[ 12 berichten ] 
 Titel: Panorama-achtige vraag.
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jun 2012 16:15 
 Profiel
Ha,

Ik ben van plan een aantal foto's te schieten en daar een panorama-achtig beeld van te maken. Bij een panorama werk je normaal gesproken vanaf één standpunt, maar ik maak een foto, doe een paar stapjes opzij, en maak de volgende foto (en zo voort).

Is er software die die foto's dan automatisch kan 'stitchen'? Panoramasoftware die ik geprobeerd heb verwacht allemaal foto's vanuit 1 standpunt, en kan hier dus niet mee overweg. Zelf alles aan elkaar plakken is teveel werk, omdat het niet allemaal kaarsrecht is.
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jun 2012 16:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Photosynth? http://photosynth.net/

Op de Ipad werkte het best aardig :)
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jun 2012 22:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hm ik denk dat dat voor software lastig is, omdat je je perspectief gaat veranderen in iedere foto... Geen idee of daar software voor is! Anders ben ik ook wel nieuwsgierig!
5dIII | 17-40 f4 L USM | 50 f1.4 USM | 85 f1.8 USM | 100 f2.8 L IS USM Macro | 70-200 f2.8 L IS USM | Kenko Macro Tubes | Speedlite 430 EXII

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jun 2012 08:38 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Anders ik wel, heb al superlang het idee om het hele plafond van de Sint Pieter in Rome zo te pakken. De foto's heb ik liggen, dus als je iets kunt vinden... =)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jun 2012 09:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een plafond is denk ik geen probleem dat is een plat vlak. Als je een rijtje huizen gaat doen wordt het al lastiger, omdat je bij elke verschuiving een stukje meer/minder van de zijgevel gaan zien. Zoals al gezegd je veranderd je perspectief.
Nikon + Hasselblad

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jun 2012 11:58 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Er is toch geen verschil tussen en plafond en een rijtje huizen? Het is een plat vlak waar je loodrecht op blijft schieten en je langsop beweegt. Of begrijp ik nu TS verkeerd?

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jun 2012 12:24 
 Profiel
Je begrijpt me goed. Via Photosynth (dank voor de link!) heb ik ICE gedownload; een programma van Microsoft. Werkt aardig, maar het klopt niet helemaal. Je kunt er voor zover ik kan zien niets aan veranderen. De iPad (iPhone eigenlijk) app even geprobeerd (wel op de iPad), en die werkte dan weer niet zo goed, helaas. :)

@Hugo: Probeer dat ICE van Microsoft maar eens. In theorie zou het ermee moeten kunnen denk ik. Mijn resultaten ben ik echter niet helemaal tevreden over, maar ik denk dat het bij mij niet loodrecht genoeg was (was een testje uit de losse pols). Het lijkt erop dat ik voor Planar Motion moet kiezen, maar wat de verschillende Planar Motion's (1 t/m 3) doen weet ik niet.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jun 2012 18:33 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Holy cr*p dat ding doet álles voor je. Ik ga er even mee aan het vogelen, ik denk dat je binnenkort hier een reportage plafonds van me gaat zien ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jun 2012 20:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Photoshop heeft ook een hele goede stitch plugin die foto´s uit verschillende posities kan corrigeren. Werkt erg goed! Vanaf CS5 werkt het echt feilloos en past het ook zelfs de belichting enigszins op elkaar aan.
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jun 2012 21:19 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Gewoon heel veel Photoshoppen, net als Andreas Gefeller ;) Niet perfect maar juist daardoor zo leuk.

Afbeelding
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Jun 2012 11:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik gebruik Hugin en dat werkt prima.
Canon 7D + 40D + 30D / Canon 70-200 F4L / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Tokina 12-24 F4 AT-X PRO (IF) DX / Canon 50 F1.8 II

http://www.footballpics.nl

I baked my camera and it survived.......yeah!!!!

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 21 Jun 2012 11:53 
 Profiel
Hoe stel je die dan in? Voor een normaal panorama werkt dat uitstekend, maar voor wat ik wil krijg ik het niet voor elkaar.

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Beeldverwerking
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 12 berichten ] 

Grijswaarden