de 17-55mm is niet geschikt voor full frame dus die zou je moeten verkopen, want een d700 in dx mode gebruiken schiet niet op natuurlijk.
Die moet natuurlijk weer vervangen worden, en dat kost ook weer geld, zeker als je een vergelijkbare lens terug wilt kopen, zit je aan de 24-70 al dan niet van sigma.
de 28mm wordt wel weer bruikbaar, op crop vind ik hem een beetje vleesch noch visch, net te lang voor landschap en te wijd voor binnen.
en qua tele, je hebt nu wat extra bereik met de sigma 70-200mm. Als je veel tegen de 200mm aan zit, moet je bedenken dat je straks niet meer zover komt.
Daarnaast moet je mee laten wegen dat er een verschil zit tussen de settings, de aansluitingen en de mogelijkheden.
Qua plaatje op 1024x768 ga je vast niets merken.
Het zit meer in de dingen die direct in te stellen zijn, die je jezelf zou moeten afvragen of je ze nodig hebt. Wij kunnen allemaal tientallen adviezen gaan geven, maar jij bent diegene die de beslissing zult moeten maken, ik kan ook niet in je portomonnee kijken natuurlijk.
Zoveel gekken, zoveel meningen.
Zet voor jezelf op een rijtje wat je mist in de d7000 dat een d700/d600 je wel kunt brengen, en weeg dat af tegen de kosten/nadelen.
Offtopic wellicht, maar ik meen te lezen dat je eigenlijk gewoon bevestigd wilt hebben dat er geen verschil in zit en dat de d7000 een super camera is.