|
Hallo allemaal, De laatste tijd doet mijn 60d vreemd, of hij doet iets waar ik van denk dat klopt niet. Maar het kan ook zo zijn dat het normaal is en dat ik er mee moet leren omgaan.
Op bepaalde momenten als mijn camera in de M stand staat en ik heb het diafragma in gesteld met het wieltje aan de achterzijde van de camera, en ik ga aan de hand van mijn licht meting er een sluitertijd bij zoeken, dus dan draai ik aan het wieltje wat boven op de camera naast de ontspanknop zit, dan vergaat niet mijn sluitertijd maar mijn diafragma. Maar hij reageert wel op licht of donker dus wil ik een langere sluitertijd dan gaat wel mijn diafragma omlaag en andersom ook.
Wanneer het gebeurt dat kan ik niet zeggen maar afgelopen zaterdag in het bos gebeurde het verschillende keren. En wanneer ik nu binnen zit en aan het sluitertijd wiel draai dan is er niks aan de hand en reageert mijn sluitertijd instelling gewoon.
Is dit een deffect aan de camera of is dit iets wat met een instelling te maken heeft in het menu van mijn camera. Ik heb al in het beschrijving van mijn camera zitten zoeken maar daar kon ik niks in vinden.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groeten Petro.
|