[ 7 berichten ] 
 Titel: Lightroom 4 draaien onder W XP 64
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Aug 2012 16:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Tja, ben ik eindelijk zover dat ik LR4.1 heb aangeschafd. Even installeren, nooit een probleem geweest, begint nu de installer te braken dat ik windows Vista of later moet hebben. Ik draai dus onder XP pro 64, niet zonder reden.

De installer kapt er gewoon mee.
Is hier iemand met ervaring hoe ik dit oplos. Adobe natuurlijk direct een bericht gestuurd,maar na 5 weken wachten nog altijd geen antwoord :N

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Aug 2012 16:46 
 Profiel
Op de website van adobe staan de system requirements voor lightroom 4 en je hebt inderdaad Vista of windows 7 nodig. Lightroom 4 draait niet onder windows XP; zie:
http://helpx.adobe.com/lightroom/kb/lightroom-4-run-under-windows.html

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 14 Aug 2012 17:11 
 Profiel
Adobe heeft ervoor gekozen om XP niet meer te ondersteunen, staat inderdaad ook gewoon in de systeemeisen.

Antwoord van Adobe zal hetzelfde zijn vrees ik. Wellicht kun je vragen om een refund? Ondersteuning zal nooit gebeuren, Tom Hogarty heeft al eens uitgelegd waarom niet (heeft o.a. te maken met de ontwikkelingskosten)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Aug 2012 14:39 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Het antwoord van Scott Kelby. ;-)

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Lightroom 4 draaien onder W XP 64
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Aug 2012 18:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ach ja, zucht..... doodvermoeiend.
Ik heb een huis van 80 jaar, een auto van 32 jaar, een hamer van 20 jaar oud.

Ik heb zelf computers gebouwd, mijn huidige is een HP Xenon workstation, ik heb er twee : eentje op 32 bit en eentje op 64 bit, XP professional : gekocht in 2010! Waarom twee? Omdat de ene software niet werkt op 64bit.
Nu verzinnen we dat het nodig is om voor Adobe nog een workstation aan te schaffen omdat er Windows 7 op moet draaien?

En inderdaad, ik kan mijn huidige computers niet upgraden, want dan werkt andere (nogal vrij kostbare) software weer niet meer.

Ik begrijp de antwoorden, maar heb er geen begrip voor.

Wil iemand een LR 4.1 licentie van me kopen?

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Lightroom 4 draaien onder W XP 64
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Aug 2012 19:42 
 Profiel
amouri schreef:

En inderdaad, ik kan mijn huidige computers niet upgraden, want dan werkt andere (nogal vrij kostbare) software weer niet meer.

Ik snap je probleem en de weerzin tegen upgraden van iets dat gewoon goed werkt.
Om soortgelijke redenen krijg ik altijd rode vlekken in mijn nek als ik Adobe zut installeer :)

Als de hardware Win7 aan zou kunnen is het misschien een optie om wel een Windows upgrade te doen.

Je zou dan de compatibility mode kunnen gebruiken voor software die alleen maar onder XP wil draaien.

Ik heb geen garantie voor je dat het echt gaat werken, maar misschien is het iets om te overwegen?
'Nuff stuff

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Aug 2012 22:21 
Gebruikers-avatar
 Profiel
En anders is een dual boot optie misschien nog een passende oplossing.
Virtual machine kan ook, maar kost onnodig resources.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Beeldverwerking
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 7 berichten ] 

Grijswaarden