Ik fotografeer nu 4 jaar met de D90 en ben toe aan de overstap naar Fullframe om meerdere redenen, die (denk ik) niet relevant zijn voor dit onderwerp. Ik wil gewoon fullframe

.
Ik twijfel nu eigenlijk tussen de D600 en de D700 (en de D800). De D600 is net nieuw en de voordelen van de D600 voor mij zijn de mooie specificaties, nadeel vind ik de body. Het is naar mijn idee niet 'meer camera' dan de D90 met het plastic en het formaat van de D7000. De D700 is 'meer camera' en voelt fijner, daarnaast wordt de D700 tweedehands een stuk goedkoper aangeboden op internet. Nadeel is wel dat de camera alweer vier jaar op de markt is, en daarom vraag ik mij af of de D700 niet verouderd is t.o.v. de D600? (qua ruis en beeldkwaliteit bijvoorbeeld).
De D800 is een prachtige camera maar erg duur voor mij als student. Dat is dan ook voor mij het enige nadeel aan deze camera..
Wat zouden jullie doen;
de D600 (minder fijn gevoel, fijnere specs),
de D700 (meer camera, misschien wat verouderd, m'n 6 SD kaartjes de deur uit en CF kaartjes scoren; kost ook geld)
of de D800 (geld bij elkaar sprokkelen en even op een houtje bijten; upgrade naar deze camera zorgt denk ik wel voor de grootste voldoening)
Ik hoor het graag van jullie..