[ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Okt 2012 16:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ah oke, alleen de selectie... ik dacht dat je bij import direct een rename doet...
Kom er ook net achter dat die rename photo functie op een selectie gewoon in LR zit. Nooit gebruikt. :lol:
Voor product fotografie of andere tak van fotografie waar de klant niet bij is, kan ik het me wel een beetje voorstellen.
Maar waar een klant bij is (portret shoot, bruiloft, etc.) maak je volgens mij de afspraak dat je zelf een selectie maakt van de beste foto's.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 03 Okt 2012 22:18 
 WWW  Profiel
MarkGrob schreef:

Dubbele bodies kan ik me overigens wel voorstellen. Terug vinden vind ik nooit zo'n probleem omdat ik per opdracht alles in een map met datum zet. Daarin een overlap met een dubbele body, lijkt me sterk.
Mijn foto's blijven daarom gewoon hetzelfde nummer als uit de camera... in het bestelnummer haal ik wel _MG_ eraf.
Gebruik overigens maar één body tegelijk.

Als je maar vaak genoeg twee bodies tegelijk gebruikt zal het zeker een keer gebeuren. Maar daar is een simpele oplossing voor: bij Nikon heet een bestand standaard DSC_1234.(jpg of nef). je kunt die letters instellen in je body. Mijn even body doet DSC_1234 en de andere DSE_1234. Bij de import komen daar nog mijn initialen en de datum voor (dus dan wordt het RVL_20120903_DSC_1234). Ik werk vaak samen met anderen, en dan wordt dat echt onmisbaar als je regelmatig series samenvoegt (zeker na een 16-urige werkdag om 1:30 wil je niet meer over die dingen na hoeven te denken).
Maar die bestandsnaam zegt natuurlijk weinig voor het bruidspaar, dus bij de export krijgen ze wel een andere naam.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Beeldverwerking
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Grijswaarden