Flipperkoning schreef:
Je zou eens kunnen kijken of er niet een oud FOAC student is die zijn/haar 3800 of 3880 te koop heeft staan, net als de lichtmeter die in het eerste jaar nodig is worden deze dingen vaak na de opleiding in de verkoop gedaan!
Voordeel van de 38xx is dat de prijs van de inkt cartridges 5 keer duurder zijn dan voor de 2880/3000, terwijl er 8 keer meer inkt in zit, tenzij dit weer veranderd is.
Ik kan hem inderdaad tweedehands kopen. Maar dan moet ik er waarschijnlijk nog wel inkt bij kopen. Als ik hem nieuw koop zit er inkt bij (t.w.v. 450 euro). Of heb ik nu ongelijk ?
eos4all schreef:
Dus je moet een A4 printer aanschaffen en dan ga je kijken bij de A2+ printers ?????
Ik dacht dat studenten meestal krap zaten
A2+ printwerk zou ik overlaten aan de vakman.
Zoals ik zei moet hij minimaal A4 kunnen printen. En ik zei ook dat ik naar een A3 printer ging kijken en zo op de A2 uit kwam.
Fokke van Saane schreef:
Andersom kan ook. Je kan ook 4 A4 tjes printen. Plak ze aan elkaar en je hebt A2. Ik spreek uit ervaring! Toen heb ik 6 of 8 a4's aan elkaar geplakt omdat er alleen een A4 laserprinter beschikbaar was. Dat kon omdat ik het kunst kon noemen :-)
Ik weet niet of ik dat zo op de FOAC wel kunst mag noemen

.
mgifotografie.nl schreef:
Ik sta voor dezelfde keuze. Deze maand ga ik starten aan de FOAC en ben aan het twijfelen tussen de R3000 en de R3880. De laatste heeft op dit moment mijn voorkeur vanwege de grotere inkt cartridges. Maar hij is wel ong. 400 duurder in de aanschaf.
Waar ga je naar de FOAC?
eos4all schreef:
lekker laten printen. profotonet heb je ook binnen een dag binnen en is echt goedkoper dan eigen papier en inkt en printer.
maar ja.... accademie studenten en kleuters hebben wel wat gemeen: "selluf doen".... 
Ik ben inderdaad ook heel erg eigenwijs

. Aangezien ik sws zelf moet gaan printen lijkt het me fijn om ook gelijk groot te kunnen printen. Daar komt ook nog bij dat, zoals ik al had gezegd, A4 geen formaat vind om foto's op de printen. Dus dan zou ik sws al naar A3 gaan.
Fokke van Saane schreef:
Je ziet toch niet op de academie om het te laten doen? Dan kan je ook een fotograaf inhuren. Doe je je eindexamen gelijk, scheelt je 3 jaar college geld en dat is best veel op de FOAC.
Inderdaad, zelf doen. Niet omdat het goedkoper is maar omdat het leerzaam is.
Leerzaam en interessant. Ik merk nu, tijdens het zoeken naar de printer dat ik mijn foto's op sommige punten al beter begrijp. Hier gaat het dan vooral om kleur.
alex from holland schreef:
Heb je de plaats, koop dan een oudere epson 7600.
Met een beetje geluk vind je die voor 3-400 euro en kun je naar max a1
Hebben cartridges van 110 of 220ml en vaak worden die met de resterende cartridges verkocht.
Een hele fijne betrouwbare printer.
Ik laat nooit iets printen. Heb nu zelf de controle over het gehele proces.
Heerlijk om te doen.
Oef, dat ziet er wel interessant uit. Maar nee, daar heb ik inderdaad geen plaats voor

.