Catflap schreef:
Denk dat je goed moet nadenken waarvoor je de nieuwe wilt gebruiken en of je het belangrijk vind om een viewfinder te hebben.
Dit maakt mij niet zo veel uit, ik kan zowel met viewfinder als via het beeldscherm goed werken, Beide camera's kunnen hetzelfde.
Bastiaan schreef:
Wat zit je in de weg om je huidige camera te blijven te gebruiken? Je gebruikt hem niet meer voor waar je hem voor gekocht hebt, maar dat lijkt me nog geen reden voor vervanging. Is de 350D te groot en wil je iets kleiners? Wil je meer pixels? Financieel gezien is houden wat je hebt de beste keuze.
Financieel gezien heb je gelijk, het is wel weer een investering. Wat ik altijd die bij grote aankopen is dat ik het bedrag afschrijf in 5 jaar, per maand is het dan een klein bedrag.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik steeds minder foto's ben gaan maken, en een spiegelreflex camera neem je niet zo snel ergens mee naar toe en het is best een hoop werk voordat je klaar bent om een foto te maken, en met een systeemcamera heb je dat niet. Deze zijn makkelijk mee te nemen en kunnen weer wat meer.
Ik zou ook wel meer pixels willen, maar het verschil tussen pixels tussen de Canon EOS 350D en de Olympus OM-D E-M5 is niet zo super groot. wel weer met de NEX-7, maar goed, zoveel pixels zijn ook niet nodig, per slot van rekening ga ik geen foto's maken die op een billboard moeten