Herkenbaar, komt helaas maar al te vaak voor, mensen vragen je wat, je doet er moeite voor en uiteindelijk komen ze terug met een product waarvan ik denk, euhhhmmmm
Want:
- deze was lekker goedkoop
- deze kan 20x megazoomen, en die dure camera die ik aanraadde had maar 3x zoom, 18 tot 55mm
- deze kan filmpjes maken
- die ik adviseerde was er niet in het paars.....

Daarom ben ik er mee gestopt, mijn advies is altijd, dat alle camera's binnen dat segment in principe goed zijn, slechte camera's zijn er niet meer. Zeker niet als het gaat om een 550d/600d/d5100/d3200/k5/nex 5/samsung nx11 etc etc.
Alleen bij mensen die echt interesse hebben wil ik wel wat moeite doen om me in te lezen, en dat komt meestal uit bij een advies dat ik gegeven heb.
Ik raad vaker aan om een beginner een 2e hands cameraatje te laten kopen, een 350d met kitlens oid, om eens te zien of ze het wel leuk vinden. Zou zo zonde zijn als je 1000 euro uitgeeft aan de set en deze ligt met 2 maanden in de kast omdat ie te ingewikkeld of te zwaar is.
Liever een 2e hands, 3e hands 350d/400d/d80 om te beginnen en als je het leuk vind, eerst je lenzen uit te breiden en daarna pas de body te upgraden.