, it must be, I have a photograph
Preserve your memories, they're all that's left you

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Middenformaat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.    [ 2 berichten ] 

Grijswaarden