[ 5 berichten ] 
 Titel: Windows 7 icm Lightroom 3.
UNREAD_POSTGeplaatst: 23 Apr 2011 17:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hallo allemaal.
Vandaag heb ik geupgradet van Windows Vista naar Windows 7. Ook ben ik gaan upgraden van Lightroom 2.7 naar Lightroom 3.3.
Wat mij opvalt is het volgende. De laadtijden in LR 3 zijn veel langer dan in 2.7, en de processor moet ook veel en veel meer moeite doen om de foto te openen (zelfde bestanden.)
Bij het openen van een .dng van ongeveer 8MB sprong de processor naar 90%, terwijl bij LR 2.7 icm Vista dat hoogstens 40 รก 50% was. Weet iemand hoe dat komt, of is LR 3 zoveel zwaarder? Windows 7 zou namelijk veel sneller moeten zijn dan Vista.

Alvast bedankt, Maarten.
http://www.flickr.com/photos/mphotography1993/
Digitaal: Canon 60D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm f1.8 II, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 580 EX II
Analoog: Pentax P-30T, Pentax ME Super, Tokina 28mm f2.8, Pentax 50mm f1.7.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Mei 2011 15:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik denk dat het ook afhankelijk is van de specs van je windows machine ;)
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Mei 2011 16:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Robbie HiFi schreef:

Ik denk dat het ook afhankelijk is van de specs van je windows machine ;)

Klopt, maar onder Windows Vista en LR 2.6 was er geen enkel probleem.
De specs zijn hetzelfde gebleven; en een Athlon X4 620 processor, 8GB werkgeheugen en GT120 Videokaart lijken mij toch wel voldoende voor LR 3 ;)
Digitaal: Canon 60D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm f1.8 II, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 580 EX II

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Windows 7 icm Lightroom 3.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Mei 2011 17:12 
 Profiel
Wat geeft je prestatie index weer? Het kan inderdaad zo zijn, dat LR meer vereist van je systeem omdat het meer kan,maar het kan zoveel meer zijn dan dat. je geheugen instellingen (pagefile) bestandsformaat ntfs of fat en ga zo maar door. Wellicht kun je een "best practice" opvragen bij Adobe. Je hebt natuurlijk wel 2 zaken veranderd, je windows OS en je LR versie. Zoek even op speed up Lightroom in windows 7 of zoietss. Wellicht krijg je wat tips

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Windows 7 icm Lightroom 3.
UNREAD_POSTGeplaatst: 25 Mei 2011 17:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
tom@s schreef:

Wat geeft je prestatie index weer? Het kan inderdaad zo zijn, dat LR meer vereist van je systeem omdat het meer kan,maar het kan zoveel meer zijn dan dat. je geheugen instellingen (pagefile) bestandsformaat ntfs of fat en ga zo maar door. Wellicht kun je een "best practice" opvragen bij Adobe. Je hebt natuurlijk wel 2 zaken veranderd, je windows OS en je LR versie. Zoek even op speed up Lightroom in windows 7 of zoietss. Wellicht krijg je wat tips

Nu loopt het alweer een stuk beter; de waarden zijn alweer een stuk normaler, waardoor ik zou zeggen dat mijn PC/Windows even aan LR 3 moest wennen, en daardoor meer in beslag nam?

Afbeelding

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Microsoft Windows
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.    [ 5 berichten ] 

Grijswaarden