[ 6 berichten ] 
 Titel: Hoe bestanden back-uppen ivm upgrade Win7?
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Dec 2010 20:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ben van plan om Windows 7 aan te schaffen; Vista vraagt (ondanks de erg goede specs van mijn pc) toch (te) veel van mijn pc.
Morgen komt een vriend langs om Windows 7 erop te zetten.
Nu had ik een paar vragen:
1- Tijdens het installeren van Win 7 wordt de C schijf leeg gehaald. Echter,mijn PC heeft 2 ingebouwde Hard Disks, 2 van ieder 320 GB. Kan ik nu lukraak foto's muziek en anders belangrijke bestanden gaan kopieren naar de D schijf,zonder dat die worden verwijderd van de D schijf tijdens het installeren van Win 7?Qua ruimte moet dat zeker lukken; de C schijf heeft nog 112 GB over.
2:
Hoezo moet de C schijf geformatteerd worden? Je zou zeggen (maar die is denk ik vele te naief) dat het ene kwestie is van OS eraf halen en OS erbij zetten,maar zo werkt dat dus niet. Kan iemand uitsluitsel geven?
3: Zijn er nog verder dingen waar ik op moet letten bij het installeren van Win7?

Alvast bedankt,

Maarten
http://www.flickr.com/photos/mphotography1993/
Digitaal: Canon 60D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm f1.8 II, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 580 EX II
Analoog: Pentax P-30T, Pentax ME Super, Tokina 28mm f2.8, Pentax 50mm f1.7.

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Dec 2010 20:57 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Als je nog geen goede (externe) backup hebt is dit misschien HET moment om naar de Mycom te fietsen en een 500GB externe HD op te pikken en daar alles op te parkeren, te upgraden en wat je nodig hebt terug te zetten.
En dan vervolgens die 500GB schijf te gebruiken voor een wat betrouwbaarder backup-oplossing.

Het klinkt in elk geval alsof je momenteel geen backup van je bestanden hebt?
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Dec 2010 20:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@braintag:
Helemaal gelijk,ben ik van plan om voor de kerst te vragen.
Mijn bedoeling is/was om de 2e HD als back-up te gebruiken,en die vervolgens uit te schakelen,omdat de PC die in principe niet nodig heft.
Maar als er kortsluiting oid uitbreekt in het ding ben ik wel de pineut...
Ik zal 's zoeken hoeveel een HD kost,zoveel zijn ze niet meer,al gaat het mij vooral om betrouwbaarheid,ik sla (nog) niet zo heel veel op.
Digitaal: Canon 60D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm f1.8 II, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 580 EX II

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Dec 2010 21:02 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Maarten, je vragen hebben meer betrekking op de installatie van windows dan dat ze over het backuppen van bestanden gaan.

De installatie kan worden uitgevoerd zonder de schijf te formateren, uit veiligheids overwegingen zou ik wel een backup maken. Voor het bespreken van de do's and don'ts van een windows 7 instalatie is DPZ echter niet het juiste forum, het antwoord op die kun je waarschijnlijk wel op tweakers.net vinden.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you
(J. Clarkson)

5D II,5D, 35, 50, 85, 100, 300, 17-40, 24-105, 70-200, 1.4x

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Dec 2010 21:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Ruben:
Dank voor de tip,dan kan dit topic in principe dicht,tenzij iemand hier nog een lumineus idee heeft,had eigenlijk nog helemaal niet aan Tweakers gedacht,zal daar zeker even kijken :D

Licht Donker  
.
 Titel:
UNREAD_POSTGeplaatst: 17 Dec 2010 21:06 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Hang ik er een slotje aan.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you
(J. Clarkson)

5D II,5D, 35, 50, 85, 100, 300, 17-40, 24-105, 70-200, 1.4x

Licht Donker  
.
Forumindex » Digitale Doka » Microsoft Windows
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.    [ 6 berichten ] 

Grijswaarden