[ 15 berichten ] 
 Titel: Eye-one ICC-profiel wordt niet herkend
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Jan 2011 12:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hallo!

Ik heb een Eye-One Display 2 gekocht om het scherm van mijn iMac mee te kalibreren, maar steeds als ik mijn iMac aanzet, krijg ik een melding van de Eye-one software, dat er geen ICC-profiel is gevonden, en ik weer moet kalibreren. Elke dag kalibreren lijkt me echter wat veel van het goede :zucht:, weet iemand hoe dit komt en/of hoe dit te verhelpen is?

Overigens: Als ik dan weer ga kalibreren, zie ik wel verschil wanneer het 'oude' ICC-profiel weggegooid wordt, dus het lijkt alsof de oude toch wel herkend werd. Ook zie ik alle oude ICC-profielen nog staan in het mapje waar ze horen. En toen ik die Eye-One van Kissy had geleend, had ik dit probleem niet. Hmmm...
5DmkII | 40D | 17-35mm F2.8 | 24-105 F4 | 35mm F1.4 | 50mm F1.4 | 85mm F1.8 | 90mm F2.8 | 70-200mm F4 IS

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Eye-one ICC-profiel wordt niet herkend
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Jan 2011 12:42 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Voor mij wel wat herkenbaar, alleen heb ik een Windows PC.
Ik kreeg bij de volgende keer opstarten weer de melding dat 't profiel verlopen was terwijl ik 'm op 4 weken had gezet.
Dit gebeurde bij mij nadat ik in Eye One match 3 de verschillen na calibratie had bekeken. Op de een of andere manier werd 't profiel dan door de software niet goed opgeslagen of geregistreerd.
Sinds ik daar achter kwam sla ik die vergelijking over en klik gelijk op "Finish calibration" en heb ik geen last meer van dit probleem.

Geen idee of dit voor een Mac (soort)gelijk is...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Jan 2011 13:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Oh, dat doe ik ook altijd dus het klinkt wel plausibel, dat ga ik even proberen! Wazig, maar als het werkt... :)
5DmkII | 40D | 17-35mm F2.8 | 24-105 F4 | 35mm F1.4 | 50mm F1.4 | 85mm F1.8 | 90mm F2.8 | 70-200mm F4 IS

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Eye-one ICC-profiel wordt niet herkend
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Jan 2011 15:26 
Gebruikers-avatar
 Profiel
't Is inderdaad wazig...
Misschien dat je bij het bekijken van het verschil eerder geneigd bent het programma op de verkeerde manier of te vroeg af te sluiten. :?:

Aan de andere kant heb je ook eigenlijk niks aan die vergelijking, je vergelijkt toch niet met het vorige profiel...

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 22 Jan 2011 16:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kan je naderhand wel weer het profiel selecteren zoals je die hebt opgeslagen?

Daarnaast, ik zet mijn iMac eigenlijk nooit uit, maar op standby. Stroomverbruik is minimaal. Hij wordt alleen opnieuw opgestart bij sommige updates.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Jan 2011 08:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hm, het leek zo mooi... maar het werkt toch niet :( Heb het al twee keer geprobeerd, maar geen verandering. Mark, bedoel je of ik het profiel kan selecteren in de Finder? Dat kan nl. wel gewoon, hij is niet 'weg' ofzo.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Jan 2011 10:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Download even AppZapper. Verwijder daarmee de i1 software en configuraties (sleep het programma icoon in appzapper en Zap it!). Verwijder ook de profielen die door de i1 zijn aangemaakt. herstart de mac, download de laatste software versie en probeer 't dan nog eens.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Jan 2011 10:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
MarkGrob schreef:

Daarnaast, ik zet mijn iMac eigenlijk nooit uit, maar op standby. Stroomverbruik is minimaal. Hij wordt alleen opnieuw opgestart bij sommige updates.

Hm, ik denk dat ze die campagnes waar ze zeggen dat je je tv niet op stand-by moet laten staan niet voor niks doen :)

Die van mij staat aan wanneer ik er op werk/thuis ben. Ben ik 2 uur weg dan zet ik m gewoon uit hoor, ding is toch zo weer opgestart.

Nadia, heb je de software die je gebruikte bij mijn ding, of heb je nw/oude software geinstalleerd?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Jan 2011 10:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vroeger was dat echt een hot issue, nu hoor je er bijna niets meer over... Alleen de Nuon, maar dat is besparing van stroom verbruik.
Daar heb ik ook naar gekeken, ook "uit" verbruikt de iMac stroom omdat de aan/uit schakelaar geen mechanische schakelaar is. Dus de voeding staat ook in de "uit" stand op "standby". Echter dit verschil was slechts enkele watts.
In dat geval en ook bij de platte TV's van tegenwoordig, kan je beter de stekker eruit trekken of een stekkerblok met schakelaar gebruiken.
Of bij een TV zo'n fancy standby kastje er tussen zetten die weer aan gaat als je een knopje op de afstandsbediening indrukt.

Maar goed, we raken een beetje off-topic.

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Jan 2011 09:42 
 Profiel
MarkGrob schreef:

Vroeger was dat echt een hot issue, nu hoor je er bijna niets meer over... Alleen de Nuon, maar dat is besparing van stroom verbruik.
Daar heb ik ook naar gekeken, ook "uit" verbruikt de iMac stroom omdat de aan/uit schakelaar geen mechanische schakelaar is. Dus de voeding staat ook in de "uit" stand op "standby". Echter dit verschil was slechts enkele watts.
In dat geval en ook bij de platte TV's van tegenwoordig, kan je beter de stekker eruit trekken of een stekkerblok met schakelaar gebruiken.
Of bij een TV zo'n fancy standby kastje er tussen zetten die weer aan gaat als je een knopje op de afstandsbediening indrukt.

Maar goed, we raken een beetje off-topic.

Het lijkt me sterk dat een iMac maar enkele watt eet tijdens gebruik als het verschil tussen aan en standby slechts enekele watts is ;) Moderne TVs gebruiken in standby minder dan 5 watt, betere zelfs onder 1 watt. Voor grote printers geldt iets vergelijkbaars en ik kan me niet voorstellen dat ze bij Apple daar niet over nadenken voor hun produkten.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 24 Jan 2011 23:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
:) Leuke discussie over hoe zuinig hij is in welke stand, dat vraag ik me ook altijd af. Waarschijnlijk is een simpele google-zoekactie genoeg om daar meer over te weten te komen, maar het is me tot op heden nog niet gelukt daar werk van te maken :)

De discussie mag wat mij betreft gewoon off-topic verder gaan hoor, maar even for the record: het lag inderdaad aan de software :bonk:, nu nieuwe geinstalleerd en er is geen probleem meer, relaxed! Dank voor de hulp ten enenmale!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Jan 2011 16:03 
Gebruikers-avatar
 Profiel
27-inch iMac Environmental Report

Citaat:

Off: 0.92 W
Sleep: 1.87 W
Idle/Display Off: 49.3 W
On: 150.8 W

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Jan 2011 18:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dus toch 1W verschil tussen Off en Sleep.. en tussen Sleep en voeding er af (knopje stekkerblok ff om) 1.87W. Mijn Quooker trekt continue al 10W dus dan bespaar ik graag een paar wat op mn iMac.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Jan 2011 20:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ah hier heb je watt aan! :applaus:

Licht Donker  
.
UNREAD_POSTGeplaatst: 26 Jan 2011 09:35 
 Profiel
Kissyfur schreef:

Dus toch 1W verschil tussen Off en Sleep.. en tussen Sleep en voeding er af (knopje stekkerblok ff om) 1.87W. Mijn Quooker trekt continue al 10W dus dan bespaar ik graag een paar wat op mn iMac.

Misschien las ik het verkeerd, maar wat ik bedoelde: als in sleep slechts 1 watt gebruikt wordt, is de noodzaak om de stekker eruit te trekken aanzienlijk minder dan in de tijd dat sleep/stand by bij diverse elektro artikelen nog rustig 25 watt of meer wegvrat.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Computer hardware
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 15 berichten ] 

Grijswaarden