|
Ik heb behoefte aan een laptop waarmee ik, meteen na een voetbalwedstrijd, maximaal 5 foto's moet nabewerken en via de mail moet versturen. Aangezien ik thuis mijn foto's op een iMac bewerk leek een MBP de meest logische keus. Mijn budget is ongeveer €650,- en daar koop ik een 2,5 tot 3 jaar oude MBP voor. Nu bedacht ik het volgende.
Ik koop een nieuwe (Windows) laptop en een Spyder 4. De laatste kost ongeveer €150,- dus heb ik €500 voor een laptop. Tegenwoordig zijn er een aantal merken die LED schermen in hun laptops doen en met de Spyder 4 kun je, tenminste dat heb ik gelezen, ook een LED scherm kalibreren. Ik zag bv een Dell Inspiron met een 2e generatie I5-2450M processor, 4Gb 1.333MHz geheugen en een Intel Grapische 3000 kaart voor €489,-. Volgens mij is dat wel goed genoeg om een paar foto's na te bewerken met LR4 en ze via de mail op te sturen.
Wat denken jullie van mijn plan en, als jullie toch aan het denken zijn, is Dell een goede keus? Ik lees wel goeie recensies, vooral van het scherm. Alle andere voorstellen mbt het merk zijn natuurlijk welkom.
Canon 7D + 40D + 30D / Canon 70-200 F4L / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Tokina 12-24 F4 AT-X PRO (IF) DX / Canon 50 F1.8 II http://www.footballpics.nl I baked my camera and it survived.......yeah!!!!
|