[ 8 berichten ] 
 Titel: Sony NEX-C3 of Lumix GX1??
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Nov 2011 14:14 
 WWW  Profiel
Ik overweeg al een tijd om mijn 500D weg te doen en een wat kleinere, makkelijker mee te nemen camera ervoor terug te kopen.
Eerst zat ik te kijken naar de Canon S100, maar het blijft toch een ieniemienie sensortje... Aangezien ik ervan hou om foto's te maken met weinig licht en zonder flits valt deze camera af.

Nu zit ik te twijfelen tussen de Nex C3 en de Lumix GX1. Zoals jullie vast wel weten heeft de Nex een Aps-c sensor, terwijl de GX1 een 4/3 sensor heeft. Ik vraag me af of dit klein verschil in sensorgrootte veel invloed heeft op de High iso prestaties.

Ik heb al veel gezocht op internet naar voorbeeldfotos van beide cameras maar van de GX1 is nog niet veel te vinden. Heeft iemand misschien zelf een Nex C3 hier? Zo ja, dan zou ik erg graag eens fotos zien, gemaakt met de 16mm 2.8 pancake!

De GX1 heeft voor mij als grote voordeel dat er een instelwiel aanwezig is, zoals bij een dslr en dus alles makkelijk in te stellen is. Daarbij is er nu ook de 14-42mm powerzoom lens die niet veel groter is dan menig pancake lens.
De Nex C3 heeft dan weer als voordeel dat de sensor groter is en dus waarschijnlijk betere prestaties levert bij weinig licht...

Al met al een moeilijke keuze... misschien dat iemand een advies kan geven?

Thanx!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Nov 2011 19:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ruis vergelijking op dpreview.
(GX1 heeft zelfde sensor als de G3)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Nov 2011 20:22 
 WWW  Profiel
Thanks!! Heb eens goed vergeleken en zo te zien heeft de Nex C3 net wat minder ruis, maar scheelt niet heel veel zo te zien... Wat me wel opvalt is de betere witbalans van de Nex. Ook het 3:2 formaat vind ik fijner. Ik denk dat het de Nex C3 gaat worden dus. Lekker compact en toch de kwaliteit van Aps-c formaat sensor! Het enige grote nadeel vind ik het gemis van een ingebouwde flitser... maar zoveel gebruik ik die toch niet gelukkig.

Ik zou alleen nog graag wat fotos willen zien gemaakt i.c.m. de 16mm pancake. Kan deze maar nergens vinden :(

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Nov 2011 20:24 
 WWW  Profiel
Ik heb de voorganger, de GF1 en ik vind het een bijzonder sympathieke camera met een fijne bediening. En de 17mm pannenkoek is een prachtige lens. Ook zijn er voor de M4/3 meer lenzen te krijgen. Ik zou als ik jou was ze ook even voelen in de winkel. Is misschien wel net zo belangrijk als beeldkwaliteit.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Nov 2011 20:46 
 WWW  Profiel
Ja ik heb bij de Mmarkt al wat gevoeld enz maar je krijgt daar weinig indruk vd bediening want alles staat uit :S
Ik heb idd ook al zitten kijken naar de GF3 of GX1 icm de 20mm 1.7 of 14-42mm powerzoom. Misschien even wachten tot de GX1 uit is en eens goed vergelijken met de Nex. Sowieso eerst de 500D verkopen dus ik heb nog ff tijd ;)

Thanks!

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Sony NEX-C3 of Lumix GX1??
UNREAD_POSTGeplaatst: 02 Dec 2011 19:41 
 WWW  Profiel
Nou ik heb gister de Nex-5N gekocht en vandaag weer gelijk VERkocht. Ik vond de instellingen ver verstopt, klein schermpje, erg slechte AF, klikkend geluid tijdens filmen, enorme hotpixel bij hoge ISO, slechte ISO prestatie (veel slechter dan de voorbeeldfotos op bijv. dpreview), enz enz enz...

Ik zou iedereen aanraden die serieus met fotografie bezig is deze camera niet te nemen. Ga dan liever voor de Nex-7 als het percee klein moet zijn.
Vandaag heb ik de Canon 600D gekocht met kitlensje. Het valt me op dat de 2e versie van de IS lens trager focust. Lijkt erop dat ze hebben bezuinigd op de AF-motor.
Verder supercamera! Goede ISO prestaties, goede bediening en kantelbaar scherm toch erg makkelijk (had ik niet verwacht).

Nou heb ik wel 1 vraag aan jullie. Sommige scherpstelpunten in de zoeker zijn wazig. Een puntje met een waas eromheen. Alsof er vocht tussen zit o.i.d. Weet iemand waar dit door zou kunnen komen? Productiefoutje of misschien toch wat vocht? Vind het erg jammer want verder is het een topcamera! Binnenkort eens een Sigma 30mm 1.4 of Canon 28mm 1.8 aan gaan schaffen!!

Groetjuhhss

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Dec 2011 14:07 
 WWW  Profiel
staat de dioptry regeling wel juist???
nikon stuff

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Dec 2011 14:27 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Zie dit topic: viewtopic.php?f=72&t=67672

Deze kan wel dicht lijkt me.
Long ago, it must be, I have a photograph
Preserve your memories, they're all that's left you

Licht Donker  
.
Forumindex » Fotoapparatuur » Camera's (SLR/DSLR/COMPACT)
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.    [ 8 berichten ] 

Grijswaarden