[ 16 berichten ] 
 Titel: data recovery
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2011 20:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hoihoi

Vandaag een fotoshoot gedaan, van tevoren de CF kaart geformatteerd, alles goed en wel verlopen.
Bij thuiskomst... "Ma-rick kun jij de foto's van kerst nog op mijn computer zetten?"
Foto's waarvan ik dacht " gooi weg, gooi weg" zijn ineens toch gewild... weken na dato.

Ik heb gezocht naar software die data terug kan halen na formatteren.
De software die ik tref, die werkt vraagt 99 bucks, de gratis software trekt veel beelden uit mijn kaart, maar behalve degene die ik wil hebben.

Is er nog software/freeware die wel goed werkt?

Mark

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2011 20:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Data rescue II, zit/zat bij de sandisk cf's

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2011 20:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ja dat klopt, herinner het me vaag, maar kan die niet meer vinden. Maar als het nog steeds zo is, dan koop ik gewoon een cf-kaart bij, goedkoper dan de licentie voor de werkende software.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2011 20:54 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Misschien heeft iemand nog een code-tje over?
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel: Re: data recovery
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Jan 2011 23:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bij SanDisk kost een RescuePRO® File Recovery Software (Single Machine License) $ 40,= voor een jaar en via deze link kun je korting krijgen.
Staat alleen niet bij hoeveel korting je krijgt maar dat kun je vast zelf ff uitproberen.
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
 Titel: Re: data recovery
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jan 2011 03:25 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Heb je toegang tot een Windows computer?
In dat geval weet ik wel iets wat gratis werkt (donateware), en niet zoals de meeste andere programma's pas na betaling je bestanden hersteld.

2 Opties, als plugin voor Total Commander (dit heb ik succesvol een keertje gebruikt om een verwijderde video van een SD kaart te herstellen)
Download Total Commander (www.ghisler.com), en de plugin Back2Life: http://www.grandutils.com/Back2Life4TC/

Of standalone (geen ervaring mee):
http://www.grandutils.com/Back2Life/

Ik moet mijn $15 ook nog overmaken... :idea:

In mijn zoektocht naar iets soortgelijks voor OSX niks gevonden dat gratis werkt (hooguit de eerste 3 of 10 bijvoorbeeld).

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jan 2011 09:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heb goede resultaten bereikt met getdataback. Maar goed dat was nadat de foto's waren verwijderd en het kaartje was toen nog niet gebruikt.
Canon 5D MK I | Canon 300D | 17-40 F4 | 70-200 F4 | 50 F1.8 II | Tamron 90mm F2.8 Macro | Kenko 1.4x Pro 300 DG | 550EX |

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jan 2011 10:04 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Eenmaal weer gebruikt kun je het kaartje nooit meer volledig recoveren. Als je van een 16GB kaartje na formateren weer 4GB gebruikt ben je voor tenminste aan 4GB oude data kwijt. Dit kunnen de oudste, maar ook de nieuwste foto's zijn van voor het formateren.
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jan 2011 11:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat hoeft niet perse zo te zijn hoor Enzo.. Ik heb ook weleens gehad dat ik gewoon alles weer terug kon halen, zelfs nog van een paar maanden ervoor! Wel is het zo dat hoe vaker je het kaartje daarna hebt gebruikt, hoe kleiner de kans wordt om alles terug te halen, maar data is pas echt weg na 7x overschrijven..

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jan 2011 11:59 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Als je 4GB aan nieuwe data hebt heengezet op die kaart dan is er 4GB aan data "verloren" gegaan. Dat kan voormalige lege ruimte zijn, maar ook toevallig net de 4GB waar die foto's stonden die je wilde redden.

Als je een kaartje van 16GB helemaal volschiet dan kun je ervan uitgaan dat je oude data echt weg is.
Een bitje is een 1 of een 0, en als dat bitje gebruikt is om de recentste data op te slaan dat is de vorige data foetsie.

Het lijkt me sterk dat een huis, tuin en keuken recovery programma iets anders doet dan de FAT opnieuw opbouwen op basis van file-fragmenten. De truuk is die fragmenten weer aan elkaar te puzzelen om er weer een complete file van te maken, de truuk is niet om de stand van een gewist bitje te achterhalen.
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jan 2011 12:20 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Rocker schreef:

Dat hoeft niet perse zo te zijn hoor Enzo.. Ik heb ook weleens gehad dat ik gewoon alles weer terug kon halen, zelfs nog van een paar maanden ervoor! Wel is het zo dat hoe vaker je het kaartje daarna hebt gebruikt, hoe kleiner de kans wordt om alles terug te halen, maar data is pas echt weg na 7x overschrijven..

Als dat zo zou zijn zou ik het fijn vinden als mijn camera de optie had om mijn 4GB kaart 6x te overschrijven. Heb ik toch mooi een 24GB geheugenkaart...
36x24 4x5

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jan 2011 13:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
volgens mij hoor je mij niet beweren dat je het na 6x overschrijven nog gegarandeerd terug kan halen, zelfs na 1x neemt de kans al af... Dus laat mijn camera het maar lekker op 1x schrijven houden :)
Ik reageerde alleen op het feit dat je zei dat je het na 1x kwijt was, en dat hoeft niet zo te zijn..

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 18 Jan 2011 15:18 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
[drijft richting OT maar vind het wel belangrijk dat mensen niet blij gemaakt worden met een dooie mus]

Als je bij de FBI werkt misschien niet, maar dan ben je op zoek naar resterend magnetisme op de HD.
Het werkt op basis van het feit dat data (op een magneet-schijf) nooit 2x exact op dezelfde plek wordt weggeschreven. Je kunt dus door exact afstellen van een leeskop het "oude spoor" vinden en die data oppikken terwijl je de verse data negeert.

Op een CF gaat dit niet op omdat een CF niet werkt met magnetisme maar met transistoren. En die staan dus vrolijk op 1 of 0 zodra je er nieuwe data inpropt. Er is geen bitje dat zich kan verstoppen tussen 2 transistoren.

Bij recovery van de CF gaat het dus puur om het opnieuw opbouwen van de inhoudsopgave.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 19 Jan 2011 21:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De kaart was alleen geformatteerd, niet overschreven.

Uiteindelijk ben ik langs de winkel geweest waar ook mijn camera en toebehoren vandaan komt.
Heb in eerste instantie gevraagd of software voor recovery nog beschikbaar was bij een sandisk kaart.
Echter hadden ze daar ook 2 programma's op hun computers die het een en ander zouden moeten kunnen.

Uiteindelijk is het niet met de sandisk software gelukt, en ook niet met een ander programma.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Sep 2012 14:49 
 WWW  Profiel
Dit werkt super simpel, kost niets en werkt goed....

Digital Image Recovery
(Foto Erhardt SpezialEditon)

Wozu benötige ich das Progamm 'Digital Image Recovery'?
Digital Image Recovery ist ein Datenrettungs-Tool für digitale Bilder. DIR wurde auf die Speicherkarten der Digitalkameras abgestimmt und unterstützt folgende Speicherkarten-Typen:

Flash Card™, SmartMedia™, SONY Memory Stick™, IBM™ Micro Drive, Multimedia Card, Secure Digital Card und Compact disc.

Egal ob Sie versehentlich Bilder, Videoclips oder Audiodaten von Ihrer Karte gelöscht, das Medium formatiert oder es während eines Zugriffs aus der Kamera gezogen haben, das Programm DIR rekonstruiert Ihre Daten schnell, zuverlässig und nahezu automatisch!

Features
Rekonstruiert (rettet) folgende Daten-Typen:
Bilder (JPEG, exif, TIFF, PNG, GIF und BMP)
Audio/Videoclips (AVI, MOV, WAV)
leider keine Rettung von RAW oder eingelagerten CRW-Files möglich
Unterstützt folgende Sprachen: Chinese, Deutsch, Dutch, English, French, Hungarian, Italian, Japanese, Norwegian, Portuguese, Spanish - und besitzt die Möglichkeit eigene Sprachen hizuzufügen!

Systemvoraussetzungen:
Speicherkarte (welche als Laufwerk erkannt wird)
ggf. Kartenleser (falls Ihrer Speicherkarte nicht als Laufwerk erkannt wird)
Windows® 9X, ME, NT, 2000 or XP

Wieviel kostet das Programm?
Nun, dass ist das Beste!
Nichts, denn das Programm ist Freeware.
Dies bedeutet dass Sie das Programm kostenlos nutzen und auch an Freunde weitergeben dürfen und sollten.
Eine Veröffentlichung des Programms zum Download auf einer anderen Site ist untersagt!

Lizenz
Digital Image Recovery, © 2002 by Alexander Grau, all rights reserved.
Diese Software wird als Freeware vertrieben und Sie können Sie nur (be)nutzen, wenn Sie das Folgende akzeptieren:

Dieses Programm ist ein urheberrechtlich geschütztes Produkt im Besitz von Alexander Grau.
IN KEINEM FALL IST ALEXANDER GRAU VERANTWORTLICH FÜR JEGLICHE SCHÄDEN, EINSCHLIESSLICH VERLUST VON PROFIT ODER ANDERE VERBUNDENE ODER NACHFOLGENDE SCHÄDEN; DIE DURCH DEN GEBRAUCH ODER DIE UNFÄHIGKEIT ZUM GEBRAUCH VON SDK ENTSTEHEN, SELBST DANN, WENN ULEAD AUF DIE MÖGLICHKEIT SOLCHER SCHÄDEN HINGEWIESEN WURDE.
Alexander Grau vergibt an Sie eine Lizenz für dieses Programm nur auf der Basis des "IST-Zustands". Hinsichtlich des Progamms gibt Alexander Grau keine Garantien für die Eignung zu einem bestimmten Zweck oder für das Erhalten eines bestimmten Ergebnisses. Alexander Grau (und Foto Erhardt) ist nicht haftbar für Verluste oder Schäden, die auf diese Vereinbarung oder die Verbreitung oder das Benutzen von Benutzerprogrammen zurückzuführen sind. Es werden keine Garantien über die Leistung oder die Ergebnisse beim Benutzen des Programms gegeben.

--------------------------------------------------------------------------------
http://forum.foto-erhardt.de/fotoforum/ ... ;attach=56
(572.21 KB - runtergeladen 838511 Mal.)

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 04 Sep 2012 18:49 
 WWW  Profiel
Dit is wel een draadje van meer dan anderhalf jaar terug hoor...

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Apple OSX
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 16 berichten ] 

Grijswaarden